XXL Nutrition

GH paar keer per week i.p.v ED (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Je IGF piekt natuurlijk hoger omdat je in 1x een stuk meer zet.
Van wat ik begrijp uit de grafieken is dat frequentere injecties met een wat lagere dosis voor lagere GH serum levels zorgen maar wel een stuk hogere IGF waarde.

Minder frequente injecties met een hogere dosis zorgen voor hogere GH serum levels maar een lagere IGF waarde.

Als dit inderdaad klopt bereik je dus met 4 x 1iu per dag een veel hogere IGF waarde dan 4iu 1 x per dag.

Dit geldt ook voor subq versus IM injecties (subq lagere GH serum levels maar een stuk hogere IGF waardes).



 
Van wat ik begrijp uit de grafieken is dat frequentere injecties met een wat lagere dosis voor lagere GH serum levels zorgen maar wel een stuk hogere IGF waarde.

Minder frequente injecties met een hogere dosis zorgen voor hogere GH serum levels maar een lagere IGF waarde.

Als dit inderdaad klopt bereik je dus met 4 x 1iu per dag een veel hogere IGF waarde dan 4iu 1 x per dag.

Dit geldt ook voor subq versus IM injecties (subq lagere GH serum levels maar een stuk hogere IGF waardes).



Of die claim nu waar is of niet, deze studies ondersteunen dat niet. De eerste studie is met intraveneuze toediening. De farmacokinetiek van GH via IV-toediening is héél anders vergeleken met subcutane of intramusculaire toediening. Als je subcutaan een paar IU toedient duurt het überhaupt een paar uur voordat de piekserumconcentratie is bereikt en blijft het volgens mij minstens wel zo'n 6 uur verhoogd voordat het echt begint te dalen. Bij intraveneuze toediening heb je vrijwel direct je piek en na 1-2 uur is het weer 0. Je kunt die twee absoluut niet zo vergelijken.

De tweede studie is gedaan in apen: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/10336548/

Derde snap ik totaal niet wat hij probeert te zeggen met "Higher Peak C Max of rHGH, results in lower IGF-1 Response". Eh? IGF-1 is niet gemeten in deze studie en misschien ontgaat het hem, maar de AUC is ook hoger bij intramusculaire toediening. Ook laat deze studie trouwens zien wat ik hierboven ook zei: het duurde daar 3.8 tot 5.8 uur voordat überhaupt de piekserumconcentratie werd bereikt, en dat is hij aan het vergelijken met intraveneuze toediening.
 
Als higher level coaches open zijn en sommige atleten ook zeggen dat the sweet spot hgh ligt bij 6 iu miss 8 iu daily... Dan hebben wij stervelingen sws niet meer nodig...

Dan kunnen we weer anders willen verzinnen gebaseerd op 1 of andere studie met testpersonen die totaal niet te vergelijken zijn met personen zoals een bodybuilder...

Waarom worden er zoveel dingen overdacht, mensen willen het zo moeilijk en gecompliceerd maken.
 
Back
Naar boven