XXL Nutrition

GH verhogende supplementen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Bo

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
20 nov 2002
Berichten
567
Waardering
0
Groei Hormoon is een erg belangrijke stimulans voor:

- spiergroei en sterkte
- beengroei en sterkte
- peesgroei en sterkte
- kwetsuur herstel
- mobilisatie vetten voor energie aanmaak

GH is een bekende drug die geinjecteerd kan worden. Het is erg moeilijk om zonder anabole steroiden je GH te verhogen.

Toch kun je wel je eigen productie stimuleren:

1. Tryptofaan maakt het GH vrij:
5 a 10 gram 1 uur voor het slapen op een lege maag

2. Glycine maakt GH vrij
6 gram,10 weken --> 4x meer GH aanmaak
30 gram,10 weken --> 10x meer GH aanmaak

(Let wel: bij meer dan 15 gram krijgt men hoofdpijnen, ook moet het niet samen met tryptofaan genomen worden omdat ze beide dezelfde receptor gebruiken)

3. Arginine / Ornitine
6 a 12 gram: niet langer dan 12 weken gebruiken, dan 6 a 8 weken rust en alleen tijdens trainingsdagen.
Ook hier niet in combinatie met 1 of 2 gebruiken.


Iemand ervaring mee? 3??
 
Goed artikel.

Big Steve
 
Neem een dutje. Dat werkt in ieder geval een stuk beter dan al die zogenaamde GH verhogende supplementen.
 
Gh komt vrij bij de meest vreemde dingen. Als je met een naald in je vinger prikt komt er ook gh vrij. Gh doet op zichzelf ook vrij weinig m.b.t. spiergroei. Vooral die korte pieken doen niks. Zelfs gh injecteren doet nog vrij weinig, zeker voor de spiergroei. Die korte pieken zullen al helemaal niks doen. Eigenlijk zijn zulke afgiftes van gh gewoon een beschermingsmechanisme. De oxidatie van een aminozuur zorgt voor een stijging van gh, zodat er meer vet wordt gebruikt voor de verbranding i.p.v. glucose/aminozuren.

Gh is ook pas anabool wanneer er genoeg voedingsstoffen aanwezig zijn. Dan pas krijg je de synergistische werking met insuline, waardoor igf-1 stijgt etc.. Al doet dat allemaal nog niet echt veel m.b.t. de spiergroei, werkt het op dat moment wel anabool.
 
GH moet je zo lang mogelijk hoog houden, en aanhouden om er voordelen uit te trekken zoals burn al zegt. Dit is een redelijk kostbare zaak. Met supplementen kan je ook ea verhogen, maar de vraag blijft altijd hoe goed het werkt. Het is van zoveel factoren afhankelijk. Binnenkort komt er een kleine aanbieding in de shop hier online, van GH-Force. Een supplement om je GH op te schroeven. Als je er nieuwsgierig naar bent je kans om het te proberen...
 
word dat een duur goedje ?
 
Kijk maar in de prijslijst... de boardprijs, en dan nog een bekkie eraf.
 
oke las erover in een aantekenmap van een seminar die de heer Fache heeft gehouden enkele maanden terug over sporten zonder doping (orthomoleculaire wetenschappen)

Thx voor de reacties, kreeg ook op andere boards negatieve reacties over het supplementeren om GH te verhogen. Ga het dus niet proberen.
 
Originally posted by Dom!nator
oke las erover in een aantekenmap van een seminar die de heer Fache heeft gehouden enkele maanden terug over sporten zonder doping (orthomoleculaire wetenschappen)

Thx voor de reacties, kreeg ook op andere boards negatieve reacties over het supplementeren om GH te verhogen. Ga het dus niet proberen.

Het probleem is vaak om het gedurende langere tijd hoog te houden...een paar uur per dag voor 2 weken zal geen reet effect opleveren. Iig niet merkbaar of zichtbaar.
 
Originally posted by Robin


Het probleem is vaak om het gedurende langere tijd hoog te houden...een paar uur per dag voor 2 weken zal geen reet effect opleveren. Iig niet merkbaar of zichtbaar.

Je kunt gh ook lang hoog houden en nog zal het niks opleveren als je hierdoor niet genoeg cal. kunt eten. Gh voor een lange tijd hoog houden is niet moeilijk.
 
Originally posted by burn


Je kunt gh ook lang hoog houden en nog zal het niks opleveren als je hierdoor niet genoeg cal. kunt eten.

Hmz, ik dacht dat we dat punt al lang gepasseerd waren. Lijkt me vanzelfsprekend als bb.
 
burn bedoel je dat GH verhogende supplementen op een nuchtere maag moet nemen waardoor je kcal inname te laag is?

Dat is in principe ook bij ZMA die je op een nuchtere maag moet nemen voor het slapen gaan maar daar was ik over het algemeen wel tevreden over..
 
Dure bedoeling een kilo ornithine in 12 weken kost je een dikke 700 euro :rolleyes:

Groet Smalluser :thumb:
 
Originally posted by Dom!nator
burn bedoel je dat GH verhogende supplementen op een nuchtere maag moet nemen waardoor je kcal inname te laag is?


Ja ongeveer. Gh werkt anabolisch wanneer ook insuline hoog is en er genoeg voedingsstoffen beschikbaar zijn. Op het moment dat jij je gh verhoogt d.m.v. een aminozuur dan zijn er geen koolhydraten aanwezig. Je insuline is dus laag en je hebt op deze manier niks aan een gh stijging m.b.t. spiergroei.
 
Originally posted by Robin


Hmz, ik dacht dat we dat punt al lang gepasseerd waren. Lijkt me vanzelfsprekend als bb.

Nee ok. Het leek alsof jij vond dat de tijdsduur van de gh stijging te kort was, waardoor je er niks aan hebt. Het probleem is eigenlijk niet de tijdsduur. Gh kun je niet verhogen door een supplement op een wijze dat het anabolisch werkt. Zelfs al zou je die korte pieken kunnen verlengen zal het niks voor de spiergroei doen. Dan zou je het moeten injecteren.
 
En GABA?

Die claimd ook je GH te boosten.
 
Alles wat je diepe slaap bevorderd verhoogd de GH afgifte
 
Originally posted by 3XL
Alles wat je diepe slaap bevorderd verhoogd de GH afgifte

Inderdaad, eigenlijk zijn zaken zoals voldoende slaap en weinig stress de belangrijkste gh beinvloeders die voordeel bieden. Zeker op de langere termijn.
 
Ik kijk toch altijd uit met zulke produkten.

Ken trouwens iemand die tryptofaan nam (en als ik me niet vergis is tryptofaan de essentiële bouwstof voor het neurotransmitter serotonine) die stemmingswisselingen kreeg. Vreemd.
Weet niet goed meer in welke hoeveelheden hij het nam.
Gaba idem. Die zaken zijn van te groot belang voor bepaalde systemen in de hersenen. GH wordt immers afgescheiden door de hypofyse, een klier achteraan de hersenen. Te belangrijk om daar te gaan manipuleren.
 
wanneer je gaat supplementeren met GH moet dat een lange tijd achter elkaar om een effect te krijgen... schijnt ook behoorlijk duur te zijn....
krantenwijkje?
 
Back
Naar boven