XXL Nutrition

GHB verdubbelt de aanmaak van groeihormoon

Bezoekers in dit topic

Tjooky

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 jun 2007
Berichten
4.977
Waardering
2
Interessant artikel hier over GHB

Alleen ze spreken hier over grammen GHB (3 gram zou ideaal zijn) Maar ik heb het in ML. Weet iemand de verhouding tussen ML en grammen? Is zeker afhankelijk van de G die je hebt...

Hier het artikel:

Verlies van spiermassa en kracht, meer vet en minder slaap. Dat staat je te wachten als je ouder wordt. Volgens Amerikaanse onderzoekers zijn dat de gevolgen van het inzakken van je aanmaak van groeihormoon. Met GHB is er wat aan te doen. Denken ze.

De Amerikanen deden proeven met zeven gezonde jonge mannen van halverwege de twintig. Die kregen om kwart voor elf 's avonds een bitter smakend drankje, dat of helemaal niks, of 2.5 gram GHB, of 3.0 gram GHB of 3.5 gram GHB bevatte. Tijdens de slaap van de mannen maten de onderzoekers de concentraties van een stel hormonen in het bloed van hun proefpersonen en hun hersenactiviteit.

Hier zie je in staafdiagrammen wat het middel deed met de totale tijdspanne dat de proefpersonen in de Slow Wave Slaap zaten - de fase in de slaap dat je nog niet droomt en waarin je hypofyse groeihormoon aanmaakt. De curve daaronder vertelt wat er met de afgifte van groeihormoon gebeurde.

De aanmaak van groeihormoon, die in de eerste helft van de slaap plaatsvindt, steeg. Toen de onderzoekers al hun metingen verzamelden, en daarin alleen naar de periode voor de eerste REM-slaap keken, zagen ze een verband tussen de duur van de Slow Wave Slaap en de toename van de afgifte van groeihormoon.

In het gunstigste geval verdubbelde de afgifte van groeihormoon. Uit de diagrammen die je hieronder ziet kun je voorzichtig opmaken dat de dosis van drie gram GHB ook de meest optimale is. Meer levert niet meer op.



ghbgh3.gif

ghbgh4.gif



GHB laat niet alleen de groeihormoonspiegels stijgen. Ook de aanmaak van prolactine en cortisol neemt toe. Hieronder zie je eerst de curven van prolactine, en daaronder die van cortisol. Als je de figuren bekijkt, dan lijkt het erop dat in het geval van deze hormonen de hoogste dosis van 3.5 gram wel meer effect sorteert dan de lagere. Omdat cortisol en prolactine voor sporters helemaal niet zulke goede hormonen zijn, is het voor hen dus niet verstandig om meer te gebruiken dan drie gram.



ghbgh5.gif
ghbgh6.gif


Hieronder zie je wanneer de afgifte van de hormonen begon. Gemiddeld sliepen de proefpersonen een half uur na inname. De afgifte van prolactine begint al als je nog wakker bent. Daarna komt pas het groeihormoon en cortisol, wel, dat is een complex verhaal. Waarschijnlijk spelen er meerdere mechanismen mee. Misschien is de eerste piek het werk van GHB, en de latere van metabolieten. Denken de onderzoekers.



ghbgh7.gif


Uit de figuur leiden de onderzoekers af dat GHB waarschijnlijk een heleboel dingen in de hersenen doet. Pal na inname verlaagt het de dopaminespiegel. Daardoor stijgt de aanmaak van prolactine waarschijnlijk.

Bijwerkingen vonden de onderzoekers nauwelijks. Soms - in één procent van de geobserveerde nachten - deden de proefpersonen aan bedwateren of gingen ze slaapwandelen. Ongeveer drie uur na de inname werden proefpersonen soms even wakker als de GHB was afgebroken. Maar daarna sliepen ze weer door.

Bron: ergogenics
 
Drugs gebruiken voor het goede doel :P
 
artikel is al zo oud als de weg naar rome.
 
met ze alle aan de GHB :brew: :zuip:
 
artikel is al zo oud als de weg naar rome.

Ik loop ook standaart 5 jaar achter in mijn hoofd dus voor mij is het een openbaring!!

tuurlijk staat toch 2004 maar dat zegt toch niet dat iedereen dit al gelezen heeft??
 
wie probeert het?:P

edit: je hebt trouwens 2 topics aangemaakt.
 
Ach goed GHB is zoiezo niet zo erg als altijd beweert word.
Al is het spul wel redelijk verslavend omdat het al snel een gewoonte word (niet uit eigen ervaring!).
Het is leuk voor af en toe, zolang je je grenzen maar kent.

btw andere mensen ook zo'n ontiegelijk geil gevoel als je dat pakt? lol.
 
Ja hehehe als je samen met je meisje G neemt dan doe je de gekste dingen samen.. grensen vallen echt weg!!

spreek uit ervaring:P
 
Geen ghb nemen voor spiermassa. Bekijk het als een leuke vervangen van alcohol.
 
Tja ik vraag me af of de groeihormoon stijging voordelen bied ten opzichte van de gestege prolactine en cortisol waarden. Daarbij kan GHB behoorlijk verslavend werken, dat is de laatste jaren wel gebleken. Ook is het doseren lastig want je weet vaak niet hoeveel mg GHB er per ml inzit.
Er zijn veiligere manieren om je G.H te laten pieken imo.
 
Tja ik vraag me af of de groeihormoon stijging voordelen bied ten opzichte van de gestege prolactine en cortisol waarden. Daarbij kan GHB behoorlijk verslavend werken, dat is de laatste jaren wel gebleken. Ook is het doseren lastig want je weet vaak niet hoeveel mg GHB er per ml inzit.
Er zijn veiligere manieren om je G.H te laten pieken imo.

Welke manieren heb je het dan over?
 
Tja ik vraag me af of de groeihormoon stijging voordelen bied ten opzichte van de gestege prolactine en cortisol waarden. Daarbij kan GHB behoorlijk verslavend werken, dat is de laatste jaren wel gebleken. Ook is het doseren lastig want je weet vaak niet hoeveel mg GHB er per ml inzit.
Er zijn veiligere manieren om je G.H te laten pieken imo.

Een lekkere Test E per week erin inderdaad!:D
 
Back
Naar boven