Fitness Seller

gi-gl rijst.

Bezoekers in dit topic

shark89

Ripped Bodybuilder
Lid geworden
6 aug 2012
Berichten
4.311
Waardering
1.058
Veel eten er zilvervliesrijst ik denk vanwege de vezels.
Maar als ik de index kijk op verschillende sites dan is witte parboiled rijst het laagst, zowel de GI als gl, is dat niet belangrijker dan die paar gram vezels?
 
Veel eten er zilvervliesrijst ik denk vanwege de vezels.
Maar als ik de index kijk op verschillende sites dan is witte parboiled rijst het laagst, zowel de GI als gl, is dat niet belangrijker dan die paar gram vezels?

als je genoeg vezels dagelijks binnenkrijgt kan witte rijst perfect neem zelf ook witte volwaardige duurt uren om binnen te krijgen
 
gi/gl is niet interessant of relevant voor de overgrote meerderheid van lifters
 
Omdat hoeveel je bloedsuikerspiegel stijgt na het eten van een maaltijd/product voor de meeste mensen vrij weinig boeit en het onnozel is om daar je voeding op te selecteren.

Dit stamt af van het oude idee dat je meer vet zou opslaan als je je bloedsuikerspiegel relatief hoog laat worden, maar op de lange termijn klopt dat niet aannemend dat je een enigszins normaal aantal maaltijden per dag eet.
 
Dus zilvervliesrijst is eigenlijk overrated.
 
Omdat hoeveel je bloedsuikerspiegel stijgt na het eten van een maaltijd/product voor de meeste mensen vrij weinig boeit en het onnozel is om daar je voeding op te selecteren.

Dit stamt af van het oude idee dat je meer vet zou opslaan als je je bloedsuikerspiegel relatief hoog laat worden, maar op de lange termijn klopt dat niet aannemend dat je een enigszins normaal aantal maaltijden per dag eet.

Daarbij wordt de vertering ook vertraagd door de rest van de maaltijd, en niet alleen de koolhydraat bron.
Eet je bijvoorbeeld vetten in dezelfde maaltijd, dan zal de GI van die maaltijd ook afnemen.

---------- Toegevoegd om 11:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:02 ----------

Dus zilvervliesrijst is eigenlijk overrated.

Als je de vezels / vitaminen / mineralen niet nodig hebt, ja.
 
rijst van toko is beter dan rijst van een supermarkt is mijn mening de smaak is veel beter en meer vezels vooral basmati rijst is in verhouding het zelfde als zilvervlies rijst :)
 
Daarbij wordt de vertering ook vertraagd door de rest van de maaltijd, en niet alleen de koolhydraat bron.
Eet je bijvoorbeeld vetten in dezelfde maaltijd, dan zal de GI van die maaltijd ook afnemen.

Dat ook inderdaad.
 
Back
Naar boven