XXL Nutrition

Gij zult niet doden

Bezoekers in dit topic

MrJ

10 year + member
Elite Member
20 jaar lid
Lid geworden
28 jan 2003
Berichten
18.436
Waardering
185
Lengte
1m83
Massa
86kg
Vetpercentage
12%
[Afbeelding niet meer beschikbaar]


Gij zult wel censureren

De volgens Google volkomen onbekende kunstenaar Chris Ripke protesteerde tegen de moord op Theo van Gogh door een muurschildering met het vijfde bijbelgebod 'Gij zult niet doden' tegenover een Rotterdamse moskee te taggen. De moskeegangers vonden dat aanstootgevend en belden de pliesie. En aldus werd de muurschildering weggespoten, er volgden arrestaties en de politie eiste dat de filmer delen van deze film direct wisten. Absurd! Zie ook reet.
UPDATE: de Rotterdamse tekenaar Nozzman is op zwart.

[Link niet meer beschikbaar]


Dit kan ook echt alleen in Nederland hoor. :(
 
MrJ zei:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]




[Link niet meer beschikbaar]


Dit kan ook echt alleen in Nederland hoor. :(


Damn J, je bent me net voor met het openen van een draad hierover,

Te treurig, ik ga nu hopen om een jackpot ofzo, wat een k*tland, vroeger vond ik het stoer om in het buitenland te vertellen over 'ons mooie landje'.

Wat heb ik me vergist zeg, enigste wat we kunnen doen is de boodschap verspreiden dat het gevaar van de 'geitenneuqers' komt en dat deze zwaar aan banden moet worden gelegd maakt niet hoe maar het moet wel snel gebeuren
 
Dit bericht is echt ongelooflijk

:mad: :mad: :mad: :mad:

in en in triest ;dit is aanstootgevend; laat me niet lachen
 
Hey! En ik die dacht dat Nederland toleranter en vrijer was dan het bekrompen Vlaanderen!!! Nou moe... ?

;)
(met enige nuance natuurlijk)
 
Het recht op vrije meningsuiting is nu officieel verdwenen.

Moest ik die man zijn, ik zou procederen.
 
Kliederen op de muren mag niet, heeft niets mer vrijheid van meningsuiting te maken. Ik vind die tekst niet echt aanstootgevend, en dat het weggehaald is.. tja dat moet he, je mag namelijk niet op muren kliederen... wel jammer dat er in dit geval wel zo snel en kordaat gehandeld wordt en niet bij al die andere honderden leuzen die over op gespoten worden. Het is geen nazi leus dit.
 
Tssss.....

Aanstootgevend! ???

Het staat niet alleen in de Bijbel, maar ook in het wetboek van strafrecht!
Als je de Nederlandse wetten al aanstootgevend vindt, tja....
 
Heb je pannekoekenbakker weer

kliederen... ze hadden het ook kunnen gedogen voor een bepaalde periode
ze gedogen wel drugs, dus een onschuldig tekeningetje moet ook wel kunnen

Maar honderden grafitti tags (soms ricistisch en zeer storend) in heel de stad, dat mag blijven staan?
Hoe hypocriet kan je zijn?
 
Tja en zo gaan we verder..

Marokkanen spugen op portret Van Gogh

door Coen Springelkamp

AMSTERDAM - Een levensgroot portret ter nagedachtenis aan Theo van Gogh in de Amsterdamse Warmoesstraat is gistermiddag beschimpt en bespuugd door Marokkaanse jongeren.

Direct na zijn gewelddadige dood greep spuitbus- en graffitikunstenaar Donovan Spaanstra (33) naar de spuitbus en schilderde een levensgroot portret op de gevel van een pand in de Warmoesstraat. "Voor een kunstenaar, van een kunstenaar. En Van Gogh heeft hier duizenden malen gelopen", legt Spaanstra zijn eerbetoon uit. Spaanstra kon het nieuws van de moord op Van Gogh amper bevatten. "Er is een kunstenaar iets vreselijks aangedaan. Hij is gedood om zijn woorden en kunst." De artiest plukte een foto van de filmmaker van internet en ging onder luid applaus van omstanders aan het werk. Niet iedereen kon het spontane eerbetoon echter waarderen. Spaanstra zelf werd tijdens het schilderen lastig gevallen door Marokkaanse jongeren: "Ze schreeuwden: 'Hamas, Hamas'. Ze waren echt heel pissig. Ze hebben zelfs op het portret gespuugd. Praten over wat er is gebeurd wilden ze niet."

Er klonken in de Warmoesstraat ook andere geluiden: applaus, instemming en verdriet. Voor het portret liggen inmiddels vele bloemen.

Wie gaat er nu nog zeggen dat het vredelievend volk is en dat wij stigmatiseren ?.. Wel ?.. Frietbakker ? BigNL ? :mad:
 
frietbakker zei:
Kliederen op de muren mag niet, heeft niets mer vrijheid van meningsuiting te maken. Ik vind die tekst niet echt aanstootgevend, en dat het weggehaald is.. tja dat moet he, je mag namelijk niet op muren kliederen... wel jammer dat er in dit geval wel zo snel en kordaat gehandeld wordt en niet bij al die andere honderden leuzen die over op gespoten worden. Het is geen nazi leus dit.

Ach hou nou toch op man.

Dit heeft helemaal niets met kliederen op muren te maken, maar met het monddood maken van meningen om maar vooral 'de boel bij elkaar' te houden.

Als je nu staat te beweren dat die tekst verwijderd moest worden omdat het gewoon geklieder zou zijn geweest vraag ik me serieus af hoever jij van de maatschappij staat.
 
Aanstootgevend.. ik vind het wel dubbel..

oke, andersmans bezittingen onder kliederen mag niet...

provocerend,... vast wel..
aanstootevend,... Nee, het is gewoon een wet.. een regel.. een norm... en blijkbaar hebben deze moskeegangers er moeite mee.. blijkbaar wordt dit persoonlijk opgevat.. euhm,..
Iets te maken met de vrijheid van meningsuiting... vaag.. volgens mij was dat iig niet de bedoeling..
 
MightyDuck zei:
Tja en zo gaan we verder..

Marokkanen spugen op portret Van Gogh

door Coen Springelkamp

AMSTERDAM - Een levensgroot portret ter nagedachtenis aan Theo van Gogh in de Amsterdamse Warmoesstraat is gistermiddag beschimpt en bespuugd door Marokkaanse jongeren.

Direct na zijn gewelddadige dood greep spuitbus- en graffitikunstenaar Donovan Spaanstra (33) naar de spuitbus en schilderde een levensgroot portret op de gevel van een pand in de Warmoesstraat. "Voor een kunstenaar, van een kunstenaar. En Van Gogh heeft hier duizenden malen gelopen", legt Spaanstra zijn eerbetoon uit. Spaanstra kon het nieuws van de moord op Van Gogh amper bevatten. "Er is een kunstenaar iets vreselijks aangedaan. Hij is gedood om zijn woorden en kunst." De artiest plukte een foto van de filmmaker van internet en ging onder luid applaus van omstanders aan het werk. Niet iedereen kon het spontane eerbetoon echter waarderen. Spaanstra zelf werd tijdens het schilderen lastig gevallen door Marokkaanse jongeren: "Ze schreeuwden: 'Hamas, Hamas'. Ze waren echt heel pissig. Ze hebben zelfs op het portret gespuugd. Praten over wat er is gebeurd wilden ze niet."

Er klonken in de Warmoesstraat ook andere geluiden: applaus, instemming en verdriet. Voor het portret liggen inmiddels vele bloemen.

Wie gaat er nu nog zeggen dat het vredelievend volk is en dat wij stigmatiseren ?.. Wel ?.. Frietbakker ? BigNL ? :mad:
De ware aard komt weer echt boven...

deze taferelen lijken wel recht uit het Midden -Oosten gegrepen.
 
MightyDuck zei:
...Wie gaat er nu nog zeggen dat het vredelievend volk is en dat wij stigmatiseren ?.. Wel ?.. Frietbakker ? BigNL ? :mad:


Mijn conclusie is dat de groep extremen groter lijkt dan wat ik dacht..
 
MrJ zei:
Ach hou nou toch op man.

Dit heeft helemaal niets met kliederen op muren te maken, maar met het monddood maken van meningen om maar vooral 'de boel bij elkaar' te houden.

Als je nu staat te beweren dat die tekst verwijderd moest worden omdat het gewoon geklieder zou zijn geweest vraag ik me serieus af hoever jij van de maatschappij staat.

Deze quote komt ook van geensT.nl
Tsjah. het slaat ook nergens op om zoiets net voor een moskee te gaan doen. Dat MOET je zelf toch wel begrijpen. Je kan niet gewoon een moskee nemen en die verantwoordelijk stellen voor de dood van van Gogh.
En ... Graffiti wordt altijd bestreden wanneer het zonder toestemming wordt geplaatst. vooral zo groot.
De selectieve verontwaardiging kunnen jullie nu zo langzamerhand wel in jullie sterretje drukken. Zelfs nogal gematigde ik begin daar jeuk van te krijgen.
Er heeft op de dam eergisteren een surinamer klappen gekregen omdat hij daar gewoon aanwezig was. Een iemand vond namelijk dat buitenlanders daar niet thuis hoorde. Daar hoor ik NIEMAND over hier
Dit is wat ik bedoel.
 
frietbakker zei:
Deze quote komt ook van geensT.nl

Dit is wat ik bedoel.

O ja, stom zeg. Het gebeurd natuurlijk direct ja.

De graffiti in de Diamantbuurt was toevallig over het hoofd gezien. :rolleyes:
 
Tsjah. het slaat ook nergens op om zoiets net voor een moskee te gaan doen. Dat MOET je zelf toch wel begrijpen. Je kan niet gewoon een moskee nemen en die verantwoordelijk stellen voor de dood van van Gogh.
Wie zegt dat de schilder DIE moskee wilde verantwoordelijk stellen voor de moord?

Dus als er in mijn straat tegenover mijn huis staat: "gij zult niet stelen?" dan moet ik mij aangevallen voelen en ben ik sowieso een dief?

Wat een onzin, het feit dat de Moskeegangers er aanstoot aan namen zegt meer over hen dan over de schilder :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Ok we draaien het om:
Waarom wordt er dan niks gedaan tegen die k*t-Marokkanen die het vers geschilderde portet van van Gogh onderspuwen? Om-dat we bang zijjjjn!!!!!

In Amsterdam werd een dodenherdenking vorig jaar verstoord door Marokkaanse jochies, hondenzonen van mensen die hier al 20 jaar wonen en wéten hoe wij met die dag omgaan.
Géén respect, er werd zelfs met kransen gevoetbald en de aanwezige politie greep niet in.
Waarom niet? Omdat we bang zijn!

Ik ken een agent in A'dam die geregeld z'n pepperspray dreigend moet ophouden voordat Marokkanen áchter het lint gaan staan i.p.v. ervoor, als ze godver met een onderzoek bezig zijn!!!!

GEEN RESPECT VOOR ONS, ONZE REGELS, ONS LAND, ONZE VROUWEN. NIKS!
 
Niet dus, het blijkt hier ook. 1 Moslim fundamentalist vermoord Theo van Gogh en meteen roept hier heel DBB.com dan (nagenoeg) ALLE moslims geen respect tonen, moeten opflikkeren, etc, etc etc...

Bovendien denk ik dat het geen toeval is dat die knakker net voor de moskee die leus spoot...
 
frietbakker zei:
Niet dus, het blijkt hier ook. 1 Moslim fundamentalist vermoord Theo van Gogh en meteen roept hier heel DBB.com dan (nagenoeg) ALLE moslims geen respect tonen, moeten opflikkeren, etc, etc etc...

Bovendien denk ik dat het geen toeval is dat die knakker net voor de moskee die leus spoot...
Je hebt zelf de reactie gehoord van moslims op het nieuws. Ze spugen op portretten, ze schelden en roepen naar Nederlanders, discussieren met jonge Marokkanen is onmogelijk...

Bijna allemaal zijn ze gewoon blij met de moord, want die man durfde de waarheid te zeggen, en dat kon natuurlijk niet.

STOP EENS MET JE HOOFD IN HET ZAND TE STEKEN
 
Laatst bewerkt:
StillStrong zei:
Je hebt zelf de reactie gehoord van moslims op het nieuws. Ze spugen op portretten, ze schelden en roepen naar Nederlanders, discussieren met jonge Marokkanen is onmogelijk...

Bijna allemaal zijn ze gewoon blij met de moord, want die man durfde de waarheid te zeggen, en dat kon natuurlijk niet.

STOP EENS MET JE HOOFD IN HET ZAND TE STEKEN
En daarom gaan we moskees verbieden, moeten ze allemaal nederlands praten in het openbaar en flikkeren we ze meteen terug naar hun eigen land (wat dan marokko zal zijn want marokkaanse jongeren die hier geboren zijn bestaan niet)!

Dit zijn niet de oplossingen, dat probeer ik duidelijk te maken! JA er zijn problemen met die randdebielen, maar de oplossingen die hier aangegeven worden slaan nergens op. En acties van pipo's zoals degene van die graffitie spuiten met bijbelse teksten tegenover een moskee helpen niet, die zijn alleen maar opruiend. En dit niet spuiten en weghalen ervan heeft niets te maken met het doodzwijgen ervan!
 
Back
Naar boven