AndroidHealthClinic

Giro 555 nationale tv actie voor de Filipijnen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

nog nooit iets gegeven aan goeie doelen. daar dienen onze belastingen voor, is taak van de overheid.
Dus het is een taak van de overheid om onze belastingcenten te verspillen aan andere landen?
 
Ik geef wel maar niet via giro 555.
 
ik doneer mijn zaad
 
nog nooit iets gegeven aan goeie doelen. daar dienen onze belastingen voor, is taak van de overheid.

Juist niet!! Oke, ik ben niet tegen noodhulp vanuit de overheid, maar verder moet alles stopgezet worden (principieel gezien). Er zijn zoveel goede doelen, en er worden er maar een paar gesteund. Dit zijn de grootste/machtigste die goed kunnen lobbyen. Afschaffen die hap, en laat de mensen zelf beslissen of hun geld naar een bepaald goed doel gaat, en niet mensen die over ons geld beslissen.
 
Laatst een artikel gelezen over Haiti,er is bijna niks veranderd daar ondanks 6 miljard $ die er vanuit heel de wereld is ingepompt. Terwijl er net minder dan 10 miljoen mensen wonen. Alles dus in de zakken van de corrupte overheid of verbrast door de verkeerde mensen.
 
Ik heb geen geld. Steun mij door te storten op giro 554.
 
Laatst een artikel gelezen over Haiti,er is bijna niks veranderd daar ondanks 6 miljard $ die er vanuit heel de wereld is ingepompt. Terwijl er net minder dan 10 miljoen mensen wonen. Alles dus in de zakken van de corrupte overheid of verbrast door de verkeerde mensen.

Tja, zelfde reden dat bepaalde volkeren na duizenden jaren nog steeds onder een hunebed leven.
 
Dus het is een taak van de overheid om onze belastingcenten te verspillen aan andere landen?

deel van hun budget is daar reeds voor voorzien, al is er bij ons sinds 2011 al serieus in gesnoeid. het belastingsgeld voor een groot deel verspillen doen ze sowieso :)
 
Goed doel voor de directeur inderdaad, wat zal zn salaris zijn? 10.000 p/m?
Zijn al genoeg mensen op de wereld, 10.000 minder slaap ik geen seconde minder om..
 
Goed doel voor de directeur inderdaad, wat zal zn salaris zijn? 10.000 p/m?
Zijn al genoeg mensen op de wereld, 10.000 minder slaap ik geen seconde minder om..

als je goede medewerkers wil moet je ze gewoon marktconform betalen.
 
als je goede medewerkers wil moet je ze gewoon marktconform betalen.

:roflol:

Pure misleiding gewoon, mensen die goedgelovig 10 euro doneren aan een fonds (maakt niet uit welke) waarvan misschien 1 euro daadwerkelijk aankomt bij de doelgroep.
Marktconform betalen is complete bullshit, in principe mag een directie van een stichting geen salaris krijgen, maar via sneaky onkostenvergoedingen etc verdienen ze er dik aan.
 
:roflol:

Pure misleiding gewoon, mensen die goedgelovig 10 euro doneren aan een fonds (maakt niet uit welke) waarvan misschien 1 euro daadwerkelijk aankomt bij de doelgroep.
Marktconform betalen is complete bullshit, in principe mag een directie van een stichting geen salaris krijgen, maar via sneaky onkostenvergoedingen etc verdienen ze er dik aan.

klopt niet, stichtingen mogen best loon uitkeren.

hoe denk jij dat bijv. giro 555 goede werknemers kan krijgen? door maar te hopen op altruïsme van mensen die ergens anders 10x meer kunnen verdienen, dacht het niet. Als je een beetje een grote organisatie bent heb je nou eenmaal goed bestuur e.d. nodig, die zijn dan verantwoordelijk voor het feit dat er geld word opgebracht voor het doel. iedereen altijd maar janken over het feit dat het geld nooit bij de doelgroep aankomt terwijl die kosten juist zorgen voor een capabele organisatie.
 
"Meestal krijgen de bestuurders alleen een vergoeding voor gemaakte onkosten. Bij een stichting die de ANBI (Algemeen Nut Beoogende Instelling) status heeft, kan een bestuurder geen loondienstverband met de ANBI hebben. Dat is niet toegestaan"

Bron: KVK, 2013

---------- Toegevoegd om 16:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:16 ----------

klopt niet, stichtingen mogen best loon uitkeren.

hoe denk jij dat bijv. giro 555 goede werknemers kan krijgen? door maar te hopen op altruïsme van mensen die ergens anders 10x meer kunnen verdienen, dacht het niet. Als je een beetje een grote organisatie bent heb je nou eenmaal goed bestuur e.d. nodig, die zijn dan verantwoordelijk voor het feit dat er geld word opgebracht voor het doel. iedereen altijd maar janken over het feit dat het geld nooit bij de doelgroep aankomt terwijl die kosten juist zorgen voor een capabele organisatie.

Een capabele organisatie, oké.
Maar niet als er daardoor vrijwel niks meer gebeurt met het geld waarvoor het bestemd was
 
ok dan klopte mijn snelle google search niet, neemt nog niks weg van het feit dat je een stichting moet behandelen als onderneming om een beetje succes te hebben.

---------- Toegevoegd om 16:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:21 ----------

"Meestal krijgen de bestuurders alleen een vergoeding voor gemaakte onkosten. Bij een stichting die de ANBI (Algemeen Nut Beoogende Instelling) status heeft, kan een bestuurder geen loondienstverband met de ANBI hebben. Dat is niet toegestaan"

Bron: KVK, 2013

---------- Toegevoegd om 16:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:16 ----------



Een capabele organisatie, oké.
Maar niet als er daardoor vrijwel niks meer gebeurt met het geld waarvoor het bestemd was

capabele organisatie zorgt juist voor meer geld.
dat is het hele doel.
http://www.youtube.com/watch?v=bfAzi6D5FpM
 
miljonairstax voor dergelijke zaken.
 
capabele organisatie zorgt juist voor meer geld.
dat is het hele doel.
http://www.youtube.com/watch?v=bfAzi6D5FpM

Dat is waar, maar in de gevallen zoals Unicef etc is dit dus niet het geval, met de meeste goede doelen niet.
Als een directeur 300.000 per jaar vangt is dat gewoonweg belachelijk.
Dat een topman bij Ziggo 15 miljoen per jaar meeneemt is dat ook.
Dat dit tegenwoordig "marktconform" is, betekent niet dat het goed is.
Als goede directeur heb je (waarschijnlijk) al je schaapjes al op het droge, dus hoef je de aanstelling niet meer te nemen om te cashen, maar meer om het filantropisch aspect.

Maar als jij dat niet vind is dat natuurlijk je goed recht, maar ik geef er niet meer aan.

Wij hebben zelf in Afrika een gezin "geadopteerd" door ze maandelijks een X-bedrag te geven, in mijn ogen is dit veel beter, vrijwel niks blijft aan de "strijkstok" hangen, buiten de valuta wisseling, en de hulp komt ook eens in goede handen.

Wij hebben ook aan hun gevraagd hoe Unicef nou helpt, en zij zeiden ook dat maar een paar bevoorrechtte families hier gebruik van kunnen maken, en nog een groot deel moeten afstaan aan de lokale bazen.
 
Back
Naar boven