MuscleMeat

Giro 555 nationale tv actie voor de Filipijnen

Bezoekers in dit topic

je geeft iets aan 555, dus wrs geef je geen geld aan andere goede doelen. dan zijn er volgens jou logica ook mensen die iets aan bijv. kika geven, maar niks aan 555.
als dit volgens jou niet zou kloppen zou geen enkel goed doel geld krijgen omdat je dan of doneert aan 555, of je doneert nergens aan. aangezien jij vind dat mensen die aan 555 doneren aan niks anders doneren, is het onmogelijk om aan kika en 555 te doneren.
je neemt dus aan dat iedereen een beperkt aantal goede doelen kiest.

wat ik bedoel dus



dat zeg je dus wel.


iets zeggen, weerlegd worden en vervolgens beweren dat je iets anders bedoelt. zo werkt het niet

Dit klopt: ''dan zijn er volgens jou logica ook mensen die iets aan bijv. kika geven, maar niks aan 555. ''

Inderdaad, er zijn mensen die iets aan een ander doel geven, maar niet aan 555 (en andersom ook) tuurlijk zijn er ook mensen die aan beiden geven, maar niemand kan aan álle doelen iets geven (theoretisch gezien wel ja).

Jij zegt:

''Dus jij denkt dat mensen die niks doneren aan hulp bij een grote natuurramp wel vrijgevig zijn richting andere goede doelen?''

Ik zeg:

''Het is niet triest als je geen geld geeft aan giro 555, want degene die daar wel aan geven, geven vast aan iets anders geen geld <-- mijn punt.''

(misschien duidelijkere versie: mensen die niks doneren aan hulp bij een ramp, zijn niet triest, want de mensen die wel doneren aan 555 hebben vast en zeker een goed doel waar zij kiezen om niet aan te doneren)

Er is dus een verschil.

Mijn mening is gewoon vrij simpel; iedereen moet lekker zelf weten waar hij wel of niet aan doneert, maar mensen die wel doneren aan 555, maar niet doneren aan (bijvoorbeeld kika) een ander goed doel, 'mogen' niks zeggen over: ''jij bent triest want je doneert niet aan dat rampgebied''.
 
Een paar ton van het bedrag van Giro 555 gaat waarschijnlijk naar de BN’ers
Geplaatst door 18 november 2013
nieuwsHet is toch eigenlijk te erg voor woorden. Hadden we eerst het KWF die 2 ton voor zichzelf hield. En dat terwijl mensen alleen maar geld moesten doneren. Vandaag moet heel Nederland doneren voor Giro 555 voor de Filipijnen. Maar de kans is groot dat BN’er hier misschien voor betaald krijgen. En dat is dan ongeveer 500 tot 2000 euro per BN’er. Dit weet de site door in het verleden navraag te hebben gedaan wat een boeking van een BN’er kost. Zelfs voor een interview moet je nog al te vaak betalen. En dat is iets wat promotie oplevert voor die BN’er + maar 5 minuten werk. Dus als een BN’er er helemaal voor af moet reizen, uren lang mensen te woord moet staan enz, wordt dit gezien als een boeking. Check boekingskantoren maar. En bij navraag uit het verleden werd altijd verteld dat een boeking altijd geld kost. Dit hebben zelfs vele media bedrijven deze site ooit verteld in het verleden toen het nog Showfeiten.nl en Showvisie.nl heette. Het kan best zijn dat ze dit gratis doen. Maar reken er maar op ze er misschien voor betaald worden.

Dit bericht werd geplaatst in Shownieuws door krant . Bookmark de permalink . graaiers onder de rijken
 
Filippino's dolblij met Trijntje's likes! (@Pritt)

BZbLt7ZCQAAV_2D.png




Ik geef overigens niets aan de bekende goede doelen, tenzij er enige transparantie is en ik in de jaarcijfers geen salarissen voorbij zie komen die in mijn ogen buitenproportioneel zijn.
Giro 555 kan van mij dan ook ongezien de tyfoon krijgen, want daarvan is bekend dat niet alles gebruikt wordt voor het doel zelf.

Ik ben wel een enorme lokale weldoener. Kinderen die iets voor school nodig hebben; de lunchroom hier op de gracht die mongolen in dienst heeft vragen nog weleens om hulp en ook kun je bij mij altijd aankloppen als er weer een bejaardentehuis is wat een potje nodig heeft voor godweetwat.
Dat is voor mij tastbaarder, duidelijker en dichterbij. Niet dat die arme mensen in de Filipijnen mij geen reet kunnen schelen hoor, maar ik ben niet in de gelegenheid om er zelf naartoe te vliegen om iets zinnigs te doen voor ze.
De hypocrisie en zelfbevlekking die samen gaat met grote goede doelen is voor mij gewoon een brug te ver.

Goede denkwijze, niets dan lof daarvoor.
Maar aan de andere kant hebben die mensen in de filipijnen het een stuk harder nodig dan de meeste goede doelen hier in Nederland. Als je het "goed doen" dat met je geld mogelijk wordt gemaakt zou kunnen kwantificeren dan wordt er per gedoneerde euro in de filipijnen alsnog meer goed gedaan dan hier.

Uiteindelijk zou het daar om moeten gaan.

Andere factoren zoals wat aan de strijkstok blijft hangen en of het een meer of minder grote knuffelfactor heeft zou niet mogen meespelen omdat, als per saldo maar meer "goed" wordt gedaan, we onze beslissing niet zouden moeten laten bepalen door de invloed van onze donatie op onze eigen emotie; noch omdat het een extra positief gevoel geeft; noch omdat het een extra negatief gevoel geeft als we weten dat er wat naar salarissen gaat van bestuurders.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een euro gedoneerd via Trijntje Oosterhuis. Helaas gaat die niet overgemaakt worden.
 
Goede denkwijze, niets dan lof daarvoor.
Maar aan de andere kant hebben die mensen in de filipijnen het een stuk harder nodig dan de meeste goede doelen hier in Nederland. Als je het "goed doen" dat met je geld mogelijk wordt gemaakt zou kunnen kwantificeren dan wordt er per gedoneerde euro in de filipijnen alsnog meer goed gedaan dan hier.

Uiteindelijk zou het daar om moeten gaan.

Andere factoren zoals wat aan de strijkstok blijft hangen en of het een meer of minder grote knuffelfactor heeft zou niet mogen meespelen omdat, als per saldo maar meer "goed" wordt gedaan, we onze beslissing niet zouden moeten laten bepalen door de invloed van onze donatie op onze eigen emotie; noch omdat het een extra positief gevoel geeft; noch omdat het een extra negatief gevoel geeft als we weten dat er wat naar salarissen gaat van bestuurders.

Weet je, ik ben opgevoed met het credo ' it's a dog eat dog world '
Het is niet mijn schuld dat die mensen daar zijn geboren en dus onderhevig zijn aan natuurgeweld. Ik wil dan ook niet vanuit een soort vals gevoel van medelijden en misplaatst schuldgevoel geld overmaken, in de wetenschap dat er mensen van profiteren die niets van zulk leed kennen.

Ik voel me 'menselijk' genoeg met de wetenschap dat ik doe wat ik kan. In mijn omgeving en soms ook daarbuiten. Ik probeer dat echter nooit te doen vanuit ego, maar omdat ik het het enige juiste vind om te doen.
Daarbij probeer ik de classificatie van leed al helemaal te vermijden. Elk leed is leed en ik ben niet in de positie om te bepalen welk leed groter is.

---------- Toegevoegd om 20:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:44 ----------


En dit ^_^
 
Trijntje Oosterhuis geeft blunder toe

Trijntje Oosterhuis ziet in dat haar goedbedoelde actie voor de slachtoffers van de natuurramp in de Filipijnen uit de hand is gelopen. De zangeres riep haar fans op om haar updates op social media te liken, waarbij ze voor iedere like een euro aan Giro 555 zou doneren.
Voor de actie zette Trijntje haar profielen op Facebook, Instagram en Twitter in. Dinsdagochtend had de The Voice of Holland-coach alleen al op Facebook ruim 250.000 likes, maar inmiddels heeft ze gereageerd op het grote succes van haar oproep. "Iedereen zal begrijpen dat ik helaas geen twee ton kan storten", reageert ze via het sociale medium. "Maar ik zal gul geven. Tenslotte gaat het niet om mij, maar om de slachtoffers van de ramp die hun leven opnieuw moeten opbouwen en de hulpverleners die daarbij helpen."
Daarnaast complimenteert de zangeres de inzet van de Nederlanders. "Het doet me goed om te zien dat mijn zorg gedeeld wordt en dat mensen in grote getale doneren en liken", vertelt ze. "De actie is een mooi voorbeeld van dat wanneer je allemaal iets kleins doet, je samen tot iets groots kan komen."
Trijntje benadrukt dat ze de ramp in het Aziatische land verschrikkelijk vindt. "Ik vind het vreselijk om te zien wat er gebeurt op de Filipijnen", reageert ze. "Er zijn duizenden doden gevallen en dat is moeilijk te bevatten. Ik ben zelf moeder van twee kinderen en de beelden raken mij heel erg."

Bron: http://entertainment.nl.msn.com/celebrity/trijntje-oosterhuis-geeft-blunder-toe-1?fb_ref=fbhp
 
Nog fotos van Bridget Maasland? Zag er geil uit tijdens de tv uitzending
 
Back
Naar boven