MuscleMeat

gisteren gyno (gynaecomastie) operatie gehad

Bezoekers in dit topic

Marcuss

Dutch Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
30 mei 2005
Berichten
421
Waardering
1
Gisteren ben ik in België geopereerd aan mijn gyno bij de linker borst. De chirurg dacht dat het vet met een klein beetje klierweefsel was maar het was bijna alleen maar klierweefsel. De operatie gebeurde onder volledige narcose en heeft een dik uur geduurd al met al. In de borst is een lekdrain aangebracht welke er over enkele dagen uitmag. Zodra het bloed wat in de drain komt helder wordt en minder mag hij eruit. In totaal zit er nu zo'n 120 ml bloed in de drain en het wordt al lichter van kleur. Dus nu zit ik op de bank met een compressie vest aan en een halve literfles aan een slangetje naast me. Deze grap heeft 1500,- gekost. Maar ben er wel blij mee dat het is gebeurd uiteraard.
 
Ok dan, op naar de volgende kuur :D
 
ik dacht dat Belgie een stuk goedkoper was. Maar 1500 euro is nog steeds een hoop geld maar ik kan me voorstellen dat het het geld zeker waard is. Btw bij jou is het aan 1 kant weggehaald? Bij 2 kanten is het 3000 euro?
 
pff, klinkt een zware operatie voor een schoonheidsfoutje
 
Misschien dat voor 1 kant verhoudingsgewijs duurder is. Omdat een deel van de kosten natuurlijk zijn voor de annestesist die je onder narcose brengt.
 
Wat maakt het nou uit wat het heeft gekost, de vraag is hoe ben je eraan gekomen?
 
Hoe ik eraan ben gekomen weet ik niet helemaal zeker, maar het is ontstaan in een periode dat ik geen anabolen gebruikte. Ook lange tijd er aan voorafgaand niet. Wat ik wel in die periode heb gedaan is veel tribulus gebruikt. Later heb ik ergens een engels onderzoek gelezen wat aangaf dat je van tribulus gebruik ook gyno kon ontwikkelen. Door mijn laatste HGH gebruik is het wel verergerd. Maar toen wist ik al dat ik het wegliet halen dus daar maakte ik me al niet meer druk om. Het is niet zo dat je binnen een paar weken een cup d hebt ofzo. Dat gaat heel langzaam en je hebt ook een gevoelige plek in je borst.
 
sucses met je herstel
 
Ik ben 16 jaar en heb ook gyno. Afspraak met dokter gemaakt en ben doorverwezen naar de chirurg. Heb donderdag een afspraak om alles te bespreken met de chirurg. Bij mij isset dus aan beide kanten.

Wat kan ik ongeveer verwachten?

Alvast bedankt:)

ps: Veel succes met herstellen;)
 
Wanneer je er mentale last aan ondervind word het toch vergoed:scratch:

Kan je wat meer informatie geven over het hele traject dat je afgelopen hebt? Misschien iets voor mij in de toekomst..
 
Ik ben 16 jaar en heb ook gyno. Afspraak met dokter gemaakt en ben doorverwezen naar de chirurg. Heb donderdag een afspraak om alles te bespreken met de chirurg. Bij mij isset dus aan beide kanten.

Wat kan ik ongeveer verwachten?

Alvast bedankt:)

ps: Veel succes met herstellen;)

Klinkt als gyne tijdens de pubertijd! Dit gaat toch vanzelf weg!?
Teminste was bij mij zo!
 
Nee niet per se, als je dr niets aan kan doen, dus dat je het al sinds puberteit hebt wordt het vergoed. Het wordt dus ook vergoed als je dr geen mentale klachten bij hebt.
 
Klinkt als gyne tijdens de pubertijd! Dit gaat toch vanzelf weg!?
Teminste was bij mij zo!

Ja is ook gyne bij puberteit. Maar mijne heeft iets hards dr achter, dus gaat nooit meer weg tenzij het verwijderd wordt.
 
Vergoeden de verzekeraars dit soort grappen niet meer?
Of alleen nog als je de duurste verzekering neemt.
 
Het wordt wel vergoed als je dr echt niets aan kan doen, dus bij mensen die het al sinds hun puberteit hebben en daar nog steeds last van hebben. Maar als de dokter vermoed dat het door AS komt krijg je het zeker niet vergoed.
 
Het wordt wel vergoed als je dr echt niets aan kan doen, dus bij mensen die het al sinds hun puberteit hebben en daar nog steeds last van hebben. Maar als de dokter vermoed dat het door AS komt krijg je het zeker niet vergoed.
Ah ok. Maar gaan ze dat bij je testen dan of jij as gebruikt. Ik had in de pubertijd ook wel hangende tepels maar ging vanzelf over. Misschien als je wacht dat het over gaat???
 
Bij mij ligt t anders, ik heb dit als sinds mn 13e . Toen ook naar de huisarts geweest en toen zei hij dat het aan mn leeftijd lag en dat t binnen 1/ 1,5 jaar zeker over zou zijn. Maar nu 2/3 jaar later heb ik er nog steeds last van dus dat is een indicatie dat het nooit meer vanzelf weggaat.

En nee, het wordt niet getest. En dokter bepaalt dat aan de hand van je fysiek. Dus als hij ziet dat je erg gespierd bent, ook al weet hij het niet zker kan hij weigeren een verwijsbrief te schrijven.
 
Ik ben 16 jaar en heb ook gyno. Afspraak met dokter gemaakt en ben doorverwezen naar de chirurg. Heb donderdag een afspraak om alles te bespreken met de chirurg. Bij mij isset dus aan beide kanten.

Wat kan ik ongeveer verwachten?

Alvast bedankt:)

ps: Veel succes met herstellen;)

Bedankt voor jullie reacties.

Wat je kan verwachten hangt puur af van wat en hoeveel er weggehaald dient te worden. Maar opzich valt de ingreep wel mee. Het is nu even lastig omdat je met een drain loopt. Maar ik hoop dat die er vrijdag uitmag. Het herstel kan ik nog niks over zeggen. Heb gehoord een maandje geen zware inspanningen, maar daarover hoor je verschillende dingen. Sommigen hangen na amper 2 weken al weer in de gym.

De kosten zouden voor mij wel vergoed kunnen worden als ik mijn best deed. De huisarts vond het namelijk wel meevallen. De internist in het ziekenhuis waar ik me in eerste instantie het heb laten onderzoeken was iets makkelijker. Hij zei; mocht het zich blijven ontwikkelen en je er last van krijgen kom dan nog maar eens terug.

Uiteindelijk had ik geen zin meer om het via de huisarts te regelen en ben dus zelf naar een plastisch chirurg gegaan. Maar mocht mijn financiele situatie het niet toelaten dan was ik direct naar de huisarts gestapt voor een doorverwijzing.

Toch denk ik het zo wel goed was bij deze plastisch chirurg. Heb verhalen van zijn vrouw gehoord dat als je je in een ziekenhuis laat opereren dat alles op tijd moet. En dat ze na een uurtje je al lopen te stressen omdat de volgende patient staat te wachten. Hij opereert ook weleens van dat soort patienten in het ziekenhuis die via verzekering worden vergoed. En soms kan een ingreep nou eenmaal wat langer duren dan vooraf werd gedacht. En het is belangrijk dat het goed en netjes gebeurd zodat je niet bijvoorbeeld met een ingedeukte tepel komt te zitten.
 
Back
Naar boven