Fitness Seller

Gitaar gekocht, eindelijk scheuren :))

Bezoekers in dit topic

Vince

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
9 nov 2002
Berichten
948
Waardering
1
Eindelijk beslist. Het is toch de goeie ouwe Fender strat USA geworden. Heb er een Cube 60 versterker bij. Ik ben doodgelukkig :D


003118286xl.jpg


[Afbeelding niet meer beschikbaar]


Hier kan ik weer wat jaartjes verder mee!
 
Er gaat niks boven een normale Strat, Telecaster of Gibson SG! Heb je een zwarte? En is de hals licht of donker, zoals in de foto hier?
 
Leuk, kan je al spelen ook?
Lijkt me eigenlijk aartsmoeilijk om zo'n instrument te bespelen...
 
zo één had een kameraad van mij ook, met dezelfde versterker


:cool:
 
goed bezig!

ik ben zelf geen strat-man (superstrats dan weer wel), maar goed ik had eerder ook een Les Paul fobie en nu wil ik de ibanez performer (les paul model) ook niet meer kwijt hiero (jammergenoeg is het een leengitaar....)

Die cube's zijn echt toffe versterkers! Ze scheuren als Wodan en hebben een aantal aardige effecten aan boord. Ik ken de 60 watt versie niet, maar met een 30 watter kun je het behang al van de muren afraggen :D

En nu spelen tot je vingers bloeden!!!
en wat die jaartjes betreft: het meer is nooit vol ;)
 
Nu flink rocken bro :)
 
Ik kan zelf geen gitaar spelen maar heb er altijd al 1 willen hebben (elektrische dan he). Lekker meerammen met de muziek! :p


In welke prijsklasse zou ik moeten kijken dan hiervoor?
 
MrJ zei:
Ik kan zelf geen gitaar spelen maar heb er altijd al 1 willen hebben (elektrische dan he). Lekker meerammen met de muziek! :p


In welke prijsklasse zou ik moeten kijken dan hiervoor?

ehm dit hoort ongeveer in het dit rijtje thuis:
ik ben een ecto van 1,90 m weeg 60 kg, ben een week aan het trainen en eet wel 10 boterhammen per dag. Nu wil ik aan m'n eerste kuur beginnen, wat raden jullie me aan? :D

gitaarspelen is niet een kwestie van even een gitaar kopen en meerammen met de muziek (tenzij je een genetisch wonder bent :D) Wat voor BB geldt, geldt ook voor gitaarspelen: discipline en toewijding zijn de enige wegen die je kunt bewandelen om er te komen. Het kost maanden om alleen al de eerste basisakkoorden 'fatsoenlijk' te kunnen spelen.
Maar ik wil je natuurlijk niet ontmoedigen: als je eenmaal de smaak te pakken hebt, ben je verkocht. Ik heb het zonder moeite vol gehouden om de afgelopen 5 jaar ong een uur per dag te spelen (gemiddeld), misschien meer. En ik ben nog LANG niet tevreden. Ben autodidact, dan duurt het misschien langer (zeker met mijn boerenkool techniek)

geef zoveel mogelijk geld uit aan een gitaar als je kunt/wilt missen, als je er geen verstand van hebt, neem iemand mee met kennis van zaken. beginnersgitaar zoals een squier (goedkope en minder goede versie van de getoonde fender stratocaster) zal nieuw in de buurt van de 200 a 300 euro liggen.
 
Cool, ik ben meer een Ibanez, ESP, Jackson man. De combinatie van me Ibanez SQ550 custom met een Peavey 5150(eddie van halen) stack boven op 2 4x12" marshall 1960A cabinets got metal written all over it :D Ask the neighbours!
Nee serieus dope man. Hoe lang speel je al als ik vragen mag??
 
builderB zei:
ehm dit hoort ongeveer in het dit rijtje thuis:
ik ben een ecto van 1,90 m weeg 60 kg, ben een week aan het trainen en eet wel 10 boterhammen per dag. Nu wil ik aan m'n eerste kuur beginnen, wat raden jullie me aan? :D

gitaarspelen is niet een kwestie van even een gitaar kopen en meerammen met de muziek (tenzij je een genetisch wonder bent :D) Wat voor BB geldt, geldt ook voor gitaarspelen: discipline en toewijding zijn de enige wegen die je kunt bewandelen om er te komen. Het kost maanden om alleen al de eerste basisakkoorden 'fatsoenlijk' te kunnen spelen.
Maar ik wil je natuurlijk niet ontmoedigen: als je eenmaal de smaak te pakken hebt, ben je verkocht. Ik heb het zonder moeite vol gehouden om de afgelopen 5 jaar ong een uur per dag te spelen (gemiddeld), misschien meer. En ik ben nog LANG niet tevreden. Ben autodidact, dan duurt het misschien langer (zeker met mijn boerenkool techniek)

geef zoveel mogelijk geld uit aan een gitaar als je kunt/wilt missen, als je er geen verstand van hebt, neem iemand mee met kennis van zaken. beginnersgitaar zoals een squier (goedkope en minder goede versie van de getoonde fender stratocaster) zal nieuw in de buurt van de 200 a 300 euro liggen.

Hahaha!

Ben ook niet van plan daadwerkelijk gitaar te willen leren spelen (heb ik geen tijd voor) maar wil er wel eigenlijk gewoon 1 hebben voor de 'heb'.

Al jaren. :)
 
MrJ zei:
Hahaha!

Ben ook niet van plan daadwerkelijk gitaar te willen leren spelen (heb ik geen tijd voor) maar wil er wel eigenlijk gewoon 1 hebben voor de 'heb'.

Al jaren. :)

in orde.

als je m dan maar niet aan de muur vastschroeft met een paar grote schroeven door de body heen. Dit heb ik een keer gezien bij een niet nader te noemen fastfood keten. Heb aan zo'n kassamiep gevraagd of ik ze niet mee mochten nemen. Ik hoorde ze gewoon klagen uit hun output jack. "save me, please, I'm looking at all these fat bastards and noone is treating me well, I'm hanging here like Jesus, free from sins, capable of miracles, but nailed for their fun, help me" Het deed me echt pijn om ze daar zo te zien hangen.
Maar goed toen vroeg ze welke saus ikerbij wilde hebben, was het me wel duidelijk.

INSTRUMENTEN ZIJN OM OP TE SPELEN!!! :D
 
Haha, zal hem zeer goed behandelen.

(Pete Townsend van The Who anyone? :D )
 
builderB zei:
in orde.

als je m dan maar niet aan de muur vastschroeft met een paar grote schroeven door de body heen. Dit heb ik een keer gezien bij een niet nader te noemen fastfood keten. Heb aan zo'n kassamiep gevraagd of ik ze niet mee mochten nemen. Ik hoorde ze gewoon klagen uit hun output jack. "save me, please, I'm looking at all these fat bastards and noone is treating me well, I'm hanging here like Jesus, free from sins, capable of miracles, but nailed for their fun, help me" Het deed me echt pijn om ze daar zo te zien hangen.
Maar goed toen vroeg ze welke saus ikerbij wilde hebben, was het me wel duidelijk.

INSTRUMENTEN ZIJN OM OP TE SPELEN!!! :D

Haha, burger king hing wel crappy shit hoor! Echt niet dat ze daar een PRS van 4200 $ vernaggelen. Maar inderdaad wel triest ja een gitaar hoort bespeelt te worden net als dat een k*t...
 
deadmanwalkin zei:
Haha, burger king hing wel crappy shit hoor! Echt niet dat ze daar een PRS van 4200 $ vernaggelen. Maar inderdaad wel triest ja een gitaar hoort bespeelt te worden net als dat een k*t...

iedere maand bloedt? :D

son, never trust a thing that bleeds for five days and still isn't dead
 
goede aankoop! ikzelf heb een Squier, kleine broertje van de echt fenders... zelfde kleuren trouwens

mijn versterker is een beetje een miskoop geweest, een line 6 met 12ingebouwde effecten. opzich wel goed, maar ik had liever een clean channel en distortion gehad, dat was genoeg geweest.

have fun, tis iets dat je nooit meer loslaat, mij toch niet :D
 
ik ben ondertussen trouwens aan het sparen voor een vintage fender telecaster, duur geval. maar het is toch een aankoop voor het leven dus... :p
 
GoHeavyLifter zei:
ik ben ondertussen trouwens aan het sparen voor een vintage fender telecaster, duur geval. maar het is toch een aankoop voor het leven dus... :p

lelijk dingen imo :D maar er zit wel een errug fijn geluidje in!
 
huckfinn zei:
Er gaat niks boven een normale Strat, Telecaster of Gibson SG! Heb je een zwarte? En is de hals licht of donker, zoals in de foto hier?

Hals is licht, niet zoals op de foto. Was maar om een ideetje te geven voor diegene die het model niet moesten kennen.

@ Santoz: ik speel een dikke twee jaar acoustisch maar is toch wel wat anders een elektrische gitaar, ik speelde bijvoorbeeld amper of nooit met een plectrum. Dat ben ik nu aan het leren en dat is verdorie niet simpel, ik tik met dat rotding teveel snaren tegelijk aan. Oefenen, oefenen en oefenen dus.
En als je dat verdooommme Mr. Clapton zie dan valt mijn bek elke keer weer wijd open. Man, ik sta er elke keer weer van te kijken hoe die glijd over die hals alsof het niks is.

Ik had echt van mijn leven niet gedacht dat een gitaar zo ingewikkeld en zoveel mogelijkheden zou kennen. Het moeilijkste vind ik persoonlijk nog altijd noten terugvinden. Ik zit al een behoorlijke tijd bezig met het visualiseren van de hele hals dus constant oefeningen maken (ook theorie) om toch dat schema in je hoofd te stampen en dan denk je dat het onder de knie hebt en dan komt er zo'n idioot met een gehele nieuwe stemming waardoor je er weer naast gaat spelen :D

Gitaar leren spelen is doorbijten. Eens je voorbij die barrés en andere basistechnieken zit, wordt het echt fun.

Had laatst in de winkel nog een PRS Santana vast (ja weeral vroeg ik erachter om toch eens te testen voor de lol, naja, dat is ook weer behoorlijk spul maar de prijs vond ik net iets té)


@deadmanwalking... lekker spul heb je daar liggen, damn :D
 
lelijk BuilderB :eek: , de mooiste gitaren die er bestaan! :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Back
Naar boven