XXL Nutrition

glaasje draaien

Bezoekers in dit topic

Vanavond 21.00 National Geographic
Is it real; Ghosts

Ik heb hem gezien en kan hem aanraden. Zeker voor de gelovigen onder ons is het een must-see :)
 
Centaur zei:
Komop eric, hoe blind kan je wezen? kamer leeg, niks kan er bij, "klop klop klop" maar nee, dat is niks paranormaals, elke tv klopt spontaan.


Ik wil je niet uit je droom helpen ofzo.. maar wij hebben ook een oude tv gehad die nadat ie aan had gestaan nog wat geluiden maakten als ie een paar min uit stond.

Mijn monitor die op me kamer staat maakt soms ook nog een klop geluid oid. netals of er iemand tegen tikt oid. Maar ik denk dat het komt doordat het beeldbuis lang aan heeft gestaan en daardoor warmer wordt en gaat uitzetten. Wanneer je em uitschakeld krimpt het weer en dan kan je vreemde geluiden horen.

Als jij DÉNKT dat het iemand is die erop klopt, geloof je er ook in.

Ik heb tijd terug iets op TV gezien.. bleek dus dat geesten konden inspreken op analoge bandrecorders. Alleen analoog omdat die op magnetisme werken en dat geesten aantrekt. Afin ze deden dus dat bandrecordertje aanzetten op een locatie waar dus zogenaamd een geest zat. Dus hun opnemen en vervlogens afspelen.

En idd.. je hoorde een geluid. En als je dácht dat ze "I kill you" zeiden. HOOR je dat ook.

Maar als je aan een andere zin of woordcombo dacht. hoorde je DAT weer.

Het is net waar jij jezelf op focust. En heel veel dingen worden gewoon beinvloed door onszelf.. we houden onszelf voor de gek.
Ik wil hier niet mee zeggen dat er geen geesten oid bestaan.Ik heb daar geen bewijs voor. Maar ik weet wel dat er veel crap in de wereld is.

Same met graancirkels....
 
Dani zei:
Vanavond 21.00 National Geographic
Is it real; Ghosts

Ik heb hem gezien en kan hem aanraden. Zeker voor de gelovigen onder ons is het een must-see :)
Ik heb hem ook gezien. Hun conclusie is wel wat ontmoedigend voor de gelovigen.
 
Frenkpie zei:
Ik heb tijd terug iets op TV gezien.. bleek dus dat geesten konden inspreken op analoge bandrecorders. Alleen analoog omdat die op magnetisme werken en dat geesten aantrekt. Afin ze deden dus dat bandrecordertje aanzetten op een locatie waar dus zogenaamd een geest zat. Dus hun opnemen en vervlogens afspelen.

En idd.. je hoorde een geluid. En als je dácht dat ze "I kill you" zeiden. HOOR je dat ook.

Maar als je aan een andere zin of woordcombo dacht. hoorde je DAT weer.

Het is net waar jij jezelf op focust. En heel veel dingen worden gewoon beinvloed door onszelf.. we houden onszelf voor de gek.
Ik wil hier niet mee zeggen dat er geen geesten oid bestaan.Ik heb daar geen bewijs voor. Maar ik weet wel dat er veel crap in de wereld is.

Same met graancirkels....
Bedoel je de "Is it real?" serie van National Geographic Channel?
 
boogie zei:
ja vertel dan eens wat slechte ervaringen.


Waarom? Er zijn er genoeg van bekend, dat doen mensen toch niks..
Tot dat ze het zelf meemaken.

Mensen zijn hardleers
 
waarom? omdat ik er geen ken en omdat ik het je vraag.
 
Metal_Wolf zei:
Bedoel je de "Is it real?" serie van National Geographic Channel?


ja idd. volgensmij wel :)
 
Ik sta zelf erg kritisch ten opzichte van het eventueel bestaan van geesten. Zolang ik niks zie geloof ik het niet.
Ik kende ook iemand die beschikte over telepathische en psychokenetische gaven, maar zodra je hem vroeg ook maar iets te laten zien kreeg je te horen dat dat slecht was voor zijn "karma". Maar wanneer je je kritisch tegenover hem uitliet zag mijnheer dat altijd als een aanval. Dit terwijl mijnheer wel continu verhalen had over wat hij zoal meemaakte. Houdt dan gewoon je bek dicht.
Hij zag ufo's, geesten, vampiers en demonen.
In de tijd dat ik hem kende stond ik erg open voor dit soort shit, maar heb nooit iets waargenomen waaruit bleek dat er ook maar iets van waarheid in zou zitten.

Ik hoor nog steeds wel eens verhalen van mensen die dingen aanvoelen. Zo droomde iemand die ik ken voor de aanslagen op New York en Londen over een brandende stad.
Alleen jammer dat je dit dan pas na de aanslagen te horen krijgt.

Ik ken helemaal niemand die me ooit iets heeft laten zien waardoor ik overtuigd raakte.
Dit wil niet zeggen dat ik er niet voor open sta. Wanneer iemand me het tegendeel kan bewijzen, graag. Dat zou het leven een stuk interessanter maken.
 
Frenkpie zei:
Ik wil je niet uit je droom helpen ofzo.. maar wij hebben ook een oude tv gehad die nadat ie aan had gestaan nog wat geluiden maakten als ie een paar min uit stond.

Mijn monitor die op me kamer staat maakt soms ook nog een klop geluid oid. netals of er iemand tegen tikt oid. Maar ik denk dat het komt doordat het beeldbuis lang aan heeft gestaan en daardoor warmer wordt en gaat uitzetten. Wanneer je em uitschakeld krimpt het weer en dan kan je vreemde geluiden horen.

Als jij DÉNKT dat het iemand is die erop klopt, geloof je er ook in.

Ik heb tijd terug iets op TV gezien.. bleek dus dat geesten konden inspreken op analoge bandrecorders. Alleen analoog omdat die op magnetisme werken en dat geesten aantrekt. Afin ze deden dus dat bandrecordertje aanzetten op een locatie waar dus zogenaamd een geest zat. Dus hun opnemen en vervlogens afspelen.

En idd.. je hoorde een geluid. En als je dácht dat ze "I kill you" zeiden. HOOR je dat ook.

Maar als je aan een andere zin of woordcombo dacht. hoorde je DAT weer.

Het is net waar jij jezelf op focust. En heel veel dingen worden gewoon beinvloed door onszelf.. we houden onszelf voor de gek.
Ik wil hier niet mee zeggen dat er geen geesten oid bestaan.Ik heb daar geen bewijs voor. Maar ik weet wel dat er veel crap in de wereld is.

Same met graancirkels....

Taartmans, ik had eerder in de topic al uitgelegd dat de tv alleen overdags een paar uurtjes aanstaat, en savonds nooit. ;)
 
MonsterGirl zei:
Ik heb hem ook gezien. Hun conclusie is wel wat ontmoedigend voor de gelovigen.
Dani zei:
Vanavond 21.00 National Geographic
Is it real; Ghosts

Ik heb hem gezien en kan hem aanraden. Zeker voor de gelovigen onder ons is het een must-see :)

Heb het ook gezien, ongelooflijk hoe nep alles is zeg, zoals op het laatst met die action man figuur een spook nabootsen, en die lichtbollen waren ook wel interessant.

Wat ik me wel afvraag: die lichtbollen zouden ontstaan door de flash van de camera die op stof schijnt ... maar ze zeggen niets over video materiaal? daar heb je toch geen flash, en daar blijven de bollen in beweging zeg maar .... ??? :D
 
MonsterStrength zei:
... maar ze zeggen niets over video materiaal? daar heb je toch geen flash, en daar blijven de bollen in beweging zeg maar .... ??? :D

Eh Dries, dat zijn een ander soort videos..... :rolleyes:
 
Dani zei:
Eh Dries, dat zijn een ander soort videos..... :rolleyes:
:roflol:

Dries, het zou je verbazen wat een handje vol zand wel niet kan doen voor de camera, vooral met de juiste lichtval erop, je zou het zo voor honderden spoken en geesten kunnen slijten. Zo maken ze ook die bekende "caspers" gewoon zand in de lucht gooien, een donkere achtergrond, flitser aan, en klaar is klara.
 
Centaur zei:
:roflol:

Dries, het zou je verbazen wat een handje vol zand wel niet kan doen voor de camera, vooral met de juiste lichtval erop, je zou het zo voor honderden spoken en geesten kunnen slijten. Zo maken ze ook die bekende "caspers" gewoon zand in de lucht gooien, een donkere achtergrond, flitser aan, en klaar is klara.
Ja dat zeg ik ook, maar ik heb het niet over een flitser, maar over een constante lichtinval???


Dani zei:
Eh Dries, dat zijn een ander soort videos..... :rolleyes:
Damn waarom zend je me dan ook altijd je home video's door ???:D
 
@ EricR: Het is natuurlijk je goed recht niet in geesten te geloven, maar het lijkt er bij jou meer op dat je per se wil geloven dat geesten níét bestaan, en daar is ook geen bewijs voor. Wat dat betreft doe jij imo dus het zelfde als wat je anderen verwijt: in dingen geloven waar geen bewijs voor is. ;)
 
Zelda, ik wil niet perse niet geloven in dingen die niet bestaan. Ik kan gewoon niet geloven in zaken die niet aantoonbaar zijn, er is inderdaad geen bewijs dat iets niet bestaat. Maar dat is dan ook weer logisch, je kan niet bewijzen wat niet bewijsbaar is :D

De wereld van de zweefkezen bestaat hoofdzakelijk uit labiele mensen die een houvast nodig hebben. Daarmee niet gezegd dat iedereen in die wereld labiel is, maar een groot deel staat in ieder geval niet met beide benen op de grond. Het soort mens dat je knollen voor citroenen kan verkopen.

Een hoop zaken die aangemerkt worden als paranormaal zijn met gezond verstand verklaarbaar. Maar een believer wil er meer in zien, dat is vaak het probleem. Vooral er in blijven geloven, ik zal het pas doen als er onomstotelijk vast staat dat er een paranormale wereld is. Maar goed dat is naar mijn mening dus nooit.
 
eigenlijk is het geloven in God precies hetzelfde.
 
Helemaal met je eens. Het is denk ik gemakkelijker te geloven dat vervelende dingen gebeuren omdat een hoger wezen dat zo wil en er een bedoeling mee heeft dan dat je gewoon stomme pech hebt. Eigenlijk wil niemand dat dingen zonder reden gebeuren.
Als je niet oppast is religie natuurlijk ook een geweldige manier om de verantwoordelijkheid voor je leven niet te hoeven nemen, maar dat is weer een ander verhaal. :)

Ik denk overigens dat het hele Charverhaal ook heel logisch is. Wie hoort niet liever een boodschap van een verloren geliefde dan te geloven dat de persoon in kwestie echt weg is.
 
God heeft nog nooit bewijs geleverd.
Geesten kunnen waargenomen worden door temperatuur waarnemingen.
 
EricR zei:
Zelda, ik wil niet perse niet geloven in dingen die niet bestaan. Ik kan gewoon niet geloven in zaken die niet aantoonbaar zijn, er is inderdaad geen bewijs dat iets niet bestaat. Maar dat is dan ook weer logisch, je kan niet bewijzen wat niet bewijsbaar is :D

De wereld van de zweefkezen bestaat hoofdzakelijk uit labiele mensen die een houvast nodig hebben. Daarmee niet gezegd dat iedereen in die wereld labiel is, maar een groot deel staat in ieder geval niet met beide benen op de grond. Het soort mens dat je knollen voor citroenen kan verkopen.

Een hoop zaken die aangemerkt worden als paranormaal zijn met gezond verstand verklaarbaar. Maar een believer wil er meer in zien, dat is vaak het probleem. Vooral er in blijven geloven, ik zal het pas doen als er onomstotelijk vast staat dat er een paranormale wereld is. Maar goed dat is naar mijn mening dus nooit.


Ik ben het eigenlijk bijna helemaal met je eens hoor Eric, meer dan 99% van alle onvrklaarbare zaken zijn absoluut nep, alleen hou ik er toch heel serieus rekening mee dat er toch dingen als geesten ed zouden kunnen bestaan.
 
DvO zei:
Geesten kunnen waargenomen worden door temperatuur waarnemingen.
Dus als het opeens kouder of warmer wordt, is er een geest in de buurt ???
Een fris briesje geeft je de rillingen, dus loop je weg omdat je denkt dat het een geest is :rolleyes:
 
Back
Naar boven