Fitness Seller

glaasje draaien (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

MonsterGirl zei:
Dus als het opeens kouder of warmer wordt, is er een geest in de buurt ???
Een fris briesje geeft je de rillingen, dus loop je weg omdat je denkt dat het een geest is :rolleyes:

:roflol:
 
Is die discussie nou nog aan de gang? :D :D
 
Zelda zei:
Ik ben het eigenlijk bijna helemaal met je eens hoor Eric, meer dan 99% van alle onvrklaarbare zaken zijn absoluut nep, alleen hou ik er toch heel serieus rekening mee dat er toch dingen als geesten ed zouden kunnen bestaan.
Mijn onwrikbare houding komt vooral omdat een hoop believers met een beetje common sense zelf kunnen zien dat 99% van de paranormale gevallen crap is. Misschien zelfs 99,99%. Dat er dan 1 of 0,01 overblijft wil nog niet zeggen dat er echt iets paranormaals is, maar de mens kan ook niet alles verklaren.

Ik geloof zelf niet in een leven na de dood, zie de ziel als een voortbrengsel van een complex biochemisch proces. Als er geesten bestaan dan zou er dus iets moeten zijn als een ziel, een ziel die dan buiten de machten van de natuurkundige wetten ontstaan is. Dat betekent ook dat wij als mens ons boven het heelal zouden stellen. Terwijl we gewoon nietige wezens zijn, niks voorstellend op de tijdschaal van het heelal.
 
Whaha sow man, er zijn gewoon nog mensen die echt geloven dat die Char oplichter echt bestaat!? Kom op zeg! Mijn moeder kijkt die shit ook wel eens met open mond: hoe doet ze dat toch? Bwhahaha dat wijf zit gewoon een uur lang wat te gissen. Lees nou gewoon die dialoog een paar post hier boven. Het is toch gewoon overduidelijk bullshit man.

En dan ook nog een kloppende TV...? Jah mijn auto klopt ook heel vaak als ik hem net uit zet, hoe kan dat toch..?? Sorry ik wil niemand beledigen, maar als je denk dat die shit van geesten komt ben je naar mijn mening gewoon dom. De meeste van die onverklaarbare geesten onzin is makkelijk te verklaren met 1e jaars natuurkunde. Ik kan me wel vinden in zo'n beetje elke post die eric hier heeft geplaatst. En die link over het forer effect slaat wel degelijk op het Char medium. Als je dat niet inziet dan ben je toch aardig blind naar mijn mening.

Ik heb de docu Ghost: is it real? ook gezien op NG en daar wordt (zoals verwacht) het hele geesten gebeuren ook flink onderuit gehaald. Maar als mensen graag geloven in dat soort onzin moeten ze dat vooral doen. Ik bedoel; Char wil ook gewoon graag 20 inch spinning wheels onder haar dikke wagen en als jij die graag voor haar betaald moet je dat vooral doen.
 
Rob G zei:
En dan ook nog een kloppende TV...? Jah mijn auto klopt ook heel vaak als ik hem net uit zet, hoe kan dat toch..??
Voor de vierde keer, die tv staat alleen smiddags een paar uurtjes aan, savonds nooit, en het geklop is snachts.
 
Centaur zei:
Voor de vierde keer, die tv staat alleen smiddags een paar uurtjes aan, savonds nooit, en het geklop is snachts.

Sorry maar ik geloof er gewoon echt niet in. Ik vind het zelfs lachwekkend. Wat denk je dan dat het is...? Een geest die in de TV zit en die dan met zijn hand tegen het glas klopt...?
 
Ik heb een digicam, ik kom die poltergeist wel filmen dan.
 
Centaur zei:
Voor de vierde keer, die tv staat alleen smiddags een paar uurtjes aan, savonds nooit, en het geklop is snachts.

we zijn tig posts verder en centaur is zich nog steeds aan verdedigen, laat ze toch centaur, ze zullen het toch nooit geloven,
ik zelf geloof niet echt in geesten, maar ik heb zelf ook een paar keer gehad dat een deur zomaar openging terwijl hij toch echt in het slot zat. Maar ik probeer het maar te vergeten
 
EricR zei:
Ik heb een digicam, ik kom die poltergeist wel filmen dan.
hoe ga jij geklop filmen?? :scratch:
 
Joyce zei:
we zijn tig posts verder en centaur is zich nog steeds aan verdedigen, laat ze toch centaur, ze zullen het toch nooit geloven,
ik zelf geloof niet echt in geesten, maar ik heb zelf ook een paar keer gehad dat een deur zomaar openging terwijl hij toch echt in het slot zat. Maar ik probeer het maar te vergeten
;)
 
Sinds 1929 of zo kan dat al. Al Johnson, de hoofdrolspeler in de eerste groot uitgebracht sprekende film.
 
Ik heb zelf meerdere spirituele ervaringen gehad! Geloofde er zelf ook nooit in maar nu weet ik gewoon dat er meer is!

Er blijven natuurlijk een hoop oplichters bestaan die er een slaatje uit willen slaan! Deze gevallen zijn zoals eerder gezegd 99.9% fake! Maar vergeet niet dat er ook mensen zijn die niet met hun ervaringen naar buiten treden! Dit vooral omdat ze vaak uitgelachen en voor gek versleten worden!
 
DBC01 zei:
Ik vind het een beetje flauw worden.
Eric, je weet heel duidelijk dat ik het woordspelletje door heb maar je speelt je kaarten nog niet uit. Het woordspelletje gaat als volgt:

Jan heeft een paranormale zaak. Hij laat het thuis zien aan Eric.
Het is heel eng. Het kan inderdaad alleen komen van iets onverklaarbaars.
Jan en Eric gaan naar een lab. Klinisch als de neten. En wéér gebeurt hetzelfde. NOU! Zegt Jan. Nu moet je wel toegeven dat het 'paranormaal' is!

En nu komt het Ericr-truukje: Eruic zegt tegen jan: Nee. Ik geef dat niet toe.
Maar je zag net zelf, op de plek zelf én op een klinische plek dat het echt zo is!! zegt Jan verontwaardigd. Jawel, zegt Eric. Maar wie zegt dat dat paranormaal is of heet? :D:D:D Pats! That's the trick. Jan zweert erbij, doordat het geshowde een onverklaarbaar on-aards effect heeft, dat het 'paranormaal' is, en Eric, die het gegeven gewoon niet erkent, zegt dat het 'pimpampet' heet maar niet paranormaal. Conclusie volgens Eric: paranaormale zaken bestaan niet.
En die 10,000 euro? Die blijft op de bank staan.

Héél erg flauw kerel.

AAAAAAAAAAAhahahaha ik zie dit nu pas, schítterend zo is het helemaal. Dát is idd de definitie van paranormaal.

Geen enkele paranormale heeft geclaimd dat het om vermogens gaat die niet menselijk zijn. Slechts dat het vermogens zijn die nog niet verklaard zijn, "het onverklaarbare" is misschien voor de sceptici een betere benaming dan "het paranormale". Maar het is wél paranormaal aangezien 90% van de mensen deze capaciteiten niet heeft, ofwel zich er niet van bewust is of ze niet voldoende kan ontwikkelen.

Scenario 1: Pimpampet Eric staat op een flat. Dan krijgt hij het gevoel dat de rand gaat breken en springt aan de kant. Dan bréékt de rand af. Toeval zegt Eric.

Scenario 2: Eric en Jan spelen pimpampet, Eric is aan de beurt en draait, een T. "Onverklaarbaar verschijnsel" leest Jan van het kaartje. "Toeval!" zegt Eric. Op het kaartje staat "Telepatie".
 
Laatst bewerkt:
Er wordt meestal geclaimd door paranormalen dat het om verschijnselen gaat die 'van gene zijde' komen. Ik ben van mening dat er geen 'gene zijde' is, dus zijn er ook geen paranormale gebeurtenissen.

Iets onverklaarbaar is wat anders dan hetgene wat je met een Ouijabord doet, daar wordt geclaimd dat je contact kan leggen met overledenen. Dan praat je dus over iets wat paranormaal zou zijn, maar tegelijkertijd kan geen enkele parazweefkees zoiets aantonen. Lijkt wel of die geesten podiumvrees hebben of zo.

Crap.
 
EricR zei:
Er wordt meestal geclaimd door paranormalen dat het om verschijnselen gaat die 'van gene zijde' komen. Ik ben van mening dat er geen 'gene zijde' is, dus zijn er ook geen paranormale gebeurtenissen.

Iets onverklaarbaar is wat anders dan hetgene wat je met een Ouijabord doet, daar wordt geclaimd dat je contact kan leggen met overledenen. Dan praat je dus over iets wat paranormaal zou zijn, maar tegelijkertijd kan geen enkele parazweefkees zoiets aantonen. Lijkt wel of die geesten podiumvrees hebben of zo.

Crap.

Als het de bedoeling was dat wij weet hadden van en samenwerkten met "gene zijde" dan wisten we allemaal wat het was en hoe het werkte en leende het zich voor zulke zaken.

Echter, dat is niet zo. "Gene zijde" is de niet stoffelijke wereld waarvan wij met onze stoffelijke vermogens geen besef hebben, en soms gaat er iets fout op de scheidslijn tussen beide zijden waardoor een openbaring genoodzaakt is. Dat is altijd iets dramatisch, iets met grote impact, en een occulte show op een kermis valt daar niet bepaald onder.
 
Hallelujah, maar ik blijf een non-believer. Het is inderdaad iets dramatisch, die dramatiek komt dan meestal van degenen die een hele fake voorstelling geven en mensen het geld uit de zakken kloppen.

Vooral er in blijven geloven, ik zal nog eerder in de paashaas geloven dan in die onzin.
 
Wat een zweverig gelul zeg. Mensen die iets zien wat ze met hun gebrek aan kennis niet kunnen verklaren noemen ze meteen paranormaal.
 
EricR zei:
Hallelujah, maar ik blijf een non-believer. Het is inderdaad iets dramatisch, die dramatiek komt dan meestal van degenen die een hele fake voorstelling geven en mensen het geld uit de zakken kloppen.

Vooral er in blijven geloven, ik zal nog eerder in de paashaas geloven dan in die onzin.

Toch overtuig je ons maar wát graag. Hoe verklaar je de voorvallen van mensen die bijv "weten" dat er iets met hun dierbaren is en zich er heen spoeden en er achter komen dat er daadwerkelijk iets ernstigs aan de hand is.

Rob G zei:
Wat een zweverig gelul zeg. Mensen die iets zien wat ze met hun gebrek aan kennis niet kunnen verklaren noemen ze meteen paranormaal.

Same here. Als níemand het kan verklaren dan ís het dat ook. Misschien over 100 jaar niet meer en kunnen we het allemaal, maar dat terzijde.
 
Toeval, 99% van de gevallen is er niks aan de hand.

Mooi stukje over toeval was afgelopen bij zondag bij Zomergasten. Als je een groep neemt die groot genoeg is dan zal er altijd iemand in die groep zijn die 10 keer de juiste voorspelling doet of een munt op kop of munt valt. De groep was nu maar iets van 150 personen, maar daar heb je dus al 1 persoon die door 10 keer goed voorspellen zou kunnen denken dat het iets buitengewoons is.

We leven met 6 miljard mensen op aarde, als er dan 2000 mensen iets bedenken per dag dat ook echt uitkomt dan is de score eigenlijk nog slecht ook. Waarschijnlijk zullen er dus vele tienduizenden iets bedenken wat ook uitkomt. Tegelijkertijd hebben miljarden iets in hun hoofd wat helemaal niet uit komt.

Als je boven de 50% uitkomst, constant de toekomst kan voorspellen is er pas iets aan de hand. Maar heb op de BBC een tijdje geleden een docu gezien waar vermeende paranormalen nog veel slechter scoorden. Kunnen dan zeker weer niet presteren onder druk, het paranormale laat zich niet dwingen. Dat krijg je dan als verklaring.

Maar diezelfde paranormale is er als de kippen bij om vele mensen de toekomst te voorspellen. Vaak voor grof geld. 1 voorspelling komt uit, bijvoorbeeld iemands oma overlijd (tja oude mensen gaan nog wel eens dood). Maar de rest van de voorspellingen blijven gewoon losse kreten. Wat is dan de waarde van een voorspelling. Voor mij niks, ik kan namelijk hetzelfde.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven