MuscleMeat

Glucosamine nu wel of niet goed instabiliteit Schouder

Bezoekers in dit topic

louis69

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
27 jun 2005
Berichten
10
Waardering
0
Heb best vaak last van een instabiele schouder,
helpt glucosamine me daar nu wel of niet goed bij.
Ik kan me voorstellen dat met glucosamine het juist nog soepeler en nog instabieler word.


Groeten Louis
 
Hoi Louis.

de instabiliteit van je schouder zal door een spier danwel pees/kapsel zwakte worden veroorzaakt, glucosamine zal hier geen effect op hebben aangezien het niets aan de kracht van je spier of pees weefsel doet.

k ben bang dat t toch trainen word om een zo sterk mogelijk spiermanchet te creeren voor je schouder.

gr Bjorn
 
Dat ligt aan de klacht. Glucosamine heeft een positieve invloed op je gewrichtvloeistof. Synovia gerelateerde problemen kun je dus mogelijk mede door glucosamine verminderen en/of oplossen.

Zaken als bursitus of tendinitis zullen dus waarschijnlijk niet te verbeteren zijn dmv de stof. Ga dus eerst na waar je klacht zit evt. met behulp van een therapeut en ga dan pas meer in de oplossingen zoeken, is mijn advies

succes
 
inderdaad, je moet eerst de oorzaak zoeken!
 
ik heb zelf een instabiele schouder, heel lang mee gesukkelt vooraleer ze het probleem gevonden hadden..
ik ben ermee naar de kinesist gegaan en met een paar simpele oefeningen was ik er vanaf na 1maand, maar moest erna wel blijven doortrainen (dat deed ik graag genoeg)

het ware simpele oefeningen gewoon om je schouder vooraan en achteraan te verstevigen..
ik had een rekband gekocht (niet al te straf) deze aan de deurklink gebonden, bovenarm tege u lichaam, en onderarm negentig graden gebogen recht voor u uit, dit is de start positie met de rekband in u hand.
om de voorkant te verstevigen moet je u onderarm naar u buik toe bewegen, en om de achterkant te verstevigen moet je u onderarm van u lichaam weg bewegen. De bovenarm moet altijd tegen het lichaam gehouden worden.
Deze oefeningen moest ik 2 x per dag 3sets doen van +- 30 keer..
in het begin merk je weinig resultaat maar na een week of 3 voel je de pijn volledig weggaan. ik heb het zo een maand of 2 a 3 gedaan en ben vanaf toen volledig pijnvrij gebleven. Wel met het bankdrukken rustig beginnen en als je oefeningen doet zoals pulldowns (en alle andere oefeningen) altijd zorgen dat je ellebogen voor je lichaam blijven..
hopelijk heb ik je hiermee wat geholpen..
 
Back
Naar boven