MuscleMeat

Glucose Disposal agent

Bezoekers in dit topic

jorisssss

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
1 dec 2004
Berichten
348
Waardering
6
Friends,

Wat is jullie mening hierover? Nieuwe hype in de fitness community
Verkoopt men dit in de BeNeLux, ik vind er weinig over terug

Mijn coach wil dat ik het absoluut neem nu ik 2 weken keto begin...

thx!
 
Je coach is een mongool.
 
je laat je toch niks wijs maken door een coach die alleen op geld uit is.
 
Is de laatste jaren aan het opkomen in de VS, maar zie dat men het vooral gebruikt bij high-carb maaltijden. Kan me ook zo snel niet bedenken waarom het in een keto dieet gebruikt zou moeten worden.
 
Welke 'glucose disposal agent' precies?
 
Maar wat is het nut er precies van? Ben je diabeet?
 
Maar wat is het nut er precies van? Ben je diabeet?

Heb instructie om zsm in ketosis te gaan om zo insulinesensitiviteit te optimaliseren om daarna stilletjes aan trg carbs te introduceren en op te bouwen in mijn regiment.
Ben te zwaar geworden de afgelopen 8 maanden, te veel junkfood en te vet...
 
Heb instructie om zsm in ketosis te gaan om zo insulinesensitiviteit te optimaliseren om daarna stilletjes aan trg carbs te introduceren en op te bouwen in mijn regiment.
Ben te zwaar geworden de afgelopen 8 maanden, te veel junkfood en te vet...
Maar wat is het nut daarvan om je insulinesensitiviteit verder te verhogen?
 
Je stelde jouw vraag op 4 mei.

Als je direct was gestart met je koolhydraatinname te beperken tot 20-30g, waren je glycogeen voorraden al na een weekje leeg (zonder ook maar iets erbij te nemen).

Je had zelfs 2 dagen achter elkaar een full body training kunnen doen. Waarbij je per full body training 6 sets van 12-15 herhalingen doet per lichaamsdeel. Positieve en negatieve fase van de herhaling evenlangzaam uitvoeren (4-5 seconden per herhaling). Elk setje duurt dan ongeveer een minuut. Als je dit twee dagen achter elkaar had gedaan en je koolhydraat inname beperkt tot 20-30g, dan zou het gehele proces van glycogeen deplitie nog verder versneld worden. En was je al in diepe ketose na 4 dagen.

Disposal agents helpen erbij om glucose (die je voornamelijk via voeding binnenkrijgt) welke in het bloed terecht komt, op te slaan als glycogeen in lever en spieren. Ze hebben vrijwel uitsluitend nut bij carb loads / refeeds met een heel hoge koolhydraat inname om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk koolhydraten worden opgeslagen als glycogeen (en niet omgezet worden naar vet). Je bereikt dus eigenlijk een nog grotere supercompensatie in glycogeen opslag na een carb load / refeed.

Als je glycogeen voorraden helemaal leeg zijn, is mijn ervaring dat je vaak 2 dagen lang 600-750g koolhydraten per dag kunt herladen zonder dat er omzetting naar vet plaats zal vinden (omdat je insuline gevoeligheid torenhoog ligt). Ondanks de hoge KH inname en het feit dat je in een calorie surplus zult zijn, zal je lichaam gedurende de carb load verder gaan met vet verbanden (aangezien alle koolhydraten gebruikt worden voor herstel glycogeen).

Wellicht dat je met een glucose disposal agent een iets hogere hoeveelheden aankunt waardoor je net nog iets meer glycogeen opslag zult bereiken. In de context van sneller in ketose komen zie ik de toegevoegde waarde niet.

Eet je heel weinig koolhydraten, geraak je sowieso al snel in ketose (en verbeterd je insuline gevoeligheid vanzelf. Er is dan sowieso weinig glucose in je bloed en een Glucose disposal agent heeft dan echt totaal geen nut.
 
  • Like
Waarderingen: ROVA
Glucose Disposal Agents oftewel GDA vind ik persoonlijk zeer goed werken. Heb zelf alleen Slin-Rx van Musclerage en RPG van Redcon1 gebruikt.
 
Je stelde jouw vraag op 4 mei.

Als je direct was gestart met je koolhydraatinname te beperken tot 20-30g, waren je glycogeen voorraden al na een weekje leeg (zonder ook maar iets erbij te nemen).

Je had zelfs 2 dagen achter elkaar een full body training kunnen doen. Waarbij je per full body training 6 sets van 12-15 herhalingen doet per lichaamsdeel. Positieve en negatieve fase van de herhaling evenlangzaam uitvoeren (4-5 seconden per herhaling). Elk setje duurt dan ongeveer een minuut. Als je dit twee dagen achter elkaar had gedaan en je koolhydraat inname beperkt tot 20-30g, dan zou het gehele proces van glycogeen deplitie nog verder versneld worden. En was je al in diepe ketose na 4 dagen.

Disposal agents helpen erbij om glucose (die je voornamelijk via voeding binnenkrijgt) welke in het bloed terecht komt, op te slaan als glycogeen in lever en spieren. Ze hebben vrijwel uitsluitend nut bij carb loads / refeeds met een heel hoge koolhydraat inname om ervoor te zorgen dat zoveel mogelijk koolhydraten worden opgeslagen als glycogeen (en niet omgezet worden naar vet). Je bereikt dus eigenlijk een nog grotere supercompensatie in glycogeen opslag na een carb load / refeed.

Als je glycogeen voorraden helemaal leeg zijn, is mijn ervaring dat je vaak 2 dagen lang 600-750g koolhydraten per dag kunt herladen zonder dat er omzetting naar vet plaats zal vinden (omdat je insuline gevoeligheid torenhoog ligt). Ondanks de hoge KH inname en het feit dat je in een calorie surplus zult zijn, zal je lichaam gedurende de carb load verder gaan met vet verbanden (aangezien alle koolhydraten gebruikt worden voor herstel glycogeen).

Wellicht dat je met een glucose disposal agent een iets hogere hoeveelheden aankunt waardoor je net nog iets meer glycogeen opslag zult bereiken. In de context van sneller in ketose komen zie ik de toegevoegde waarde niet.

Eet je heel weinig koolhydraten, geraak je sowieso al snel in ketose (en verbeterd je insuline gevoeligheid vanzelf. Er is dan sowieso weinig glucose in je bloed en een Glucose disposal agent heeft dan echt totaal geen nut.

Top antwoord, dit is de feedback dat ik zocht. Bedankt.

Ik ben ondertussen op 2 weken 7kg (vooral vocht dus) kwijt en deed time under tension workouts zoals jij hierboven beschreef. Wss zal de disposal agent dienen voor nà de huidige keto fase en is er sprake van miscommunicatie

nogmaals bedankt voor de info man, apprecieer het!
 
Op kortere termijn is heel laag in kcal en koolhydraten gaan in combinatie met deze manier van trainen heel erg effectief voor het verliezen van vetmassa. Natuurlijk zal de helft van het verloren gewicht vocht zijn, maar reken maar dat 3-3,5% vetverlies in twee weken op deze manier haalbaar is (bij een kcal inname van 1200-1500 tov onderhoud van bijvoorbeeld 3100-3200).

Het nadeel is dat op iets langere termijn er een hoop nadelen zijn aan deze aanpak. Waaronder verlies in spiermassa (door verlies in kracht en energie tijdens je training). Het is dus essentieel om regelmatig koolhydraten te herladen en vervolgens enkele trainingen met volle energie en intensiteit zwaarder te trainen. Vaak begin je heel hoog qua koolhydraatinname (tot glycogeen voorraden zowat gemaximaliseerd zijn) en daarna blijft koolhydraatinname nog enkele dagen medium hoog. De negatieve adaptaties aan de lage kcal inname worden ongedaan gemaakt en eventueel verloren kracht en spiermassa is snel teruggewonnen via de rebound.

En dan herhaalt het zich weer als de volgende cyclus start. Ik zie een mogelijke rol van de glucose disposal agent tijdens het herhalden van glycogeen en de dagen dat je medium/hoog in koolhydraten zit. (appel)azijn heeft vergelijkbare (maar minder sterke) eigenschappen als de glucose disposal agent (op glucose disposal). Daar heb ik wel eens wat mee ge-experimenteerd, maar geen voor mij zichtbare / meetbare verschillen mee kunnen zien / merken.
 
Cool thanks.

Ja sinds maandag terug hoog in carbs gegaan en kracht merkbaar hoger nu. Vanaf morgen is het mij duidelijk of wij in cycli gaan werken zoals je hierboven aanhaalt.
Ik leg ook dit voor aan hem, goeie info
 
Back
Naar boven