AndroidHealthClinic

Glutamine pre contest

  • Topic starter TNHC
  • Startdatum
  • Reacties 11
  • Weergaven 2K
  • Volgers 0

Bezoekers in dit topic

TNHC

Advanced Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
1.085
Waardering
0
Hoe lang voor je wedstrijd dag is het aan te raden geen glutamine te nemen ?


Kan er niets zinvols over vinden.
 
De gehele wedstrijd voorbereiding tijdens cutten glutamine nemen
 
ik heb het alleen de twee laatste dagen voor mijn (fictieve) wedstrijd niet meer genomen tijdens het laden....
 
Die jongen bij mij op de sportschool die hoog niveau wedstrijden draait, raadde me dat aan. ik laadde alleen met rijst en rozijnen en de vochtinname werd zeer sterk beperkt. ik kon het wel nemen maar dan zou ik ook weer meer gaan drinken. ik pakte alleen maar 3x een mega 100 en 3x een kalium in die 2 dagen.
 
Probeer volgende keer met glutamine.
Dexter en anderen gebruiken (o.a) creatine in hun laadfase.

Hoe veel water dronk je die dag en heb je dat de volgende dag weer goed gebalanceerd? (Misschien de reden voor het rot voelen in je andere post)
 
ik had er ook over nagedacht om te laden met creatine. maar omdat na de twee eiwitdagen de depots toch zover leeg waren nam ik aan dat ze toch wel alle vocht zouden omnemen. ik heb de eerste dag van het laden ongeveer een liter gedronken de tweede dag ongeveer 0,5 liter en dan vanaf 19.00 uur niks meer tot de volgende dag 11:00 uur.
de dagen erna heb ik inderdaad de fout gemaakt veel te veel te eten en in combinatie met de warmte is dit helemaal fout gegaan. een wijze les voor de volgende keer.
 
Originally posted by the_ur
ik had er ook over nagedacht om te laden met creatine. maar omdat na de twee eiwitdagen de depots toch zover leeg waren nam ik aan dat ze toch wel alle vocht zouden omnemen. ik heb de eerste dag van het laden ongeveer een liter gedronken de tweede dag ongeveer 0,5 liter en dan vanaf 19.00 uur niks meer tot de volgende dag 11:00 uur.
de dagen erna heb ik inderdaad de fout gemaakt veel te veel te eten en in combinatie met de warmte is dit helemaal fout gegaan. een wijze les voor de volgende keer.

dat is je probleem geweest. Je hebt te weinig water geconsumeerd. Zolang je carbs met een hoge GI consumeert kan water geen kwaad, althans met mate water nemen. Gewoon gedurende de dag van de wedstrijd kleine slokjes nemen, en voortaan die rijst laten staan neemt teveel volume in vind ik.
Ga meer voor pannekoeken met stroop enzo, dat soort dingen. Klinkt raar maar t werkt echt, ik heb vorig jaar ook de fout gemaakt te weinig te eten en te drinken. Aangezien pannekoeken eten enzo tegen je gevoel ingaat. Denk niet dat ik weer zodroog kom als vorig jaar, maar ik doe mn best.

Vraag maar aan Bestoldschool, durf te zweren dat de pro`s het ook zo doen, weet het van een aantal 100% zeker. Pie filling is nogal populair bij die gasten :D

groeten
 
bedankt voor de tip ik zal het in m';n achterhoofd houden en het er een keer met de jongens van m;n sportschool over hebben die ook wedstrijden draaien. kijkne wat die er van vindne.....
 
idd pie filling wordt door velen gebruikt!! (Melvin Anthony was dat aan het eten tijdens de NOC toen ik naar zijn tafeltje liep, ondanks dat hij geen wedstrijd voor de deur had)
Ook populair zijn pizza en hamburgers. (afhankelijk van de persoon, Dexter gebruikt dit bijv voor de wedstrijd en Flex na de wedstrijd)

Kortom probeer voor jezelf met verschillende soorten voeding te kijken waar je goed op reageert, daarom is het zo moeilijk (ook nog voor pro's) om steeds weer scherp voor de dag te komen, ook al hebben ze al tientallen wedstrijdvoorbereidingen gedaan.

Als je al superdroog bent, kun je dus bijv voor jezelf elke week (of elke andere week) verbeelden dat je een wedstrijd op zaterdag hebt en er naartoe eten met verschillende producten en kijken wat er gebeurd.

Probeer met en zonder carb deplete/load en kijk wanneer je het er beste uitziet met welke producten (lage GI/hoge GI, graan producten of juist suikers etc etc etc)
 
Originally posted by bestoldschool
idd pie filling wordt door velen gebruikt!! (Melvin Anthony was dat aan het eten tijdens de NOC toen ik naar zijn tafeltje liep, ondanks dat hij geen wedstrijd voor de deur had)
Ook populair zijn pizza en hamburgers. (afhankelijk van de persoon, Dexter gebruikt dit bijv voor de wedstrijd en Flex na de wedstrijd)

Kortom probeer voor jezelf met verschillende soorten voeding te kijken waar je goed op reageert, daarom is het zo moeilijk (ook nog voor pro's) om steeds weer scherp voor de dag te komen, ook al hebben ze al tientallen wedstrijdvoorbereidingen gedaan.

Als je al superdroog bent, kun je dus bijv voor jezelf elke week (of elke andere week) verbeelden dat je een wedstrijd op zaterdag hebt en er naartoe eten met verschillende producten en kijken wat er gebeurd.

Probeer met en zonder carb deplete/load en kijk wanneer je het er beste uitziet met welke producten (lage GI/hoge GI, graan producten of juist suikers etc etc etc)


nou moet ik er wel bij zeggen dat die gasten diuretica(duhh :D) gebruiken en het hele principe achter het "shitloaden" zoals dat heet, het sodium laden is. En feit is dat junkfood vol zit met sodium.
Dus het zal iets minder effectief zijn als natural zijnde. Maar feit is wel dat het werkt. Je wilt namelijk zoveel mogelijk macronutrienten naar binnen hebben met zo weinig mogelijk voedsel, voedsel wat heel "dense"is dus, aka junkfood
9 van de 10 nemen ook meerdere keren insuline op een dag om de opname te versnellen.



groeten
 
Hoeveel eiwit dagen zou ik dan het beste kunnen doen van te voren zat zelf te denken aan 8....
 
Back
Naar boven