AndroidHealthClinic

Glutathion depletie bij 17aa gebruik

Bezoekers in dit topic

krieltje

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
6 okt 2004
Berichten
11.684
Waardering
367
Lengte
1m65
Massa
106kg
Vetpercentage
15%
Luitjes,een weetje (natuurlijk voor de mensen die het nog niet weten)

Bij 17aa gebruik wordt er een behoorlijke aanslag gedaan op het enzym Glutathion in de lever.


Om dit Glutation aan te vullen kan de percursor N-acetylcysteine gebruikt worden in de vorm van FLUIMUCIL.

Dus geen duur preparaat kopen,maar bij de apotheek een buisje bruistabletjes halen voor 3,5 euri.Heb je genoeg voor 7 dagen.(600mg per stuk)

Ik geloof zelf dat je dit tijdens je orale stack kan gebruiken ipv mariadistel,wat je achteraf gebruikt,omdat dit medicijn de deplentie aanvuld wat de levertaken ten goede komt.maar dit kan ik niet onderbouwen,maar de experts misschien wel.

gr mart
 
goeie vraag
 
Thnx Rico,

Die knakker van het erasmus had het dan wel over dat er geen echte middelen bestaan die de beschadigingen opheffen/tegen gaan.
Maar ik denk als je de enzym(en) hoog houd,idg dus de glutathion,dat de lever toch goed zijn werk kan blijven doen.

Het wordt trouwens in ziekenhuizen toegepast bij paracetamol vergiftiging.
Bij beschadiging door 17aa speelt deplentie van dit enzym mee.
Nog een voordeel het lost je slijm op:)
 
Moet ik me eens aanschaffen dan , ervan uitgaande dat het gewoon af en toe geen kwaad kan als suplement ... ?
 
zou het gewoon doen.Het medicijn is om slijm op te lossen,maar het bestaat uit de precursor van gluthion.Je lichaam maakt gluthion uit N-acetylcysteine.

Dus is lekkah om je tekort (als je die hebt) aan te vullen.Gewoon buisje halen bij de apotheek,ze hebben de originele,maar ook de eigen merk,bevat ook gewoon 600 mg per bruistablet,met sinasappelsmaakje
 
krieltje zei:
Thnx Rico,

Die knakker van het erasmus had het dan wel over dat er geen echte middelen bestaan die de beschadigingen opheffen/tegen gaan.
Maar ik denk als je de enzym(en) hoog houd,idg dus de glutathion,dat de lever toch goed zijn werk kan blijven doen.

Het wordt trouwens in ziekenhuizen toegepast bij paracetamol vergiftiging.
Bij beschadiging door 17aa speelt deplentie van dit enzym mee.
Nog een voordeel het lost je slijm op:)

Dit heb ik vandaag ook ergens gelezen maar kan het niet meer terugvinden.
 
De gluthation-spiegels zijn schijnbaar niet te verhogen door het aminozuur Gluthation in te nemen, want je lichaam kan daar niet mee omgaan. N-acetyl cysteine (NAC), kan het gluth. in de lever wel verhogen.
In Fluimicil (is dat niet van Zambon? ;)) zie ik acetyl cysteine staan als ingredient. Ik ben benieuwd of NAC hetzelfde is als acetyl cysteine.
Supplementenboeren hebben NAC ook vaak in assortiment voor een paar uuro per 100 gram. Veel cheaper als de Fluimicil in ieder geval.

Mariadistel werkt blijkbaar op een zelfde manier want die laat de hoeveelheid gluthation ook stijgen.

...Totaal onsamenhangend, maar het gaat om `t idee :)
 
Martinus zei:
De gluthation-spiegels zijn schijnbaar niet te verhogen door het aminozuur Gluthation in te nemen, want je lichaam kan daar niet mee omgaan. N-acetyl cysteine (NAC), kan het gluth. in de lever wel verhogen.
In Fluimicil (is dat niet van Zambon? ;)) zie ik acetyl cysteine staan als ingredient. Ik ben benieuwd of NAC hetzelfde is als acetyl cysteine.
Supplementenboeren hebben NAC ook vaak in assortiment voor een paar uuro per 100 gram. Veel cheaper als de Fluimicil in ieder geval.

Mariadistel werkt blijkbaar op een zelfde manier want die laat de hoeveelheid gluthation ook stijgen.

...Totaal onsamenhangend, maar het gaat om `t idee :)

Ja NAC is hetzelfde .... en er zijn meerdere supplementen die gluthation verhogen. Dit is ook meestal een van de invalshoeken van leverbeschermers. Levercellen kunnen zichzelf regeneren maar deze cellen zijn niet hetzelfde als de oorspronkelijke cellen, geregereerde levercellen zijn incompleet en daarom niet functioneel. L reduced gluthation werkt ook om gluthation in de lever te verhogen. En persoonlijk gebruik ik altijd leverbeschermers tijdens een kuur met 17-AA's. Mariadistel neem ik niet omdat er betere altenatieven zijn en ik er van overtuigd ben dat mariadistel niets doet voor 17-AA's.

4cc
 
ok nu ff uitgebreider:

De belangrijkste ontgiftigingsorgaan is de lever, hiernaast zorgen darmen nieren longen huid ook voor de ontgiftiging van gekke shizzle. In de lever zijn er 2 fasen van ontgiftiging: 1 biotransformatie 2 conjugatie(bindingen)....de eerste zet de giftige stoffen om zodat deze het lichaam kunnen verlaten of ze zetten ze om in een nog giftiger stof....deze nog giftiger stof wordt dan door 2de fase conjugatie uit het lichaam verwijderd...
Als er teveel schadelijke shizzle in je lichaam zit (17aa shizzle), dan kan fase 2 het niet bijhouden tov fase 1, dus er komt teveel van het tussenresultaat vrij (die nog giftiger is).....Mariadistil zorgt er oa voor dat fase 1 langzamer gaat, dus minder tussenresultaat, dus lijkt mij eigenlijk wel ok om tijdens orale kuur te gebruiken?!

Fase 2 kent 7 conjugaties, eentje hiervan is glutathion...deze is zeer goeie shizzle(zie helemaal onderaan)...Het kan dus nuttig zijn om deze glutathion te verhogen zodat lever optimaal zijn werking kan doen voor ontschadelijk maken van giftige troep. Heeft geen zin om glutathion in te nemen want wordt door spijsvertering afgebroken. Om toch ervoor te zorgen dat glutathion niveau te verhogen kan men 3 stoffen innemen om de productie van flutathion te bevorderen. Dit zijn
1cysteine
2glutamine
3glycine

NAC(n-acetyl-cysteine) is goede bron van cysteine en wordt beter opgenomen dan cysteine zelf. Het bind ook zware metalen. Op lege maag moet dit genomen worden in combi met VitC (zorgt voor betere werking)
Glutamine: zie xxlnutrition.nl
glycine zorgt voor productie verschillende hormonen, opbouw sterk immunsysteem, helpt opbouw lichaamscellen, etc..
deze 3 zijn dus belangrijk voor prductie glutathion..


"Glutathione is considered to be the most powerful, most versatile, and most important of the body's self-generated antioxidants. Among glutathione's many important properties are:

1) Is found in almost all living cells. The liver, spleen, kidneys, pancreas, and the lens and cornea, have the highest concentrations in the body.

2) It is a powerful antioxidant and thus neutralizes free radicals and prevents their formation

3) Important role in immune function via white blood cell production and is one of the most potent anti-viral agents known

4) It is one of the strongest anti-cancer agents manufactured by the body,

5) Glutathione is able to reduce oxidized Vitamin C and Vitamin E back to their unoxidized state,

6) It is used by the liver to detoxify many toxins including formaldehyde, acetaminophen, benzpyrene and many other compounds and plays a key role in Phase I and Phase II detoxification reactions

7) It is an antioxidant necessary for the protection of proteins; is involved in nucleic acid synthesis and plays a role in DNA repair,

8) It maintains the cellular redox potential

9) Glutathione levels decrease with age. It is involved in cellular differentiation and slows the aging process

10) Protects the integrity of red blood cells

11) Glutathione is involved in maintaining normal brain function."
http://www.woodmed.com/Glutathione 2002.htm
 
Martinus zei:
De gluthation-spiegels zijn schijnbaar niet te verhogen door het aminozuur Gluthation in te nemen, want je lichaam kan daar niet mee omgaan. N-acetyl cysteine (NAC), kan het gluth. in de lever wel verhogen.
In Fluimicil (is dat niet van Zambon? ;)) zie ik acetyl cysteine staan als ingredient. Ik ben benieuwd of NAC hetzelfde is als acetyl cysteine.
Supplementenboeren hebben NAC ook vaak in assortiment voor een paar uuro per 100 gram. Veel cheaper als de Fluimicil in ieder geval.

Mariadistel werkt blijkbaar op een zelfde manier want die laat de hoeveelheid gluthation ook stijgen.

...Totaal onsamenhangend, maar het gaat om `t idee :)

zo een bruistabletje wat oplost wordt wel supermakkelijk opgenomen.Deze vorm wordt buiten infuus bij erge vergiftiging gegeven in ziekenhuizen wegens de supersnelle opname.

Je moet ook gewoon het huismerk nemen van de appie,7 tabs a 600mg (je mag er 1 pd) voor 3 eurie;)
 
Back
Naar boven