MuscleMeat

Glute focused training, hamstring groeit meer dan bil (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mbt dat in verhouding zijn kan je wel de vraag om foto's verwachten.

Wat dat abductie/rotatie betreft als je googel op gluteus abduction/rotation exercise krijg je er meerdere (voor ieder wat wils :) )
 
Wat vinden jullie trouwens van de oefeningen die ik nu doe? Zijn die effectief voor de glutes?
 
Mbt dat in verhouding zijn kan je wel de vraag om foto's verwachten.

Wat dat abductie/rotatie betreft als je googel op gluteus abduction/rotation exercise krijg je er meerdere (voor ieder wat wils :) )

Dat snap ik, maar ik begrijp niet wat foto's zouden toevoegen aan mijn vraag.
Je bent een topper!! Ik ga even googlen.
 
Er zijn altijd mensen die menen adh van een foto vast te kunnen stellen of iets echt zo is.

Zou ook te maken kunnen hebben met het feit dat er een V bij je profiel staat en het de gluteus betreft maar dat zou de vragen om foto' zijn waar strafpunten op gegeven kunnen wordt dus dat wordt niet gedaan :)
 
Ik weet niet hoe jij hip trust doet maar ik voel die toch amper in mn hamstrings en echt goed in mn glutes, wel goed knijpen he?
 
Ik weet niet hoe jij hip trust doet maar ik voel die toch amper in mn hamstrings en echt goed in mn glutes, wel goed knijpen he?

Ik voel ze zeker in mijn glutes, maar ook echt in mijn hamstrings. Misschien wel goed om erbij te vermelden dat ik tegen een gewone houten bank leun of tegen een step (hoogste stand en dikke platen van 25kg eronder, zodat ie hoger is). Ik doe mijn thrusts niet tegen een normaal gym bankje aan (bankje waar je met dumbells traint zeg maar), omdat ik deze te hoog vind en daardoor niet lekker omhoog kom (en omdat deze bankjes constant wegschuiven).

Kan het daardoor komen dat ik het meer in mijn hamstring voel? Omdat ik tegen een lager bankje leun?
 
Er zijn altijd mensen die menen adh van een foto vast te kunnen stellen of iets echt zo is.

Zou ook te maken kunnen hebben met het feit dat er een V bij je profiel staat en het de gluteus betreft maar dat zou de vragen om foto' zijn waar strafpunten op gegeven kunnen wordt dus dat wordt niet gedaan :)


Hahah denk idd eerder dat tweede :p ik hou het inderdaad bij een schriftelijke omschrijving. Visueel mag ieder zn fantasie gebruiken :p
 
Ik voel ze zeker in mijn glutes, maar ook echt in mijn hamstrings. Misschien wel goed om erbij te vermelden dat ik tegen een gewone houten bank leun of tegen een step (hoogste stand en dikke platen van 25kg eronder, zodat ie hoger is). Ik doe mijn thrusts niet tegen een normaal gym bankje aan (bankje waar je met dumbells traint zeg maar), omdat ik deze te hoog vind en daardoor niet lekker omhoog kom (en omdat deze bankjes constant wegschuiven).

Kan het daardoor komen dat ik het meer in mijn hamstring voel? Omdat ik tegen een lager bankje leun?

Om je glutes goed aan te kunnen spannen moeten ze stabiliteit van beiden kanten krijgen. Van je voeten is vrij makkelijk want die staan plat op de grond maar van de andere kant de schouders wordt vaak vergeten.
Die moet je dus ook goed vastzetten zodat de heupen maximaal kracht kunnen zetten. Dit vastzetten doe je door cue's te gebruiken als -engage the lats- of break the barbell. Waar het op neer komt is dat je schouders diagonaal richting je heup trek.
 
Om je glutes goed aan te kunnen spannen moeten ze stabiliteit van beiden kanten krijgen. Van je voeten is vrij makkelijk want die staan plat op de grond maar van de andere kant de schouders wordt vaak vergeten.
Die moet je dus ook goed vastzetten zodat de heupen maximaal kracht kunnen zetten. Dit vastzetten doe je door cue's te gebruiken als -engage the lats- of break the barbell. Waar het op neer komt is dat je schouders diagonaal richting je heup trek.

Als ik je goed begrijp is het dus juist goed dat je op iets lagers ligt met je schouders. Omdat je dan diagonaler bent met je heupen zodra je omhoog komt? Ik probeer mijn schouders idd zo stabiel mogelijk te houden. Vandaar ook dat ik dus niet op een hoog bankje leun, want daar glij ik telkens vanaf. Ik heb die twee begrippen opgezocht en kon niet echt wat vinden over “break the barbell” wat bedoel je daarmee?
 
Zelf train ik drie keer per week en heb ik alles, naast m'n hoofdoefeningen, zodanig ingedeeld dat ik elke dag nog iets doe voor glutes.
- Dag 1: romanian deadlifts (3x8). Hier pak ik relatief meer hamstring tov glutes, omdat ik die nodig heb voor een sterke deadlift.
- Dag 2: walking lunges met extra 14kg dumbel per hand (5x10 stappen). Uitvoering zoals vanaf 8:00 (wijd uitstappen en naar voren leunen).
- Dag 3: glute bridges (3x8). Dat is wat jij doet met hip trusts, maar ik doe ze dan op de grond. Dus schouders en voeten op hetzelfde matje.
En zwaar squatten en deadliften.
Op dag 2 en 3 doe ik dit voordat ik de betreffende oefening doe voor pre-activation van de glutes. Dag 1 niet omdat ik daarmee echt hamstrings wil focussen.

Om nog een heupdominante oefening erin te gooien kan je zoiets doen.

Ik moet zeggen sinds deze bulk dat m'n glutes weer aardig beginnen te groeien. Nog lang niet tevreden maar het wordt wat. Naar mijn inzicht zijn deze drie oefeningen prima te doen op één dag.
 
Als ik je goed begrijp is het dus juist goed dat je op iets lagers ligt met je schouders. Omdat je dan diagonaler bent met je heupen zodra je omhoog komt? Ik probeer mijn schouders idd zo stabiel mogelijk te houden. Vandaar ook dat ik dus niet op een hoog bankje leun, want daar glij ik telkens vanaf. Ik heb die twee begrippen opgezocht en kon niet echt wat vinden over “break the barbell” wat bedoel je daarmee?

Break the bar is een simpele manier om op de juiste manier de lats aan te spannen en daardoor de schouders vast te zetten.


Het gaat over de deadlift maar geldt net zo goed voor andere lifts.


De hoogte van het bankje is denk vooral persoonlijk denk. Ik neem altijd een bankje die tot iets onder mijn knieën komt zodat ik bovenin horizontaal lig.
 
Wat een hoog you tube gehalte zitten er in je trainingen.
Glutes trainen dan is er maar één die op je lijstje thuis hoort en dat is squaten, diep squaten.
En last van je knieën krijg je niet van squaten. Luister ook niet naar het verhaal "nooit met je knie voorbij je voet". Kijk anders naar uitleg van Ben Pakulski.
Bridges is ook een onzin training. Onzin omdat het voor 80% onmogelijk is om de heupflexoren te isoleren.
Als je activiteit voelt aan de buitenkant van je glutes dan doe je het zoals de 80%, je voelt dan je flexoren ipv je glutes.

1. squaten
2. good mornings
3. lunges (grote stap en schaatsbeweging, van smal naar breed)
4. sumo squats
 
Back
Naar boven