AndroidHealthClinic

Glutenallergie > opgeblazen buik (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

rivelino

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
23 feb 2008
Berichten
4.079
Waardering
73
[Link niet meer beschikbaar]

Een handige site.

Veel mensen hier op dit forum hebben last van een opgeblazen buik, dat komt met name door het eten van veel brood.(glutenallergie). Op de site kan je de nadelen ervan lezen.
 
Ik heb het zelf ook, ben tevens allergisch voor tarwe/melk en noten. Echt relaxed...
 
Ik eet alleen op zondag brood, en dan neem ik speltbrood. Jij hebt ook een allergie?
 
Ik eet alleen op zondag brood, en dan neem ik speltbrood. Jij hebt ook een allergie?

Waarschijnlijk wel ja. Ik ga langs bij de dokter op donderdag. Maar ik had een tijdje last van een opgezwollen buik, dat is nu wel 10-15 cm in omtrek gedaald maar mn onderbuik is nog steeds opgezwollen de hele dag. Zou je je misschien je voedingsschema even kunnen pm-en?
 
Dat waren de klachten die ik had na inname van zuivel, heb me toen uitgebreid laten testen in het ziekenhuis maar daar kwam niks uit. Toen op aanbeveling van een kennis naar een homeopaat geweest, en die kwam tot de conclusie dat ik voor veel voedingsmiddelen overgevoelig ben.

Ik wil je best mijn eetschema pm-en, maar daar heb je niet veel aan denk ik aangezien ik alleen maar vlees/vis en vet eet :)
 
Dat waren de klachten die ik had na inname van zuivel, heb me toen uitgebreid laten testen in het ziekenhuis maar daar kwam niks uit. Toen op aanbeveling van een kennis naar een homeopaat geweest, en die kwam tot de conclusie dat ik voor veel voedingsmiddelen overgevoelig ben.

Ik wil je best mijn eetschema pm-en, maar daar heb je niet veel aan denk ik aangezien ik alleen maar vlees/vis en vet eet :)

Waarschijnlijk heb ik dat dus door teveel brood, maar ben benieuwd wat mijn huisarts zegt. Hij is een hele goede dokter.

Maar je buikzwelling stopte meteen toen je geen zuivel en brood meer innam? Ja inderdaad, dan heb ik er niet veel aan. Maar ik zit te denken wat ik dan allemaal moet gaan eten aangezien ik 12 snee per dag eet.
 
Ik heb het zelf ook, ben tevens allergisch voor tarwe/melk en noten. Echt relaxed...

Wat merk je dan als je dat wel allemaal zou eten?

En eet je echt alleen maar vlees, vis en goede vetten?? Geen kh?
 
Wordt ik weer extreem moe, weer misselijk kotsen en shit. Heb ik op sf.net wel eens uitgelegd.

Nope, geen carbs. Max 30gr per dag voornamelijk uit groenten, en op de zondag ga ik carb-loaden met voornamelijk rijst.
 
Pff dan zou ik pas moe zijn als ik zo weinig carbs at. Ben je bezig met de cut dat je zo weinig kh eet? Want spiermassa ga je zo niet aanzetten met 30gr kh!
 
De eerste week is wennen inderdaad, maar als je lichaam eenmaal vet gebruikt als brandstof ga je lekkerder als voorheen. Ik iig wel. Constante energie, geen pieken of dalen van de carbs wat ik voorheen heel erg ervaarde.

Geen spiermassa? In de tijd dat ik bezig ben ben ik qua vocht/vet afgevallen maar met mijn totale gewicht aangekomen. Dus dat je geen massa aan kan zetten zonder kh is een fabeltje ;)
 
Wordt ik weer extreem moe, weer misselijk kotsen en shit. Heb ik op sf.net wel eens uitgelegd.

Nope, geen carbs. Max 30gr per dag voornamelijk uit groenten, en op de zondag ga ik carb-loaden met voornamelijk rijst.

Misselijkheid en shit heb ik nooit. Dus ik denk dat ik niet allergisch voor melk ben, ik denk eerder voor brood. Want ik heb wel vaak last van harde kak of soms diaree. Maar binnen hoelang verdween je opgeblazen buik dan?
 
De eerste week is wennen inderdaad, maar als je lichaam eenmaal vet gebruikt als brandstof ga je lekkerder als voorheen. Ik iig wel. Constante energie, geen pieken of dalen van de carbs wat ik voorheen heel erg ervaarde.

Geen spiermassa? In de tijd dat ik bezig ben ben ik qua vocht/vet afgevallen maar met mijn totale gewicht aangekomen. Dus dat je geen massa aan kan zetten zonder kh is een fabeltje ;)

Dan ben ik benieuwd hoe zwaar je bent. Want zelfs met AAS is het zeer moeilijk om vet/vocht af te vallen en toch in gewicht te bijkomen. Ervan uitgaande dat je slechts 2% vet bent verloren en slechts 1kg vocht, ben je al bijna 3kg spiermassa bijgekomen. Je bent dan ook nog gestegen in gewicht, wat ongeveer uitkomt op 4-5kg pure spiermassa. Ik wel je best geloven hoor, maar met zo weinig kh 4-5kg spiermassa bijkomen kan bijna niet. Vooral voor een naturel. Bij iemand die nog niet lang traint zou het best kunnen, maar iemand die al een aantal jaren traint en zn voeding al een tijd op orde heeft geloof ik het niet. Het kan best zo zijn, maar dan ben je dus echt een genetisch wonder ;)
 
Pff dan zou ik pas moe zijn als ik zo weinig carbs at.

Valt wel mee, is gewenning ook van je lichaam. En vaak kh halen uit je groente en zo. Niet meteen van allemaal snelle kh's ...dat is niet zo goed, aangezien je dan pieken krijgt in je bloedsuikerspiegel en dat veroorzaakt wel dat je sneller moe word.

Zelf eet ik al 3 jaar geen brood meer waarvan het laatste 1,5 jaar helemaal glutenvrij.

Je hebt namelijk "glutenallergie", daarvan word je echt ziek als je gluten eet, omdat je niet goed tegen die graaneiwitten kan en je hebt "glutenintolerantie". Daarbij krijg je ook klachten na het eten van gluten, maar niet zo ernstig als bij glutenallergie. Zelf heb ik het laatste en gaat het echt ontzettend goed met mijn gezondheid sinds ik gluten vermijd. Ben echt dik 3 jaar niet meer ziek geweest, en altijd last gehad van darmenproblemen, en dat is sinds ik geen gluten meer eet ook zeker wel met 90% verminderd.

Het fijnste is, dat omdat je zo bewust bent met het kijken naar de oorzaken, je het niet onderdrukt met medicijnen. Waardoor je klachten uiteindelijk erger worden en dat je er dan ook nog eens afhankelijk van bent. :D
 
Dan ben ik benieuwd hoe zwaar je bent. Want zelfs met AAS is het zeer moeilijk om vet/vocht af te vallen en toch in gewicht te bijkomen. Ervan uitgaande dat je slechts 2% vet bent verloren en slechts 1kg vocht, ben je al bijna 3kg spiermassa bijgekomen. Je bent dan ook nog gestegen in gewicht, wat ongeveer uitkomt op 4-5kg pure spiermassa. Ik wel je best geloven hoor, maar met zo weinig kh 4-5kg spiermassa bijkomen kan bijna niet. Vooral voor een naturel. Bij iemand die nog niet lang traint zou het best kunnen, maar iemand die al een aantal jaren traint en zn voeding al een tijd op orde heeft geloof ik het niet. Het kan best zo zijn, maar dan ben je dus echt een genetisch wonder ;)
Genetisch wonder? Iemand die er 100% voor leeft eerder denk ik. Weet precies wat ik qua training nodig heb en de timing van mijn voeding is mijn sterkste kant denk ik als ik om mij heen kijk.

Ik ben begonnen met trainen in Maart 2004 en woog toen 54kg, jaar geleden woog ik 95kg. En daarbij heb ik veel gezondheidsproblemen gehad, dus ups and downs. Woog in februari nog 82kg door eerder genoemde problemen, maar de gezondheid is nu redelijk constant (weeg nu rond de 92kg @1.72m 10%) En kan ik weer terugbouwen, spiergeheugen helpt goed maar dit dieet doet mij ook echt errug goed moet ik zeggen. Had het zelf niet verwacht eigenlijk. Vooral als naturel zijn vetten retebelangrijk, hoef ik jou niet te vertellen..

Bij interesse kan ik je wel een e-book sturen hoe dit allemaal werkt.
 
Deze week nog moet ik een test laten en ik heb waarschijnlijk gluten-intolerantie ipv allergie. Maar eerst maar ook voor de zekerheid op zuivel laten checken.

Brinta,melk,kwark:(
 
Deze week nog moet ik een test laten en ik heb waarschijnlijk gluten-intolerantie ipv allergie. Maar eerst maar ook voor de zekerheid op zuivel laten checken.

Brinta,melk,kwark:(

Komt vast goed! Wees blij als je weet waar de oorzaak ligt. Kun je er wat aan gaan doen.

Begin = moeilijk, maar uit eindelijk is het niks anders dan een gewoonte. ;)
 
Komt vast goed! Wees blij als je weet waar de oorzaak ligt. Kun je er wat aan gaan doen.

Begin = moeilijk, maar uit eindelijk is het niks anders dan een gewoonte. ;)

Daar ben ik wel blij om ja, want het was geen gezicht. Ik heb een goede bouw en dan zo'n buikje erbij.

Ja het begin zal wennen worden en ik vraag me af wat ik dan allemaal moet gaan eten. Wat eet jij allemaal op een dag?
 
Waarschijnlijk wel ja. Ik ga langs bij de dokter op donderdag. Maar ik had een tijdje last van een opgezwollen buik, dat is nu wel 10-15 cm in omtrek gedaald maar mn onderbuik is nog steeds opgezwollen de hele dag. Zou je je misschien je voedingsschema even kunnen pm-en?

hoe ziet dat er uit? heb je miss een foto daarvan? van jezelf/iemand die het heeft? ik ken miss iemand in mijn omgeving die daar ook miss wel is last van kan hebben zonder het te weten.
 
Back
Naar boven