AndroidHealthClinic

glycogeenspiegel (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

6th

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
12 sep 2007
Berichten
116
Waardering
0
Lengte
1m94
Massa
94kg
Vetpercentage
15%
Kan iemand mij vertellen wat voor voeding ( inclusief drinken ) ervoor zorgt dat de glycogeenspiegel laag blijft? Het gaat om langdurige en korte explosieve trainingen. En kan er mij ook iemand vertellen wat nu het beste is voor de vetverbranding, langdurige minder explosieve trainingen. of korte explosieve trainingen ( op elke site staat zowat wat anders. )
 
Je glycogeen laag houden.. dan moet je depleten. Carbs in welke vorm dan ook vermijden.

En wat voor trainingen bedoel je? cardio of kracht?
 
Allebei, soms langdurig op een wat lager pitje, soms ferme sprintoeffeningen om mijn explosiviteit te verbeteren.
 
En wat houd depleten en carbs eigenlijk in?
 
maar waarom zou je je glycogeenspiegel laag willen houden???

Overigens is voor vetverbranding korte explosieve trainingen vele mate minder efficiënt dan landurige trainingen met matige intensiteit, aangezien bij de laatste de energieleverantie plaatsvindt door de splitsing van vetzuren en bij de eerste slechts door je creatinefosfaatsysteem of glycogeensplitsing.

er is zat literatuur te vinden op internet, heeft allemaal met principe te maken dat bij een inspanning van >20/30min met een intensiteit van HF.180-leeftijd of 60-80 % van anaërobe drempel je vooral vetzuren als energiebron gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
Een lage spierglycogeenspiegel zou zorgen voor wat meer lokale vetverbranding in de spieren.... maar het zuigt voor intensieve sport (krachttraining EN intensieve cardio).
 
En wat houd depleten en carbs eigenlijk in?

carbs = koolhydraten. Het depleten is al het glycogeen uit je spieren trekken. Voordeel hiervan is dat je sneller je vetreserves aanspreekt bij cardio. Maar met heel weinig glycogeen in je spieren train je als een vaatdoek. Dus ik raad het zeker niet aan.

Het carb depleten word in pre contest (dus de laatste paar dagen voor de wedstrijd) gebruikt, om eerst echt al het glycogeen je spieren uit te krijgen (je eet dus een aantal dagen helemaal geen of heel weinig carbs) en weinig tot niet drinken. Vervolgens ga je de dag van de wedstrijd als een gek carbs laden (dus veel koolhydraten eten), waardoor je dus volle spieren krijgt en je huid strak over je spieren staat, omdat de carbs al het overige vocht in je lichaam als een spons opnemen. Even kort uitgelegd, dit gaat uiteraard wat verder dan dat ik neertyp.
 
Eventjes anders formuleren, welk voedsel ( zoals brood en of fruit enzovoort...) kun je het beste eten Voordat je aan cardio en explosieve training doet om zo snel mogelijk je secundaire reserves aan te spreken?
 
Back
Naar boven