MuscleMeat

Go voor Roaccutane (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

S1yF0x

Cool Novice
Lid geworden
27 nov 2013
Berichten
57
Waardering
0
Lengte
1m82
Zojuist terug van de dermatoloog en heb een 'go' gekregen voor roaccutane. Op mij 16-17e al een jaar geslikt maar door een wat hoge dosis zijn dunnere huid en snel droog toch wel blijvende bijwerkingen geweest. Nu heb ik enkel acne op me gezicht en eet ik ook erg clean geen zuivel, weinig suikers, gezonden vetten etc.. maar niks hielp. Me gezicht is geen ramp maar ook niet helemaal egaal en ik wil er toch echt is vanaf! Alleen ben dit jaar begonnen met HBO en dit moet er niet onder gaan leiden door de bijwerkingen, wat denken jullie hiervan?

Alleen is het verstandig als ik aan de roaccutane begin weer gewoon alles ga eten? van zuivel tot shake's etc..? Of kan ik dit beter achterwegen laten, omdat ik er nu ook al zo sterk op reageer.

Heel fijn zijn als iemand me hier wat antwoorden op kan geven wat ben best wel radeloos :(
 
Heb je al zink (50 mg), appelazijn en benzoylperoxide geprobeerd?
 
Heb je al zink (50 mg), appelazijn en benzoylperoxide geprobeerd?

Heb echt alle soorten vitamines en al geprobeerd, slik momenteel alleen nog visolie en vitamine d. Ik heb niet echt grote puisten maar enkel kleine witten puntjes steeds, die meestal dag later weer weg zijn (verstopte poriën). Maar door de roodheid en het aantal soms ziet me huid er vrij onrustig huid.

Mijn gezicht is dan ook niet helemaal vol maar rondom me neus en mond regelmatig wat witte mee-eters en dat is gewoon zwaar klote. Alleen ben bang als ik aan de ROA ga dat heel me concentratie vermogen naar de klote gaat en ook ontzettend moe weer ga worden waardoor me studie naar de klote gaat--
 
Laten we wel even duidelijk zijn dat jij niet zomaar ROA krijgt van de dermatoloog. Je zal een afspraak moeten maken bij je huisarts, die kan je doorverwijzen naar een dermatoloog. Die zal niet snel direct beginnen met ROA, vaak worden er toch nog wel 2 - 3 middeltjes van te voren geprobeerd. Soort van antibiotica. Mogelijk dat dit bij jou al direct effectief is!

Mijn vriendin heeft doordat ze veranderd is van pil en dus een hormoonsverandering weer veel last van acne, zit nu 2 maanden aan de ROA. In het begin wordt het duidelijk erger, echt ontstekingen. Die gaan op een gegeven moment wel weg maja littekenweefsel duurt wat langer voor ze weg zijn. Daarnaast heeft ze continue droge lippen. Ongeacht wat ze erop smeert. Je hele huid wordt vernieuwd, deze wordt tevens dunner. Dus ook op andere plekken kan je droogheid en of eczeem krijgen! (Al kan dit snel weg zijn weer met een zalfje).

Niet dat ik je wil afschrikken, ROA moet echt een wondermiddel zijn. Maar je moet je wel realiseren dat je een half jaar normaliter toch wel zoet bent met alle bijwerkingen. Daarom beter nu in de winter het traject gaan starten!

Of je moet de ROA via zwarte handel bemachtigen, maar dan kost het je echt een kapitaal.

Benzoylperoxide is geen vitamine, is een gel die je bij de apotheek haalt in 50 en 100mcq. Werkt bij mij erg goed, droogt de plek uit waar je het smeert. Bleekt wel kleding en beddengoed dus opletten! Als je 'bang' bent voor ROA zou ik dit zeker proberen eerst! Mijn vriendin had het tijdens de ROA gebruikt, nou het leken wel eerste graads brandwonden zo droog en schraal was het. Ze blijft er nu toch vanaf. (Maar ook dit is afhankelijk van je huidtype)
 
Laten we wel even duidelijk zijn dat jij niet zomaar ROA krijgt van de dermatoloog. Je zal een afspraak moeten maken bij je huisarts, die kan je doorverwijzen naar een dermatoloog. Die zal niet snel direct beginnen met ROA, vaak worden er toch nog wel 2 - 3 middeltjes van te voren geprobeerd. Soort van antibiotica. Mogelijk dat dit bij jou al direct effectief is! Mijn vriendin heeft doordat ze veranderd is van pil en dus een hormoonsverandering weer veel last van acne, zit nu 2 maanden aan de ROA. In het begin wordt het duidelijk erger, echt ontstekingen. Die gaan op een gegeven moment wel weg maja littekenweefsel duurt wat langer voor ze weg zijn. Daarnaast heeft ze continue droge lippen. Ongeacht wat ze erop smeert. Je hele huid wordt vernieuwd, deze wordt tevens dunner. Dus ook op andere plekken kan je droogheid en of eczeem krijgen! (Al kan dit snel weg zijn weer met een zalfje). Niet dat ik je wil afschrikken, ROA moet echt een wondermiddel zijn. Maar je moet je wel realiseren dat je een half jaar normaliter toch wel zoet bent met alle bijwerkingen. Daarom beter nu in de winter het traject gaan starten! Of je moet de ROA via zwarte handel bemachtigen, maar dan kost het je echt een kapitaal. Benzoylperoxide is geen vitamine, is een gel die je bij de apotheek haalt in 50 en 100mcq. Werkt bij mij erg goed, droogt de plek uit waar je het smeert. Bleekt wel kleding en beddengoed dus opletten! Als je 'bang' bent voor ROA zou ik dit zeker proberen eerst! Mijn vriendin had het tijdens de ROA gebruikt, nou het leken wel eerste graads brandwonden zo droog en schraal was het. Ze blijft er nu toch vanaf. (Maar ook dit is afhankelijk van je huidtype)

Zit hier nu bijna twee weken aan de ROA (slechts 40mg p/d), droge lippen zijn vrij goed tegen te gaan met Purol (door de dag wel onderhouden, hoeft er echt niet dik op).

Droge huid smeer ik (vooral gezicht) diverse malen per dag in met Nivea en werkt redelijk.

Nadeel vind ik dat als je jeuk hebt door de droge huid, je gaat krabben of vegen en dan stukjes huid los wrijft, wat geen aantrekkelijk aanzicht oplevert.

Bijwerkingen zijn wel iets wat je dagelijks bezig houdt (fysiek en geestelijk) omdat je toch een beetje toonbaar voor de dag wilt komen...anderzijds; je neemt de ROA niet voor niets.
 
Ik wil ook absoluut niet hoger als 20mg gaan dan maar wat langer doorslikken. Ik herken de bijwerkingen ik had ze vroeger ook heel erg(60mg per dag) en hierdoor ook dunne huid aan overgehouden.

Ik wil gewoon weer alles kunnen eten en dat is toch het grootste probleem wat me dwars zit.. Nu moet ik zo op me voeding letten omdat als ik teveel suikers of zuivel eet meteen weer puistjes krijg op me gezicht. Dit beperkt me nogal in me leven.. Wil weer genieten en alles wat los en vast zit opeten :P

---------- Toegevoegd om 21:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:48 ----------

Zit hier nu bijna twee weken aan de ROA (slechts 40mg p/d), droge lippen zijn vrij goed tegen te gaan met Purol (door de dag wel onderhouden, hoeft er echt niet dik op).

Droge huid smeer ik (vooral gezicht) diverse malen per dag in met Nivea en werkt redelijk.

Nadeel vind ik dat als je jeuk hebt door de droge huid, je gaat krabben of vegen en dan stukjes huid los wrijft, wat geen aantrekkelijk aanzicht oplevert.

Bijwerkingen zijn wel iets wat je dagelijks bezig houdt (fysiek en geestelijk) omdat je toch een beetje toonbaar voor de dag wilt komen...anderzijds; je neemt de ROA niet voor niets.

Mag ik vragen wat je fysiek en geestelijke dan zo bezig houdt? Moet het niet eerder een hele verlossing/opluchting zijn dat met de week verbetering gaat zien, waardoor je juist geestelijk beter voelt?
 
ben er nu vanaf. Heb een 3 kwart jaar doorgeslikt. Ik heb er zelf een ongelofelijke boost in mijn zelfvertrouwen door gekregen. Na een maand zag ik al aanzienlijke verbeteringen. Mijn gezicht was na 3 maanden volledig schoon. Ik heb nu nog wel plekken op mijn rug en nek. Deze komen af en toe nog terug. Waarschijnlijk dat ik over 2 maanden opnieuw een (zwaardere) kuur ga doen om er voorgoed van af te zijn. Ik ben gestopt omdat de dokter aangaf dat het beter was om mijn lichaam even te laten "herstelen".

Bijwerkingen: Droge lippen (goed te doen met labello), droge huid, ergere kater (alcohol), intensere spierpijn/langere herstel tijd (kan aan de roa liggen) en vermoeiheid.

Zou het zo weer doen. Had ook wel last van erge ("extreme") acne vooral op mijn rug en borst.
 
Zojuist terug van de dermatoloog en heb een 'go' gekregen voor roaccutane. Op mij 16-17e al een jaar geslikt maar door een wat hoge dosis zijn dunnere huid en snel droog toch wel blijvende bijwerkingen geweest. Nu heb ik enkel acne op me gezicht en eet ik ook erg clean geen zuivel, weinig suikers, gezonden vetten etc.. maar niks hielp. Me gezicht is geen ramp maar ook niet helemaal egaal en ik wil er toch echt is vanaf! Alleen ben dit jaar begonnen met HBO en dit moet er niet onder gaan leiden door de bijwerkingen, wat denken jullie hiervan?

Alleen is het verstandig als ik aan de roaccutane begin weer gewoon alles ga eten? van zuivel tot shake's etc..? Of kan ik dit beter achterwegen laten, omdat ik er nu ook al zo sterk op reageer.

Heel fijn zijn als iemand me hier wat antwoorden op kan geven wat ben best wel radeloos :(
Zie even de link niet tussen je eten, roa, en je acne, als je zelf al aangeeft dat dat niet hielp. Sowieso ga je met roa van je acne afkomen als je de aanbevolen dosis redt.

Ik heb het ook geslikt gedurende mijn BSc en heb inmiddels een MSc en verdien 10k per dag, dus je hbo gaat er niet onder leiden.
 
Zie even de link niet tussen je eten, roa, en je acne, als je zelf al aangeeft dat dat niet hielp. Sowieso ga je met roa van je acne afkomen als je de aanbevolen dosis redt.

Ik heb het ook geslikt gedurende mijn BSc en heb inmiddels een MSc en verdien 10k per dag, dus je hbo gaat er niet onder leiden.

Thanks dat stelt me wel gerust :) kijk er ook echt wel naar uit om weer een clean face te hebben zonder bang te hoeven zijn dat ik de volgende dag weer aantal puisten heb..

Maar het is dan niet achterlijk om bijvoorbeeld gewoon weer aan de zuivel te gaan zitten neem ik aan? Want eigenlijk zoek ik het dan weer op, maar als ik zo lees kun je na een roa kuur weer alles wat los en afzit eten :D
 
Hoezo zoek je het dan weer op met zuivel?
 
Ik zit nu 5 maanden en 1 week aan de roa, 60 mg per dag. Nog 3 weken en dan ben ik klaar. Na 4 maanden was mn gezicht en lichaam helemaal schoon, echt een hele verbetering. De bijwerkingen zijn nu bij mij juist minder als eerst. Bijwerkingen die ik had: droge ogen, lippen, tot 3 maanden korsten in mn neus, en de ergste hele erge spierpijnen. Ik train nu al 3 maanden niet meer omdat dat niet meer kan door de roa. Voor de rest kon ik er prima mee leven, geen last met het leren tijdens de studie. Ben wel 10 kilo kwijtgeraakt tijdens de kuur, maar dat komt wel weer goed als ik hier helemaal hersteld van ben. Daarna weer opbouwen en krijg ik die 10 kg wel weer terug. Succes!
 
Hoezo zoek je het dan weer op met zuivel?

Omdat zuivel mijn acne juist deed verergeren en het al vrij veel scheelt als ik deed niet tot me neem :). Spierpijn ga ik hopelijk niet zo last van krijgen, maar ben ook niet van plan om hoger dan 20mg te gaan. Vooral zodat ik zo minimaal last van de bijwerkingen krijg:).

@DH1993, je eet nu ook alles weer waar je voorheen misschien last van acne kreeg? Zoals shakes etc?
 
Nou ben ermee begonnen, heb alvast Eucerin Aquaphor voor me lippen gekocht en Endryal Extra Emollient voor me gezicht (duur spul-.-) op de uitdroging zo min mogelijk te houden. Vitamine D en Visolie kan ik gewoon doorslikken neem ik aan?

Zijn er verder nog tips?
 
Ik heb 5 jaar geleden een half jaar ROA geslikt, op het begin wordt het erger maar daarna is het grotendeels weg.
Waar je rekening mee moet houden zijn de bijwerkingen, het is lompe medicatie dus depressie etc. zijn geen uitzonderingen.
Ik heb net na mijn ROA kuur kunnen genieten van wat minder acne maar de jaren die erop volgde waren minder, her en der weer wat puistjes. Minder erg dan eerst maar dan toch....
Ga goed na of de risico's van de bijwerkingen het voor jou waard zijn.
 
Ik heb 5 jaar geleden een half jaar ROA geslikt, op het begin wordt het erger maar daarna is het grotendeels weg.
Waar je rekening mee moet houden zijn de bijwerkingen, het is lompe medicatie dus depressie etc. zijn geen uitzonderingen.
Ik heb net na mijn ROA kuur kunnen genieten van wat minder acne maar de jaren die erop volgde waren minder, her en der weer wat puistjes. Minder erg dan eerst maar dan toch....
Ga goed na of de risico's van de bijwerkingen het voor jou waard zijn.

Ja i know het is idd geen pretje maar door de lage dosering, 20mg p/d en ga max tot 30 p/d probeer ik de bijwerking te minimaliseren. Ik sta er wel volledig achter omdat ik zo gewoon niet meer kon leven en gewoon bang was dat ik iets verkeerd at waardoor ik de volgende dag weer puistjes kreeg..

Probeer alleen nu door supplementen de bijwerkingen helemaal zo min mogelijk te maken, door genoeg visolie te neme (om me gewrichten te smeren) en vitamine d om me gemoedsstand en libido op peil te houden. Geen idee of dit werkt tegen zulk heftig spul maar het is het proberen waard :).
 
Back
Naar boven