Fitness Seller

Goblet squats vs barbell squats (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Enforcerke

Novice
Lid geworden
15 apr 2015
Berichten
29
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
64kg
Hallo,

Ik heb een vraagje ivm squats, ik ben bezig met stronglift 5x5 workout,
ik moet squats doen maar wij hebben op onze fitness enkel een smith machine, en ik heb gehoord dat die niet echt goed is voor squats te doen ivm blessures oplopen (heb er trouwens vandaag een opgelopen, gewicht sprong me opeens in mijn onderrug, heb de squats niet kunnen afmaken daardoor)

Nu heb ik eens opgezocht, en kwam ik goblet squats tegen, of eender welke squat met gewoon dumbells, nu is mijn vraag, is deze ook zo effectief als gewoon squats?
Wanti k moet 5 sets van 5 reps doen van squats, maar dan met veel gewicht, gaat dit uberhaupt ook met dumbells? welke vorm van dumbell squats kan ik het meeste gewicht bij dragen en hoe enzo

bedankt, zijn deze ook even effectief als barbell squats
 
Goblet squats zijn imo goed als bewegingsoef om een squat aan te leren .

maar aangezien je moeilijker in gewicht kan verhogen ga je der niet veel winst op boeken .


Kan je niet als alternatief zercher squats doen ?
 
Goblet squats zijn imo goed als bewegingsoef om een squat aan te leren .

maar aangezien je moeilijker in gewicht kan verhogen ga je der niet veel winst op boeken .


Kan je niet als alternatief zercher squats doen ?

Wij hebben geen losse barbels in onze fitness, enkel een smith machine
 
Kan je wel deadliften dan? Ik zou een ander schema volgen, dit is verre van ideaal
 
waarschijnlijk komt het niet door de smith machine dat het in je rug schiet, maar is je technek niet goed.
ik zou een andere sportschool zoeken of vragen of ze een barbell kunnen aanschaffen, wand met de goblet squat is op een gegeven moment niet zwaar genoeg meer. ( of je moet super zware dumbbells hebben van 100 kg )

bijna elke oefening is toch met barbell bij stringlifts???
 
Ik zou sowieso een andere sportschool zoeken, waar ze wel losse barbells hebben.
 
Goblet squats zijn imo goed als bewegingsoef om een squat aan te leren .

maar aangezien je moeilijker in gewicht kan verhogen ga je der niet veel winst op boeken .


Kan je niet als alternatief zercher squats doen ?

Ja inderdaad. Aanleren liever met goblet squats.

Je kan ook natuurlijk ook eerst opwerken naar 20 reps sets met 40kg.. In de tussentijd leer je jezelf de clean/powerclean. Dan kan je in ieder geval front squat doen. Als je dan na de front squat (zodra je op 100kg zit) hem KEIhard laat kletteren op de vloer en dat een paar trainingen achter elkaar dan gaan ze vanzelf wel een squatrek kopen, ha! :)
 
Een gym zonder losse stangen is geen gym
 
Zonder barbell is stronglifts/starting strength onmogelijk. Ander gym zoeken.
 
Een gym zonder losse stangen is geen gym

Zonder barbell is stronglifts/starting strength onmogelijk. Ander gym zoeken.

Niet zo negatief! Bedenk je eens hoe weinig dat rek gebruikt zal worden als dat rek er eenmaal komt. Als je dan gaat trainen hoef je nooit op iemand te wachten omdat het rek altijd vrij is..Waarschijnlijk heeft hij ook nog een contract lopen.

Wel goed door blijven zeiken dat ze zo'n rek nemen anders moet je inderdaad snel oprotten :)
 
Back
Naar boven