- Waardering
- 43.979
- Lengte
- 1m82
- Massa
- 92kg
De onderbouwing zit in de informatieve videorapportage, het anderszins onderbouwen is voor beiden inefficiënt kwa tijd.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De onderbouwing zit in de informatieve videorapportage, het anderszins onderbouwen is voor beiden inefficiënt kwa tijd.
Heb jij ook iets in inhoudelijks, grappigs of anderzins te melden dat een bijdrage levert aan de discussie, of zeik je gewoon graag met de grootste groep mee en roep je maar wat?
Het gaat mij niet lukken om de essentie binnen 10 minuten aan over te brengen en dat is langer dan de video zelf.Lid sinds 21 feb 2017 Berichten 45.850
Volgens mij heb jij genoeg vrije tijd![]()
Heb je het al geprobeerd?Het gaat mij niet lukken om de essentie binnen 10 minuten aan over te brengen en dat is langer dan de video zelf.
Eentje dan nog om aan te haken op de vibe van de laatste posts.
kijk: https://youtu.be/2hVMghqarHY?si=ImGTSmdYN0JtXtCD
Ik heb een filmpje met Musk voorbij zien komen waar hij zich uitspreekt tegen allerlei Tax loopholes, dat sluit hier wel op aan.
In mijn ogen wel relevant voor (deze discussie in) dit topic.
kijk: https://youtu.be/h9h0Yy2QdmM?si=THZfipIxGKNDixt0
Er is zelf onderzoek dat concludeert dat hoger opgeleiden meer geneigd zijn tot het aanpassen van hun mening aan de voor hen relevante groep. Dan overtuigen ze zichzelf natuurlijk dat dit komt door goede argumenten en diep nadenken, maar in feite plooien ze zich naar voor hen wenselijke uitkomsten: carrière, niet buiten de groep vallen, acceptatie, deugen, respect.Dit is in het algemeen én in historisch perspectief relevant, maar heel erg lastig in de praktijk zo blijkt keer op keer.
- Genoemde "Stupidity" (beter gedefinieerd als cognitieve dissonantie in mijn optiek) is een gevolg van zéér krachtige sociaal-emotionele factoren.
- Kritisch denken als primaire remedie hiertegen, wordt ook erg lastig als we socioloog C. Mills mogen geloven.
Hij stelde ooit dat gemiddeld 80% van de menselijke populatie hier niet toe in staat is en/of te veel gehinderd wordt door "kuddegevoel en druk" en andere irrationele zaken.
Buiten dat ervaar ik persoonlijk tegenwoordig steeds meer moeten met verificatie en het vinden van betrouwbare bronnen.
Tja, het is eigenlijk een zeer subtiel psychologisch en sociaal probleem. Moeilijk om er de vinger op te leggen en "op te lossen".Er is zelf onderzoek dat concludeert dat hoger opgeleiden meer geneigd zijn tot het aanpassen van hun mening aan de voor hen relevante groep. Dan overtuigen ze zichzelf natuurlijk dat dit komt door goede argumenten en diep nadenken, maar in feite plooien ze zich naar voor hen wenselijke uitkomsten: carrière, niet buiten de groep vallen, acceptatie, deugen, respect.
Zoals jij altijd bij mij en steks doet bedoel je?En ondertussen maar neerkijken op mensen met minder intelligentie die in ieder geval een poging doen zelf tot een standpunt te komen, want dat valt ook vaak goed binnen de groep.
Er is zelf onderzoek dat concludeert dat hoger opgeleiden meer geneigd zijn tot het aanpassen van hun mening aan de voor hen relevante groep. Dan overtuigen ze zichzelf natuurlijk dat dit komt door goede argumenten en diep nadenken, maar in feite plooien ze zich naar voor hen wenselijke uitkomsten: carrière, niet buiten de groep vallen, acceptatie, deugen, respect.
En ondertussen maar neerkijken op mensen met minder intelligentie die in ieder geval een poging doen zelf tot een standpunt te komen, want dat valt ook vaak goed binnen de groep.
Over het algemeen is mijn mening een minderheidsmening en ben ik het zelden altijd of helemaal met iemand eens.
Macht corrumpeertToen Elisabeth Warren begon was ze nog veelbelovend en idealistisch, uiteindelijk vormt het apparaat je meer dan jij het apparaat vormt.
Een analyse van de RFK jr. hearing die ik zag langskomen was nogal teleurgesteld in zowel Elisabeth Warren en Berny Sanders omdat ze duidelijk een rol speelden en meer bezig waren met het aanvallen van RFK dan met het stellen van vragen om antwoorden te krijgen. Nog erger dan wat helaas het normaal is geworden bij dit soort hoorzittingen.