Fitness Seller

God Emperor Trump 2.0

Bezoekers in dit topic

Hoezo is dit relevant? Kun je dit onderbouwen?
Heb jij ook iets in inhoudelijks, grappigs of anderzins te melden dat een bijdrage levert aan de discussie, of zeik je gewoon graag met de grootste groep mee en roep je maar wat?

Dat je met de grootste groep meegaat zonder na te denken toont aan dat het filmpje over jou gaat.

Dit is in het algemeen én in historisch perspectief relevant, maar heel erg lastig in de praktijk zo blijkt keer op keer.

- Genoemde "Stupidity" (beter gedefinieerd als cognitieve dissonantie in mijn optiek) is een gevolg van zéér krachtige sociaal-emotionele factoren.

- Kritisch denken als primaire remedie hiertegen, wordt ook erg lastig als we socioloog C. Mills mogen geloven.
Hij stelde ooit dat gemiddeld 80% van de menselijke populatie hier niet toe in staat is en/of te veel gehinderd wordt door "kuddegevoel en druk" en andere irrationele zaken.

Buiten dit alles, ervaar ik persoonlijk tegenwoordig steeds meer moeite met verificatie en het vinden van betrouwbare bronnen.

• Like
Waarderingen: Steks en Mentat
Dit is in het algemeen én in historisch perspectief relevant, maar heel erg lastig in de praktijk zo blijkt keer op keer.

- Genoemde "Stupidity" (beter gedefinieerd als cognitieve dissonantie in mijn optiek) is een gevolg van zéér krachtige sociaal-emotionele factoren.

- Kritisch denken als primaire remedie hiertegen, wordt ook erg lastig als we socioloog C. Mills mogen geloven.
Hij stelde ooit dat gemiddeld 80% van de menselijke populatie hier niet toe in staat is en/of te veel gehinderd wordt door "kuddegevoel en druk" en andere irrationele zaken.

Buiten dat ervaar ik persoonlijk tegenwoordig steeds meer moeten met verificatie en het vinden van betrouwbare bronnen.
Er is zelf onderzoek dat concludeert dat hoger opgeleiden meer geneigd zijn tot het aanpassen van hun mening aan de voor hen relevante groep. Dan overtuigen ze zichzelf natuurlijk dat dit komt door goede argumenten en diep nadenken, maar in feite plooien ze zich naar voor hen wenselijke uitkomsten: carrière, niet buiten de groep vallen, acceptatie, deugen, respect.

En ondertussen maar neerkijken op mensen met minder intelligentie die in ieder geval een poging doen zelf tot een standpunt te komen, want dat valt ook vaak goed binnen de groep.

• Like
Waarderingen: Steks
Er is zelf onderzoek dat concludeert dat hoger opgeleiden meer geneigd zijn tot het aanpassen van hun mening aan de voor hen relevante groep. Dan overtuigen ze zichzelf natuurlijk dat dit komt door goede argumenten en diep nadenken, maar in feite plooien ze zich naar voor hen wenselijke uitkomsten: carrière, niet buiten de groep vallen, acceptatie, deugen, respect.
Tja, het is eigenlijk een zeer subtiel psychologisch en sociaal probleem. Moeilijk om er de vinger op te leggen en "op te lossen".

En ondertussen maar neerkijken op mensen met minder intelligentie die in ieder geval een poging doen zelf tot een standpunt te komen, want dat valt ook vaak goed binnen de groep.
Zoals jij altijd bij mij en steks doet bedoel je? :p

• Haha
Waarderingen: Mentat en Steks

Way To Go Thumbs Up GIF

Zoals jij altijd bij mij en steks doet bedoel je? :p
Over het algemeen is mijn mening een minderheidsmening en ben ik het zelden altijd of helemaal met iemand eens.

Dat kan betekenen dat ik altijd, of in ieder geval vaak, fout zit en waarachijnlijk is dat regelmatig zo, maar in ieder geval niet dat ik mijn oren laat hangen naar wat toevallig op dat moment de juiste mening is.

1739191132942.png

• Haha
Waarderingen: The Hoff
Toen Elisabeth Warren begon was ze nog veelbelovend en idealistisch, uiteindelijk vormt het apparaat je meer dan jij het apparaat vormt.
Macht corrumpeert

Een update over dit vrouwtje

„As per a profile of Noora Shalash on the Israeli conservative news website VIN News, serves as the Director of Government Affairs for the Council on American-Islamic Relations (CAIR) in Kentucky. She was born in Amman, Jordan, and raised in Lexington, Kentucky. Shalash holds a degree from the University of Kentucky and has been actively involved in advocating for the civil rights of American Muslims through her role at CAIR.“

• Haha
  • Like
Waarderingen: Chase en RookworstXL
Een analyse van de RFK jr. hearing die ik zag langskomen was nogal teleurgesteld in zowel Elisabeth Warren en Berny Sanders omdat ze duidelijk een rol speelden en meer bezig waren met het aanvallen van RFK dan met het stellen van vragen om antwoorden te krijgen. Nog erger dan wat helaas het normaal is geworden bij dit soort hoorzittingen.

Om niet te vergeten dat oa types als Joe Rogan nog niet zo heel lang geleden fan waren van Bernie.

• Like
Waarderingen: apfelstrudel
Terug
Naar boven