Fitness Seller

God is...

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

deurklink

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
1 mrt 2005
Berichten
3.109
Waardering
0
Onlangs plaatste de Achterpagina een oproep voor definities over God. Ruim driehonderd reacties kwamen binnen. De jongste inzender was 13 jaar en de oudste 94. Hieronder een selectie. Meer informatie en reacties op www.nrc.nl/achterpagina en www.nrc.nl/woordhoek.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik las de titel en vreesde het ergste, helemaal rond de kerst, maar het valt mee, gelukkig nog genoeg mensen die wél kunnen nadenken
 
God is bedacht door een idioot en na 1000 jaar geloven de mensen er nog in
 
haha 'sterke voorkeur voor jurken' goede post :D
 
god is degene die je aanbid
 
Klusmier kom er maar in!
 
Een mens kan enkel z'n eigen mentale model buigen en proberen anderen ertoe aan te zetten om hetzelfde te doen.

Maar ik heb nooit begrepen hoe sommige het in hun hoofd halen om te gaan verkondigen dat natuurwetten buigzaam zijn. Of dat ze ooit in contact kunnen komen met een macht die dat wel kan.

Het leven is een boerderij, onderverdeelt in stallen met ezels en paarden.
 
God is LIEFDE!!

Ik las de titel en vreesde het ergste, helemaal rond de kerst, maar het valt mee, gelukkig nog genoeg mensen die wél kunnen nadenken
@topicstarter:
wat bedoel je daar precies mee?
 
God is bedacht door een idioot en na 1000 jaar geloven de mensen er nog in

het spijt me dat ik je net KARMA heb gegeven, dat is niet bestemd voor halfgare idioten zoals jij!
:mad:
 
Iedereen zijn eigen geloof natuurlijk, maar God is niet mijn geloof:eyes:
 
het spijt me dat ik je net KARMA heb gegeven, dat is niet bestemd voor halfgare idioten zoals jij!
:mad:

Mischien kan jij god's liefde komen brengen ?
Ik vertrouw alleen klus daar toe
 
god is onze schepper en we danken alles wat we hebben aan hem,en voor alle ongelovige er komt een dag dat jullie zullen zien zwaar in de fout waren maar dan is het jammer genoeg al te laat voor jullie er bestaan duidelijke tekenen en wonderen dat hij bestaat zoals dit visje ;)voor degene die het niet zien staat ALLAH op

allah.jpeg


allah_on_fish.jpg
 
Laatst bewerkt:
god is onze schepper en we danken alles wat we hebben aan hem,en voor alle ongelovige er komt een dag dat jullie zullen zien zwaar in de fout waren maar dan is het jammer genoeg al te laat voor jullie er bestaan duidelijke tekenen en wonderen dat hij bestaat zoals dit visje ;)voor degene die het niet zien staat ALLAH op

Haha
 
god is onze schepper en we danken alles wat we hebben aan hem,en voor alle ongelovige er komt een dag dat jullie zullen zien zwaar in de fout waren maar dan is het jammer genoeg al te laat voor jullie er bestaan duidelijke tekenen en wonderen dat hij bestaat zoals dit visje ;)voor degene die het niet zien staat ALLAH op

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

:popcorn:
 
God is net als jezus een denkbeeldig vriendje voor grote mensen!
 
Hier komen de "gelovigen zijn idioten" kindjes weer.


Geloven in een godheid is nog zo'n belachelijke keuze niet.Als je bedenkt dat er altijd plaats zal voor zijn, hoever de wetenschap ook evolueert.
 
god is slechts een term..














krijg ik nu antilliaanse karma?
 
wie heeft god gemaakt?
Bestaat God?
Als dat zo is, wat zijn dan Zijn eigenschappen?
Is Hij een God van de Liefde?
Is hij een boze God?
Is Hij passief en zelfvoldaan?
Heeft Hij Zijn houding überhaupt aan ons onthuld?

graag wat onderbouwt he.. vooral waarom / waardoor ... moeten we zus of zo aannemen..

Aller klusmier, een hele klus om door te kauwen...




OT: GOD IS JOE PESCI

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

You know who I pray to? Joe Pesci. Joe Pesci. Two reasons; first of all, I think he's a good actor. Okay. To me, that counts. Second; he looks like a guy who can get things done. Joe Pesci doesn't **** around. Doesn't **** around. In fact, Joe Pesci came through on a couple of things that God was having trouble with. For years I asked God to do something about my noisy neighbor with the barking dog. Joe Pesci straightened that cock-sucker out with one visit.
I noticed that of all the prayers I used to offer to God, and all the prayers that I now offer to Joe Pesci, are being answered at about the same 50 percent rate. Half the time I get what I want. Half the time I don't. Same as God 50-50. Same as the four leaf clover, the horse shoe, the rabbit's foot, and the wishing well. Same as the mojo man. Same as the voodoo lady who tells your fortune by squeezing the goat's testicles. It's all the same; 50-50. So just pick your superstitions, sit back, make a wish and enjoy yourself.
And for those of you that look to the Bible for it's literary qualities and moral lessons; I got a couple other stories I might like to recommend for you. You might enjoy The Three Little Pigs. That's a good one. It has a nice happy ending. Then there's Little Red Riding Hood. Although it does have that one X-rated part where the Big Bad Wolf actually eats the grandmother. Which I didn't care for, by the way. And finally, I've always drawn a great deal of moral comfort from Humpty Dumpty. The part I liked best: "and all the king's horses, and all the king's men couldn't put Humpty together again." That's because there is no Humpty Dumpty, and there is no God. None. Not one. Never was. No God.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven