Fitness Seller

GODVER!! Creditcard gegevens gejat!! Doei euri's!!

Bezoekers in dit topic

Remco - 1977

Dutch Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
16 mrt 2005
O, ff vergeten. Het bedrijf is verantwoordlijk waar het produkt is verkocht.

Peoples

Monstrous Giant
+15 jaar member
Lid geworden
22 jan 2004
Lengte
1m86
Massa
116kg
Remco - 1977 zei:
Ik weet dat internet verrichte betalingen, de creditmaatschappij zonder pardon je geld moet terug storten.

Soms begijp ik niks van deze jongen....... heb je soms iets in je neus zitten? ;)

OP
Pumpin'

Pumpin'

Ripped Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
27 feb 2004
Remco - 1977 zei:
Ik weet dat internet verrichte betalingen, de creditmaatschappij zonder pardon je geld moet terug storten.

hmmm heb je hier documentatie van??.. ik zal us kijken of ik of mijn ma iets kan vinden in de algemene voorwaarden van mastercard.

ik heb wel oot geld teruggekregen van Mastercard toen een pakket van BB.com nooit aangekomen was. (pakket zonder tracking) Dit was omdat BB.com niet kon bewijzen waar het pakket gebleven was (GELOOF IK??)

Remco - 1977

Dutch Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
16 mrt 2005
Pumpin' zei:
hmmm heb je hier documentatie van??.. ik zal us kijken of ik of mijn ma iets kan vinden in de algemene voorwaarden van mastercard.

ik heb wel oot geld teruggekregen van Mastercard toen een pakket van BB.com nooit aangekomen was. (pakket zonder tracking) Dit was omdat BB.com niet kon bewijzen waar het pakket gebleven was (GELOOF IK??)

Nee, geen docu. Ik heb jaren geleden ook een webshop gemaakt. Vandaar ik ook een beetje de regels ken.

Remco - 1977

Dutch Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
16 mrt 2005
Pumpin' zei:

Normaal verhaalt de creditcard maatschappij bij de verkoper zijn poen, uiteindelijk je eigen geld. Uiteindelijk is dus de verkopende partij de dupe.

OP
Pumpin'

Pumpin'

Ripped Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
27 feb 2004
Remco - 1977 zei:
Normaal verhaalt de creditcard maatschappij bij de verkoper zijn poen, uiteindelijk je eigen geld. Uiteindelijk is dus de verkopende partij de dupe.

Laten we het hopen. morgen zal ik ff meer/beter informeren bij Mastercard. Als ik maar niet weer dezelfde muts aan de lijn krijg :rolleyes:

OP
Pumpin'

Pumpin'

Ripped Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
27 feb 2004
Thanks buddy!! het is alleen dus nog de vraag of het om een internet betaling gaat. ik kan over die MP Electronics niks vinden. wel in USA maar niet in italie. In de usa is het een tv en radio (repair) winkel(keten)

weet verder iemand of het in Italie verplicht is om legitimatie te laten zien als men iets in de winkel koopt met CC?

psycho_b

Freaky Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
23 aug 2004
Echt lullig voor je, daarom denk ik ook dat ik geen credit card neem als mijn leeftijd 't toestaat, puur en alleen daarom.
Ps moeten we nou een inzamelingsaktie voor je gaan houden?

Homer17

Freaky Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
18 sep 2003
psycho_b zei:
Echt lullig voor je, daarom denk ik ook dat ik geen credit card neem als mijn leeftijd 't toestaat, puur en alleen daarom.

In dat geval:
Pff, ben 1.5miljard kwijtgeraakt door het gebruik van CC door online te bestellen (pizza hawaii bij de plaatselijke domino's!)

OT:

Good luck ermee man, lijkt me zwaar klote!

OP
Pumpin'

Pumpin'

Ripped Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
27 feb 2004
psycho_b zei:

Als het ff kan ...graag :D ik moet namelijk nog wat supps bestellen :D ik wil natuurlijk niet door deze ongein kostbare kilo's verliezen ;)

ow shit, dat kan n u natuurlijk niet meer zonder CC, iedereen mag ook een schep whey en een handje BCAA's op de post doen :p

EricR

Superior Athlete
+15 jaar member
Lid geworden
15 nov 2002
Lengte
1m79
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
Ondanks de slechte ervaringen is een creditcard overwegend veilig. Als er via Internet is gekocht moet er gebruik zijn gemaakt van een CVC-code (driefcijferige code achterop je card). Als dat niet het geval is dan is de verkoper gewoon zelf aansprakelijk. Bij een aankoop via een normale winkel gaat een medewerker van de fraude afdeling op onderzoek uit, maar dat doen ze meestal pas bij grotere zaken.

Kans bestaat dus dat je alles terugkrijgt als je redelijkerwijs kan aantonen dat het fraude was. De schade verhalen ze waarschijnlijk op de verkoper.

Volgens mij kan je ze faxen met je verhaal, een fax is genoeg schriftelijk bewijs om je claim in te dienen.

Yzord

VIP ŸžõrЙ
Elite Member
+15 jaar member
Lid geworden
20 jul 2005
Lengte
1m76
Massa
100kg
Ja lul maar, maar er zit wel goed geluid in in die boxen :p

:D

Lullig voor je dude. Ik heb ook een CC, maar ik koop niks zonder maskering CC. Dat is een tool van ABN Amro die een CCnummer genereert welke alleen dat bedrag kan afgeven welke jij aangeeft.

Diabolic

Ripped Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
18 jul 2005
Een CC is idd behoorlijk veilig, zeker nu men bij aankopen in winkels ed gebruik gaat maken van een pin-code zoals met een debetkaart.

Toen ik mijn CC nog niet lang had heb ik ook eens iets doms gedaan. Ik had mijn gegevens doorgegeven via het internet aan die klootzakken van realplayer om een PRO-versie van hun player te proberen (wist toen nog niet dat je dat allemaal lekker illegaal kan downloaden). Als ik binnen de twee weken afzei door in te loggen via mijn account dan hoefde ik nix te betalen.

Toen ik probeerde in te loggen lukte het gewoon niet meer en er was reeds na één week iets van een €50 afgeboekt van mijn kaart. Gevolg: kaart moest geblokkeerd worden en gratis een nieuwe gekregen wegens fraude. Geld was ik wel kwijt.

Conclusie: geef NOOIT je gegevens door als je niet 100% zeker bent dat je met een bonafide bedrijf te maken hebt en als je niets wil kopen.

Je kan meestal zien of Visa of een andere maatschappij samenwerkt met het (internet)bedrijf als hun logo ergens duidelijk staat afgebeeld (meestal op de beginpagina of aan de ingang bij een winkel). Ook moet je er altijd op letten dat er een beveiligde verbinding is, dat kan je zien aan het gesloten slotje onderaan je browser.

Laatst bewerkt:

Jinsu

Freaky Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
11 nov 2004
Ga, effe naar de volgende site: www.interpay.nl die houden het betalingsverkeer in de gaten ;) . Maar je zult je ook met je eigen bank in verbinding moeten zetten, meestal is fraude gedekt tot een bedrag van 10000 Euro.

Reem

Dutch Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
10 apr 2004
Misschien moet je ook ff nagaan wanneer en waar je die kaart hebt gebruikt afgelopen maand om er achter te proberen te komen hoe ze aan je CC gegevens zijn gekomen. Websites waar je besteld hebt, winkels... is je pc goed beveiligd etc etc. Straks gebeurt het weer namelijk...tenzij je nu niet meer durft te gebruiken :D

Sterkte in ieder geval...is echt zo'n onnodige stress en rompslomp die je kan missen als kiespijn.

OP
Pumpin'

Pumpin'

Ripped Bodybuilder
+15 jaar member
Lid geworden
27 feb 2004
Als ik NL had gezeten dan had ik alles wat makkelijker kunnen regelen met Mastercard, interpay en de rabobank. maar nu moet bijna alles via mijn ma. Aangifte is inmiddels gedaan en een afspraak met de rabobank staat gepland.

@Reem: ik ga dat zeker ff kijken. Maar gebruik hem eigenlijk niet zo heel veel. Dis zal makkelijk te achterhalen zijn.

@rebel: hier in australie en veel andere landen hoef je geen pincode in te voeren of identiteitsbewijs te laten zien bij gebruik van je CC.

@Yzord: ik heb een CC van de rabobank.

Straks maar weer us bellen met mastercard. Ik zal julli ein ieder geval op de hoogte houden van de vorderingen. Het kan immers ook bij 1 vanjullie gebeuren en dan weet je wat te doen staat en wat je kan verwachten.

Naar boven