Fitness Seller

Goed bezig? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
5 sep 2022
Berichten
6
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
80kg
Vetpercentage
22%
Hi mede leden,

Aangezien ik van zoveel verschillende mensen, te veel meningen krijg, graag jullie professionele mening over de volgende manier van trainen.

Ik zit momenteel zonder werk en heb dus buiten fitnessen vrijwel geen lichaamsbeweging. Ik ben van mening dat ik qua voeding goed bezig ben, heb echter mijn twijfels over mijn manier van trainen.

Ik train op volgende manier met als doel om massa aan te komen :

Maandag: Rug + Triceps
Dinsdag: Benen + Schouders
Woensdag: Borst + Biceps.

Dit herhaal ik 2x per week, dus 1 dag rust.

Ik train gemiddeld 4 oefeningen per spiergroep van 5 sets van 5-6 reps op een gewicht waarbij ik tegen het falen aan zit op het einde.

Is dit voor mij een goede manier om massa te krijgen icm goede voeding natuurlijk?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Gr.
 
Hi mede leden,

Aangezien ik van zoveel verschillende mensen, te veel meningen krijg, graag jullie professionele mening over de volgende manier van trainen.

Ik zit momenteel zonder werk en heb dus buiten fitnessen vrijwel geen lichaamsbeweging. Ik ben van mening dat ik qua voeding goed bezig ben, heb echter mijn twijfels over mijn manier van trainen.

Ik train op volgende manier met als doel om massa aan te komen :

Maandag: Rug + Triceps
Dinsdag: Benen + Schouders
Woensdag: Borst + Biceps.

Dit herhaal ik 2x per week, dus 1 dag rust.

Ik train gemiddeld 4 oefeningen per spiergroep van 5 sets van 5-6 reps op een gewicht waarbij ik tegen het falen aan zit op het einde.

Is dit voor mij een goede manier om massa te krijgen icm goede voeding natuurlijk?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Gr.
Ik vind 4 oefeningen per spiergroep, 5 sets per stuk 2x per week wel erg veel
Dat is 40 sets per spiergroep per week
 
Allereerst bedankt voor je reactie.

Is het teveel, of kan het ermee door aangezien ik voldoende rust krijg overdag en tussen mijn trainingen?

De 5x5 manier wel de juiste voor massa of moet ik dit eventueel ook veranderen?

Nogmaals bedankt.
 
Allereerst bedankt voor je reactie.

Is het teveel, of kan het ermee door aangezien ik voldoende rust krijg overdag en tussen mijn trainingen?

De 5x5 manier wel de juiste voor massa of moet ik dit eventueel ook veranderen?

Nogmaals bedankt.
Is echt teveel
Ga voor 10-20 sets per spiergroep per week
Frequentie 2x zit je wel goed
5x5 is voor massa niet perse het beste nee

Kun je je gehele schema eens posten?
 
Je belast dan elke dag je triceps.
 
Wil zeker niet over komen als iemand die er zich makkelijk vanaf wilt maken of er geen moeite voor wilt doen, maar door zoveel verschillende manieren en methoden, zie ik door de bomen het bos niet meer. Wat moet ik veranderen om meer resultaten te behalen? Ik ben qua voeding goed bezig en ben ook gedisciplineerd genoeg om die lijn door te trekken. Weet alleen niet waar ik in godsnaam moet beginnen. Ik vindt een split schema, liefst 5 of 6 dagen het fijnste werken.
 
Wil zeker niet over komen als iemand die er zich makkelijk vanaf wilt maken of er geen moeite voor wilt doen, maar door zoveel verschillende manieren en methoden, zie ik door de bomen het bos niet meer. Wat moet ik veranderen om meer resultaten te behalen? Ik ben qua voeding goed bezig en ben ook gedisciplineerd genoeg om die lijn door te trekken. Weet alleen niet waar ik in godsnaam moet beginnen. Ik vindt een split schema, liefst 5 of 6 dagen het fijnste werken.
Waar sta je nu en wat is je doel? 5-6dgn split is meer iets voor interm/gevorderden, of je moet je schema af (kunnen) stemmen op waar je nu staat. Voor veel beginners (ben je behoorlijk lang, zie mezelf ook als beginner) werkt alles wel, maar geldt meestal toch less=more. Zie het ook zo, als je al vroeg begint met zes dagen trainen, hoeveel wil je dan trainen als je vordert en meer werk moet gaan verzetten om progressie te handhaven.
In jouw geval zou drie dagen fullbody of vier dagen ub/lb het advies zijn.
 
Ik sluit aan bij less is more, gooi er wat wandelen, zwemmen oid bij en je bent toch lekker bezig.
 
PPLPPL is toch mooi voor 6 dagen?

Zie er alleen niet zoveel in om dan schouders bij benen en triceps bij rug te doen, omdat triceps dan elke dag belast/vermoeid zijn. Waarom niet gewoon op push day?
 
Ik train gemiddeld 4 oefeningen per spiergroep van 5 sets van 5-6 reps op een gewicht waarbij ik tegen het falen aan zit op het einde.
1-2 compounds en de rest isolatie? Zou de meeste van die oefeningen meer reps doen. En zou in het algemeen verder van failure blijven, met wekelijkse rep progressie misschien de laatste week van een x maand(en) meso-cycle pas tegen falen aan komen.
 
Laatst bewerkt:
PPLPPL is toch mooi voor 6 dagen?

In combinatie met
in het algemeen verder van failure blijven, met wekelijkse rep progressie misschien de laatste week van een meso-cycle pas tegen falen aan komen.

Kan ja, maar verder van failure blijven is voor veel mensen in de praktijk erg lastig. Maar goed, kan wel ja..zo had ik het nog niet bekeken.

Intensiteit van training beinvloed de keren dat je kunt trainen. Direct stress op spieren (dat tricep argument) maar ik geloof ook dat de algehele stress op je lichaam een rol speelt
 
Back
Naar boven