XXL Nutrition

Goed bovenlichaam, abs/buik blijft bloated. Waar gaat het mis!? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

j0eyv

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
27 sep 2012
Berichten
1.430
Waardering
121
Lengte
1m83
Massa
82kg
Vetpercentage
8%
Heren,

Ik heb het idee dat er iets niet goed gaat met mijn progressie t.o.v. de afgelopen maanden. Even een samenvatting van de laatste tijd:

BMR: 1730/1830 KCAL (Harris Benedict)
Onderhoud: 2600 KCAL (BMR x 1.5)
Cut: 2100 KCAL

20-09: 72.5 KG - 16%
19-12: 72.5 KG - 7%
12-02: 73.7 KG - 6%
20-02: 74.2 KG - 5.5%
20-03: 74.4 KG - 7%

De statistieken laten zien dat ik ongeveer 2 KG ben aangekomen en ongeveer 9 a 10 % vet (niet natuurlijk overigens) ben verloren. Dit d.m.v. verschillende dieten. Low carb (incl. refeed), low carb / high prot en nu sinds een week of 3/4 ben ik begonnen met carb cycle. Hiervoor heb ik een 2 day cycle (low/high).

Het lijkt erop dat ik in VP ben gestegen sinds ik een 2-day carb cycle schema gebruik. Ik ben hier dan ook niet zeker over of dit wel werkt.. Beter overschakelen naar 3 day (low, low, high)?

Buiten dat, de statistieken geven aan dat bij op de juiste weg/manier bezig ben. Mijn gewicht is lichtelijk gestegen en mijn VP is gedaald naar een respectabele Over het algemeen zijn/worden abs zichtbaar bij 8/10 %. Bij mij is dat helaas nooit het geval geweest, zelfs niet op 5.5%.

Mijn bovenlichaam is droog en ben daar tevreden over. Beneden mijn borst is het gewoon een ramp en lijkt het een grote water/vet-laag te zijn welke over mijn abs heen blijft zitten. Wanneer ik mijn abs ga voelen zijn ze redelijk groot/dik. Wat dat betreft maak ik mij geen zorgen. Maar hoe krijg ik die laag op mijn buik weg!? Ik weet het gewoon even niet meer.. Op de foto's bij nr 3 zie je waarschijnlijk waarom.. Het zit allemaal los aan de zijkant en voorkant. De achterkant (onderrug) voelt vast aan en is dus vet..

Ps. Ik drink minimaal 3L water per dag, amper tot geen alcohol, zout/natrium percentage is laag en schommelt amper.

Verdeling voedingsschema EKV (%) - KCAL:
Low: 74/14/13 - 1833 kcal
High: 38/55/8 - 2326 kcal

Verdeling voedingsschema EKV (gr) - KCAL:
Low: 275/50/50 - 1833 kcal
High: 200/280/40 - 2326 kcal

Foto's:
1. slank/goed zichtbare abs (flex/pose, dus betere look)
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

2. Normale/dagelijkse look (flex/pose, dus betere look)
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
2bvbwl.jpg

2n6dd2c.jpg

3. Normale/dagelijkse look (ontspannen)
ekfbt3.jpg

Wie kan mij een duwtje in de juiste richting geven?
 
Niet natuurlijk vet verloren?

Dus je bedoelt aas?
 
Lekker bulken, daarna weer cutten
 
Waarom moet hij meer eten?
 
Lijkt me dat je nog dieper moet cutten als je voelt dat het vet is. Met wat meet je je VP aangezien dit me geen <7% lijkt.

zou heel goed kunnen dat het wel zo is :P
 
4 puntsmeting met huidplooimeter. laatste meting was 18mm. maand eerder was 13mm. ik vraag mij ook serieus af of het vp wel klopt maar de meting zal niet liegen..? Laatste foto die net niet werkte valt het goed aan te zien.

---------- Toegevoegd om 23:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:14 ----------

Niet natuurlijk vet verloren?

Dus je bedoelt aas?
Vet wel verloren middels training en voedig. in December een winny only kuurtje gehad.
 
Je hebt wel een beetje een negatief zelfbeeld moet ik zeggen. Dat hele "één grote water- of vetlaag" valt echt wel mee hoor. Je ziet gewoon keurig 6 vakjes, maar als je ze nog beter wilt zien zul je inderdaad lager in vetpercentage moeten gaan, want dit is geen 7%. En die 5,5% klopt waarschijnlijk ook niet, dan zie je sowieso buikspieren. Misschien eens door iemand laten doen die er ervaring mee heeft...?
 
Weet je wel wat bloated is?
 
Gast, er is niet aan de hand. Ik zie geen grote water/vetlaag waar je het over hebt, of een rare/bijzondere vetverdeling over je lichaam.
 
Misschien wat minder water drinken 2-3 dagen.
Je ziet er niet bloated uit.
Trek je broek op, het ziet er niet uit zo..
 
nee, bij 75kg ben je gewoon kleindaarnaast hoef je er op 85kg toch niet flabberig bij te staan?

nee maar als hij zich nu zal vet voelt, dan zal hij zich na een 10kg bulk nog een stuk slechter in zijn vel voelen. Ben gewoon van het principe dat je eerst cut tot een vetpercentage waar je je goed bij voelt voor je gaat bulken.
 
Voor dit aas gebruikt??
 
nee maar als hij zich nu zal vet voelt, dan zal hij zich na een 10kg bulk nog een stuk slechter in zijn vel voelen. Ben gewoon van het principe dat je eerst cut tot een vetpercentage waar je je goed bij voelt voor je gaat bulken.

mehh, mensen worden door de industrie en alle exposure op het internet gebrainwashed en vinden alles boven de 6% bf dik

als je zo iemand bent raad ik niet aan je hele leven op een 'comfortabel' vetpercentage te zitten
 
mehh, mensen worden door de industrie en alle exposure op het internet gebrainwashed en vinden alles boven de 6% bf dikals je zo iemand bent raad ik niet aan je hele leven op een 'comfortabel' vetpercentage te zitten

dat ik van het principe ben zegt ook niet dat ik hetzelf doe he :D, permabulk all year long.
 
nee maar als hij zich nu zal vet voelt, dan zal hij zich na een 10kg bulk nog een stuk slechter in zijn vel voelen. Ben gewoon van het principe dat je eerst cut tot een vetpercentage waar je je goed bij voelt voor je gaat bulken.
Dan voel je je year-rond kut omdat je je vetpercentage ziet stijgen en je niet buffer wordt omdat je zo droog mogelijk probeert te blijven :roflol:
 
Back
Naar boven