Fitness Seller

goed Cut voedingsschema?

Bezoekers in dit topic

Bokkenkop

Novice
Waardering
2
Lengte
1m83
Massa
103kg
Vetpercentage
28%
Hallo,
ik ben 183 lang en weeg op moment 103 kg, veel te veel maar vet zit voornamelijk op mijn buik
zou graag af willen vallen, met behoud van spieren of eventueel spier groei
ik doe 4 a 5x per week 1 uur aan krachttraining, elke dag een andere spiergroep
ik drink c.a 3 liter later
voedingsschema zie bestand, graag jullie advies, ik wil echt graag afvallen!

Bijlagen

• Topic Starter Topic Starter
@Saik dank je, heb jij een advies wat ik zo al meer kan eten, ik eet geen vis, vind het wel lastig, heb de topics wel door gelezen over cutten, maar veel wegen niet zo zwaar als ik

Sticky - Geupdatet excel voedingsschema
Lees dit gewoon eens goed door. Er staat ook een spreadsheet bij waarin je je onderhoud kan berekenen en ook je voeding in kan voeren (je hebt wel excel nodig)

En er zijn genoeg mensen die ook zo zwaar zijn of zijn geweest. ;)
Geloof me.. je kan best heel veel eten en trainen en toch afvallen. Het gaat erom wat en hoe. Dus lees de sticky en het zal vast duidelijker worden. En zo niet. stel dan je vragen hier.

SUcces!

is eten na 20:00 echt nodig, lijkt mij nou juist slecht voor het afvallen maar je ziet het op veel schema,s?
wat is jullie cutt (schema)

tijdstip maakt niets uit. Het gaat om het totaal over de dag.

Wel is het vaak zo dat als je echt nog zwaar eet voor het slapen gaan dat mensen slechter slapen. Maar ook dat is persoonlijk.

Maar voor het slapen een eiwitrijke en vetrijke maaltijd is helemaal niets mis mee.

@marina1975 dank je,
moet echt nog goed kijken voor een schema, zou het fijn vinden op de tijden te eten dat mijn gezin ook eet! en ook dat ik voldoende van alles binnen krijg

• Like
Waarderingen: marina1975
Timing is niet zozeer van belang. Het is alleen vaak wel fijn een uurtje voor het trainen een maaltijd oid te eten. Maar ook dat is persoonlijk.

Gewoon je dagelijkse ritme aanhouden en lekker met je gezin me eten. En als jij dan wat anders eet.. so what.. jullie eten iig samen. ;)

@marina1975 precies, goed plan, tips voor kleine maaltijden met veel eiwit, weinig vet, lieft makkelijk klaar te maken voor tussendoor ;)

Vergeet niet dat je ook vetten nodig hebt he!!

Eenvoudig voor tussendoor:

Bak kwark/yoghurt evt. Met havermout fruit noten oid

Tonijnsalade van blikje tonijn tomaat komkommer augurk met wat ketchup oid

Wrap met kipfilet of huttenkase (evt met pindakaas of pesto oid voor de vetten)

Shake met melk eiwit evt havermout olie

Gewoon wat losse kipfilet/tonijn met groente en wat kruiden

Zakje beef jerky (voor gemak)

Simpel een beker skyrr (Lidl beker 350 gr 0,79-0,99 cent
Veel eiwit en diverse smaken naturel/vanille/aardbei/blauwe bes/framboos)

Blikje bruine of zwarte bonen of mais mengen met wat groente en kip vis vlees oid.

En zo is er wel meer te bedenken.

Dagelijks op je nuchtere maag een uurtje wandelen (stevig doorstappen) of een uurtje op de fiets kan wonderen doen voor het verlies van lichaamsvet. Samen met krachttraining en een goed voedingsplan.

• Like
Waarderingen: marina1975 en Mentat
Het wordt een beetje een woordenspel, maar in zekere zin denk ik dat jij geen cut-schema nodig hebt.

Een normaal goed schema waarbij je iets onder onderhoud zit en wel binnenkrijgt wat je nodig hebt aan eiwitten en vetten moet je al een heel eind op weg kunnen helpen.

Eigenlijk wat @marina1975 en @Eleiko zeggen.

• Like
Waarderingen: marina1975 en Eleiko
@Mentat hoe kan je uitrekenen hoeveel eiwitten ik nodig zou hebben?

@Eleiko, dan ben ik zeker van plan, dat wandelen komt wel goed met de hond ;)
maar mijn schema is wel redlijk zo denk ik (dit ook na advies van @marina1975 )

Lees de sticky nu eerst maar eens.

Je hebt je onderhoud niet berekend.. wat die 2200 is wel erg laag.
Je berekeningen kloppen niet.
250 ml halfvolle melk bevat ca 130 kcal en geen 244
Waarom in hemelsnaam 80 gram whey? waar dan ook nog eens maar 40 gr eiwitten in zit.
een gemiddeld ei bevat ca 90 kcal dus 2 stuks rond de 180 kcal.
Zoete aardappel bevat per 100 gram rond de 100 kcal.. dus 200 gram kan nooit 316 kcal zijn.

Je vetten zijn ook veel te laag. Minimaal 1 gr per kg BW.. 0,8 kan ook nog wel.. maar 34 gram vet is echt te weinig.
Je hebt vetten nodig voor je hormonen.

Dus ik zou er even opnieuw voor gaan zitten. En pak gewoon die excel sheet erbij.

• Like
Waarderingen: Mentat
@marina1975 ik heb apple dus die excl werk niet echt lekker er op, ik heb de berekeningen met een app gedaan, die dat aantal kcal aan gaf, over de 2 scheppen, dat doe ik echt al heel lang, maar zal er nog is voor gaan zitten, bedankt...
p..s voedingsschema,s aanhouden op dagen dat ik niet sport?
en wanneer doen jullie cheaten?

Terug
Naar boven