XXL Nutrition

Goed cutschema?

jinxx

Dutch Bodybuilder
Waardering
6
Lengte
1m89
Massa
93kg
Vetpercentage
15%
Voor iemand van 20, 1m85 en ongeveer 79 kilo nu weegt?

S'morgens:
1 bruin brood met gekookt ei
1 bruin brood met kipfilet
1 glas magere melk

2e:
1 gekookt ei
1 banaan
1 glas magere melk

3e:
halve bak magere kwark (250g)

4e:
idem als 2e of 3e

Avondeten:
Kipfilet/rijst/pasta of zoiets met wat groente (wat de pot schaft)

6e:
bakje tonijn (185g)

7e:
Kwark of tonijn

De hele dag drink ik veel water (3 a 4 liter) en na mijn training neem ik altijd ongveer 50g dextrose met water en daarna weer een shake (300ml magere melk met 30g proteine poeder)

Ik wil dus echt graag afvallen, ik weet niet wat mijn BF % is maar ga dit wel binnenkort laten meten, ik weet wel dat die op dit moment echt veel te hoog is (kheb een klein buikje). Ook doe ik sinds 3 dagen meteen na het opstaan cardio. Ik ga dan joggen voor ongeveer 30 mins op 1 tempo tot ik echt helemaal op ben. Dit dieet hou ik nu trouwens al zo'n week aan en daarvoor at ik echt alles wat ik wou (chips/koek/cola/snoep etc) en ook wel 2 x zoveel denk ik. Wanneer kan ik resultaten verwachten? En zal ik door dit dieet ook veel spieren gaan verbranden (ipv van vet) want die wil ik natuurlijk zo graag mogelijk behouden. Een van de vets die me wil helpen om dit te perfectioneren?

SP. Ik train trouwens nog maar sinds 2 maandjes

Laatst bewerkt:
jinxx zei:
Voor iemand van 20, 1m85 en ongeveer 79 kilo nu weegt?

Ik wil dus echt graag afvallen, ik weet niet wat mijn BF % is maar ga dit wel binnenkort laten meten, ik weet wel dat die op dit moment echt veel te hoog is (kheb een klein buikje). Ook doe ik sinds 3 dagen meteen na het opstaan cardio. Ik ga dan joggen voor ongeveer 30 mins op 1 tempo tot ik echt helemaal op ben. Dit dieet hou ik nu trouwens al zo'n week aan en daarvoor at ik echt alles wat ik wou (chips/koek/cola/snoep etc) en ook wel 2 x zoveel denk ik. Wanneer kan ik resultaten verwachten? En zal ik door dit dieet ook veel spieren gaan verbranden (ipv van vet) want die wil ik natuurlijk zo graag mogelijk behouden. Een van de vets die me wil helpen om dit te perfectioneren?
idd, zonder vet% weten we ook niet veel. kan dan net zo goed en bulkschema zijn. iig goed bezig en ik zal ff kijke wat ik er op dit moment voor aanpassingen bij kan maken.

hardlopen drie kwartier aanhouden, niet korter. maar langzaam aan dat opbouwen en waarom helemaal tot uje kapot bent. nergens voor nodig hoor. als je vold eiwitten nuttigt xzal spierafbraak voorkomen kunnen worden. en na trainen en voor trainen voldoende kh eten

jinxx zei:
S'morgens:
1 bruin brood met gekookt ei
1 bruin brood met kipfilet
1 glas magere melk hoeveel kipfilet?, wel volkoren.meerggranen brood

2e:
1 gekookt ei
1 banaan geen banaan. kies voor complexe kh voor langdurige energie, verhoog je eiwitten
1 glas magere melk

3e:
halve bak magere kwark (250g) zou er iets van onv vetten bij nemen. eetleepl lijnzaad bijv

4e:
idem als 2e of 3e zou gaan voor de 3e:)

Avondeten:
Kipfilet/rijst/pasta of zoiets met wat groente (wat de pot schaft) niet tveel he, hou t binnen perken en kies voor vold eiwitten

6e:
bakje tonijn (185g)wederom onv vetten. anders portie zalm, goed voor en eiwitten en onv vet

7e:
Kwark of tonijn met eetlepel lijnzaad

De hele dag drink ik veel water (3 a 4 liter) en na mijn training neem ik altijd ongveer 50g dextrose met water en daarna weer een shake (300ml magere melk met 30g proteine poeder) daarna weer een shake? combineer dat gewoobn. dextrose in de shake direct na trainen. 1/2 uur tot uur later goed eten. complexe kh en eiwitten
weet mniet hoelaat je traint

SP. Ik train trouwens nog maar sinds 2 maandjes

ik zie ook geen tijden vermeld tussen maaltijden. hou t tussen 2,5 a 3 uur.

maar wederom heb ik veel te weinig info om er wat van te maken.
-geen vet%
-geen tijden vermeld
-geen cal vermeld]
-geen tijd van trainen vermeld

wel van belang, mara goed. succes ermee en ik hoor t nog wel van vet%. dan kunnen we veel meer. ook nog aantal cal erbij vermelden en dan totaal optellen en t is stuk duidelijker

• Topic Starter Topic Starter
dandyman zei:
idd, zonder vet% weten we ook niet veel. kan dan net zo goed en bulkschema zijn. iig goed bezig en ik zal ff kijke wat ik er op dit moment voor aanpassingen bij kan maken.
Ten eerste, bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik zal vandaag proberen me vet % te laten meten, ik heb gehoord dat het hier ergens in de buurt kan.

hardlopen drie kwartier aanhouden, niet korter. maar langzaam aan dat opbouwen en waarom helemaal tot uje kapot bent. nergens voor nodig hoor. als je vold eiwitten nuttigt xzal spierafbraak voorkomen kunnen worden. en na trainen en voor trainen voldoende kh eten
Ik had echt de conditie van een dweil toen ik begon met cardio. Ik fitness nu zo'n 2 maandjes (serieus) en dat was ook meteen toen ik stopte met roken&blowen, ik besloot toen drastisch anders te gaan leven. Ik heb dus al zo'n 2 maanden niks aangeraakt maar me conditie was nog echt drama, ik deed helemaal niks eraan vroeger. De eerste keer dat ik ging joggen hield ik het maar 15 mins vol, ik meet trouwens hoeveel afstand ik afleg doordat ik steeds dezelfde rondjes om mijn stratenblok ren. Tweede keer idem, maar gister rende ik alweer een extra rondje. Vandaag voelde ik me wel lekker en besloot ik in een iets lager tempo te starten en nu hield ik het alweer 4 rondjes vol en ben zo'n 25 mins bezig geweest maar ik was wel weer redelijk kapot toen ik klaar was. Maar ik merk dus wel al dat het al langzaam aan wat beter wordt. Misschien dat ik over een week ofzo al de conditie heb om 40 mins lang een tempo te rennen, we zullen het wel zien. Ik probeer trouwens inderdaad veel eiwitten te eten zodat ik geen spier maar vet verbrandt (ook een van de redenen dat ik op lege maag s'morgens jog)

ik zie ook geen tijden vermeld tussen maaltijden. hou t tussen 2,5 a 3 uur.

maar wederom heb ik veel te weinig info om er wat van te maken.
-geen vet%
-geen tijden vermeld
-geen cal vermeld]
-geen tijd van trainen vermeld

wel van belang, mara goed. succes ermee en ik hoor t nog wel van vet%. dan kunnen we veel meer. ook nog aantal cal erbij vermelden en dan totaal optellen en t is stuk duidelijker
Ik ben idd vergeten de waarden erbij te zetten, als ik straks mijn vet % weet zal ik nog wel effe een schema maken maar dan met cal erbij en mijn vet% natuurlijk

In ieder geval bedankt voor je reactie. :>

Okay, dus net een vetmeting gedaan met zo'n apparaatje van de Etos waarbij je je gegevens moet invoeren en dan 10 seconden lang je duim en vinger op 2 ijzertjes houden. Ik had dus een vet% van 18%. Ik neem aan dat dit best wel hoog is, vandaar mijn dieet omdat ik dolgraag een stuk droger wil worden.

Hier schema'tje met calorieen erbij (kcal/eiwitten/kh/vetten):

1e maaltijd:
2 bruine broodjes: 250 9.5 45.1 3.5
16 gram kalkoenfilet (1 plakje): 17 3.8 0 0.5
10 gram kipfilet (2 plakjes): 11.1 2.1 0 0.3
1 glas magere melk (200 ml): 16.5 1.6 2.4 0.1

2e maaltijd:
1 gekookt ei: 82 7.0 0.0 6.0

3e maaltijd:
225 gr magere kwark: 96.8 17 7 0

4e maaltijd:

Avondeten:
half bordje rijst/pasta/aardappelen of gebraden kipfilet/ander vlees en wat groente in ieder geval iets met veel eiwitten. Weet niet zo goed de hoeveelheid kcal ik hier neer moet zetten want verschilt natuurlijk iedere avond. Ik gok op zo'n 400 kcal ofzo?
Bijvoorbeeld rijst: 347 7.0 78.5 0.5

6e maaltijd:
bakje van 130g tonijn: 137 33 0 0.6

7e maaltijd:

Na het trainen:
200ml magere melk: 16.5 1.6 2.4 0.1
30 gram protein 80 van MDY: 90 22 2 0.3
50gram dextrosesuiker: 200 0 50 0 <-- klopt dit, dit is gewone suiker, kon geen dextrose vinden.

Totaal:
Kcal:1718.6
Eiwit:150.2
Koolhydraten:246
Vetten:15.7

Volgens mij klopt het niet helemaal, kcal zijn best wel aan de lage kant en de verhoudingen zijn ook niet helemaal goed? De lijnzaadolie moet hier nog bij komen, ik heb het al ergens besteld maar zit er nog op te wachten, 1 eetlepel in de morgen en 1 de avond moeten er dus nog bij. Ik eet trouwens inderdaad ongeveer om 2,5 a 3 uur. Ik train meestal na het avondeten als mijn eten goed gezakt is)en een enkele keer ervoor. Wat kan er beter/anders? Zou iemand er nog wat meer variatie in aan kunnen brengen? Ik neem trouwens ook 1 vitamine C en 1 multivitamine pil per dag. Ik at hiervoor trouwens echt wel 3 keer zo veel (en heeeel veel vette troep die ik nu allemaal links laat liggen) dus ik denk dat ik nu op veel meer dan de -500 kcal die je er normaal afhaalt zit? Ik train trouwens meestal zo'n 1 uur (soms iets meer, soms minder).

Ik hoop dat je er nu wat beter over kunt oordelen.

En nog wat, ik denk dat ik al zo'n 0.5 kilo ben afgevallen sinds ik ben begonnen (week geleden).

jinxx zei:
Okay, dus net een vetmeting gedaan met zo'n apparaatje van de Etos waarbij je je gegevens moet invoeren en dan 10 seconden lang je duim en vinger op 2 ijzertjes houden. Ik had dus een vet% van 18%. Ik neem aan dat dit best wel hoog is, vandaar mijn dieet omdat ik dolgraag een stuk droger wil worden..
ok, daar heb ik wat aan..alhowel zon stuurtje ook ales behave nauwkeurig is, maar goed ik ga uit van wat ik weet

gwicht: 79
vet%?: 18
vetmassa": 79/100 maal 18 is 14.2 kilo
vetvrije massa : 79 - 14.2 kilo is 64.8 kilo

energiebehoefte:
64.8 maal 24 is 1555.2 ..afgerond is dat 1555. dit is je grondstofwisseling om je metabole processn te opnderhouden ga dus nooit onder dit getal zitten!!

eten verhoogt ook je stofwisseling door de enrgie die nodig is om te verwrrken. goed bb-dieet in cut (veel eiwit en onvvet) verhoogt dat mnet +- 15%. komt neer op 233.25

sarbeidstoeslag (doe je zwaar werk?) verhoogt ook nog eneigszins.
uitgaande van krachttraining in combi met kantoorbaan is dat rond de 60%. komt neer op 933 cal wat je erbij kan tellen

regematig sporten bezorgt he stofwisseling ook nog een kick, met 10%. dus 155.5.

samne wordt dat een calbehoefte van 2876.75.

laten we gemiddeld nemen van rond de 2700 a 3000.
ga hir rond de 500 oinder zitten. dus neem rond de 2400 cal tot je per dag.

neem een groot gedeelte van die cal uit eiwitten. die verhogen namelijk relatief gezien t meest je stofwisseling (zijn complexer om af te breken)plus dat t verzadiger werkt dan vet en vooral dan kh.

je mag dus zeker wel wat meer eten dan ondersytaand schema, maar goed zal ff wat pmerkinge plaatsen

jinxx zei:
Hier schema'tje met calorieen erbij (kcal/eiwitten/kh/vetten):

1e maaltijd:
16 gram kalkoenfilet (1 plakje): 17 3.8 0 0.5zou meer kalkoenfilet nemen. eventueel minder kh in vorm van boterhammen en meer gaan voor brinta of havermout. betere bron van kh, meer vezels. neem je toch brood, keis dan voor volkoren f meergranen variant
1 glas magere melk (200 ml): 16.5 1.6 2.4 0.1

2e maaltijd:
1 gekookt ei: 82 7.0 0.0 6.0
wedrom meer eiwitten. probeer tegen de 30 gram per maltijd te zitten

3e maaltijd:
225 gr magere kwark: 96.8 17 7 0 kan je eetlepel lijnzaad bij doen voor onv vetten

4e maaltijd:
225 gr magere kwark: 96.8 17 7 0 same, meer eten hier. zelfde als vorige maaltijd. hou globaal gezien aantal cal per maaltijd ongebveer gelijk. alleen na trainen mag je wel meer eten. dan heeft je lichaam de enrgie harder nodig

Avondeten:
half bordje rijst/pasta/aardappelen of gebraden kipfilet/ander vlees en wat groente in ieder geval iets met veel eiwitten. Weet niet zo goed de hoeveelheid kcal ik hier neer moet zetten want verschilt natuurlijk iedere avond. Ik gok op zo'n 400 kcal ofzo?
Bijvoorbeeld rijst: 347 7.0 78.5 0.5

6e maaltijd:
bakje van 130g tonijn: 137 33 0 0.6 enkel tonijn, neem anders zalm. rijk aan eiwitten en onv vetten. gode maaltijd en door de vetten kom je aan benodgde cals

7e maaltijd:
225 gr magere kwark: 96.8 17 7 0 wederom te weinig

Na het trainen:
200ml magere melk: 16.5 1.6 2.4 0.1
30 gram protein 80 van MDY: 90 22 2 0.3
50gram dextrosesuiker: 200 0 50 0 <-- klopt dit, dit is gewone suiker, kon geen dextrose vinden. zelfde:)

Totaal:
Kcal:1718.6
Eiwit:150.2
Koolhydraten:246
Vetten:15.7.
zoals gezegd, meer eten en betre zitten in verhoudingen. raad je ook aan om die extra cal voornamelijk uit eiwitten en onv vetten te halen

jinxx zei:
Volgens mij klopt het niet helemaal, kcal zijn best wel aan de lage kant en de verhoudingen zijn ook niet helemaal goed? De lijnzaadolie moet hier nog bij komen, ik heb het al ergens besteld maar zit er nog op te wachten, 1 eetlepel in de morgen en 1 de avond moeten er dus nog bij. Ik eet trouwens inderdaad ongeveer om 2,5 a 3 uur. Ik train meestal na het avondeten als mijn eten goed gezakt is)en een enkele keer ervoor. Wat kan er beter/anders? Zou iemand er nog wat meer variatie in aan kunnen brengen? Ik neem trouwens ook 1 vitamine C en 1 multivitamine pil per dag. Ik at hiervoor trouwens echt wel 3 keer zo veel (en heeeel veel vette troep die ik nu allemaal links laat liggen) dus ik denk dat ik nu op veel meer dan de -500 kcal die je er normaal afhaalt zit? Ik train trouwens meestal zo'n 1 uur (soms iets meer, soms minder)..
idd, vrij laag en verhoudingen vertekend

hoezo lijnzaadolie besteld? besteld bij refromwinkel omdat t uitverkocht was?

eten na avondeten idd als t goed gezakt is. gen vetten voor trainen en erna ook niet. kost teveel zuurtsif om te verteren en dat heb je nodig bij trianen!
je kan overwegen om 2 multivits te nemen. een bij ontbijt en 1 direct na trainen!
1 uur trainen is:thumb:

trainingschema in andere sectie?

Ah, kijk, hier kan ik wat mee :thumbup:

Die berekening had ik ook niet eerder gezien dus das ook wel weer erg handig. Ik weet nu dus dat ik zo'n 2400 cal per dag mag nemen, ik zal mijn schema dus iets aanpassen. Ik zal het brood er hier en daar er uithalen en vervangen door een bakje warm melk+bambix en wat meer gekookte eieren (vind ik toch al erg lekker). Ook zat ik er aan te denken om een boterham te beleggen met eiersalade? Zitten redelijk wat onverzadigde vetten in en ook eiwitten natuurlijk. Lijnzaadolie had ik helaas al besteld voordat ik erachter kwam dat ik het gewoon in een reformwinkel kon kopen (kon het in de supermarkt of etos niet vinden).

Nogmaals bedankt voor je uitgebreide reactie :thumbs:

Mijn trainingschema trouwens:
10 min. fietsen,eliptical,roeien of wandelen 6-7kph

Schouders
Military Presses 3 x 10
Borst
Bench Press 4 x 8
Dijen
Squat 3 x 12
Rug
Bent-over row 3 x 10
Prone hyperextension (op de buik liggend) 2 x 15
Kuiten
Standing Calf raise 3 x 20
Triceps
Lying Triceps Extension 3 x 10
Biceps
Barbell Curl 3 x 10
Onderarmen
Wrist Curl 3 x 15
Buik
Crunch 3 x 15

Deze heb ik van B&F forums gehaald en doe het om de dag. Maar omdat ik nu al een tijdje aan het trainen ben denk ik dat wel is tijd is om te beginnen met het verdelen van spiergroepen en ze per dag afzonderlijk te gaan trainen (krijgen ze ook meer rust).

Een suggestie misschien? (ik ga sowieso kijken op de forums hoor) :)

jinxx zei:
Ah, kijk, hier kan ik wat mee :thumbup:

Die berekening had ik ook niet eerder gezien dus das ook wel weer erg handig. Ik weet nu dus dat ik zo'n 2400 cal per dag mag nemen, ik zal mijn schema dus iets aanpassen. Ik zal het brood er hier en daar er uithalen en vervangen door een bakje warm melk+bambix en wat meer gekookte eieren (vind ik toch al erg lekker). Ook zat ik er aan te denken om een boterham te beleggen met eiersalade? Zitten redelijk wat onverzadigde vetten in en ook eiwitten natuurlijk. Lijnzaadolie had ik helaas al besteld voordat ik erachter kwam dat ik het gewoon in een reformwinkel kon kopen (kon het in de supermarkt of etos niet vinden).

Nogmaals bedankt voor je uitgebreide reactie :thumbs:

mar voordat je zeker denkt dat vet% te hebben is t raadzaam om ff de fotosectie te doorlopen om je te vergelijken met andere lichamen:) en zodpende een vergelijking te trekken. of nogmaals opmeten, liefts met huidplooimeter:thumb:

eiresalade kann je dan beter zelf maken, dat wat je in winkel koopt (tenzij t groentewinkel is) bestaat vaak uit consrvermiddelen en de nodige suikers..niete cht raadzaam. kijk dan wel naar etiketjes

jinxx zei:
Mijn trainingschema trouwens:
10 min. fietsen,eliptical,roeien of wandelen 6-7kph

Schouders
Military Presses 3 x 10
Borst
Bench Press 4 x 8
Dijen
Squat 3 x 12
Rug
Bent-over row 3 x 10
Prone hyperextension (op de buik liggend) 2 x 15
Kuiten
Standing Calf raise 3 x 20
Triceps
Lying Triceps Extension 3 x 10
Biceps
Barbell Curl 3 x 10
Onderarmen
Wrist Curl 3 x 15
Buik
Crunch 3 x 15

Deze heb ik van B&F forums gehaald en doe het om de dag. Maar omdat ik nu al een tijdje aan het trainen ben denk ik dat wel is tijd is om te beginnen met het verdelen van spiergroepen en ze per dag afzonderlijk te gaan trainen (krijgen ze ook meer rust).

Een suggestie misschien? (ik ga sowieso kijken op de forums hoor) :)

idd, post maar eens in traingsectie. en ga idd hier eerst ff rondkijken voor een nieuw schrema van 3,4 maal per week. maak dan schema voor jezelf en psot die dan in die sectie:thumbup:

Ik heb nog wat door zitten lezen en er zijn echt zoveel tegenstrijdige meningen. Ik las dus net dat je in je cutperiode erg laag moet gaan zitten in je KH en 1 x in de week een refeeddag moet houden zodat je toch aan je energie komt. Ik eet dus bijna iedere avond als avondeten een bord nasi (rijst/ham/ei) of pasta en dat zit natuurlijk boordevol met KH. Dus kan ik bu beter iets anders gaan eten als avondeten? Liefst wel warm natuurlijk. De lijnzaadolie heb ik nu trouwens eindelijk ook, iedere ochtend+avond neem ik 1 eetlepel. Wel raar eigenlijk, door vet te nemen ga je weer meer vet verbranden..

Het is echt dat er zoveel verschillende meningen zijn dat je door de bomen het bos niet meer kan zien. :/

jinxx zei:
Ik heb nog wat door zitten lezen en er zijn echt zoveel tegenstrijdige meningen. Ik las dus net dat je in je cutperiode erg laag moet gaan zitten in je KH en 1 x in de week een refeeddag moet houden zodat je toch aan je energie komt. Ik eet dus bijna iedere avond als avondeten een bord nasi (rijst/ham/ei) of pasta en dat zit natuurlijk boordevol met KH. Dus kan ik bu beter iets anders gaan eten als avondeten? Liefst wel warm natuurlijk. De lijnzaadolie heb ik nu trouwens eindelijk ook, iedere ochtend+avond neem ik 1 eetlepel.

laag in kh hoeft niet. gaat om calinname < dan je calverbruik..en idd ik raad dan aan om kh te minderen. ik at bijv enkel kh vor en na trainen (als je licghaam t nodig heeft) en gedurende de dag eiwt en vetcombis

je kan op zich dan wel die kh eten (maar binnen de perken) mits je dieetje daarop aanpast..ideaal zou zijn als je darvoor getraind hebt . dan hebben je spieren die kh hard nodig..voor trainen kan ook optie zijn maar hou t dan bij een licht verteerbare maaltijd zonder vetten

ham raad ik zowiezo af in cutfase

jinxx zei:
Wel raar eigenlijk, door vet te nemen ga je weer meer vet verbranden..

Als je voor een groot deel vetten eet, heb je geen grote hoeveelheden glycogeen die je als energie kunt gebruiken. Het grootste deel van de benodigdeenergie zal t aanwenden ziujn van vetten. In plaats van dat je glucose verbrandt voor energie, zal het lichaam vet verbranden voor energie

eet je globaal gezien meet kh dan produceert het lichaam insuline om het te verwerken en dat dus ook op te slaan. Maar insuline vermindert de activiteit van vetverbrnande enzymen wat kan leiden tot minder vetverbranding

hoog vet (wel de goede uiteraard:)) zorgt dus voor meer vetverbranding

plus bijkomend voordeeel dat vet de tetstosproductie verhoogt:thumb:

jinxx zei:
Het is echt dat er zoveel verschillende meningen zijn dat je door de bomen het bos niet meer kan zien. :/

dat begrijp je verkeerd, iedereen reageert anders op andere dieeten. zelfde met trainen..elk lichaam is anders dus reageert t ook anders op bep. dingen

BB is en blijft een langdurig leerproces. met dezelfde basiselementen maar toch:)

dandyman zei:
Als je voor een groot deel vetten eet, heb je geen grote hoeveelheden glycogeen die je als energie kunt gebruiken. Het grootste deel van de benodigdeenergie zal t aanwenden ziujn van vetten. In plaats van dat je glucose verbrandt voor energie, zal het lichaam vet verbranden voor energie

eet je globaal gezien meet kh dan produceert het lichaam insuline om het te verwerken en dat dus ook op te slaan. Maar insuline vermindert de activiteit van vetverbrnande enzymen wat kan leiden tot minder vetverbranding

hoog vet (wel de goede uiteraard:)) zorgt dus voor meer vetverbranding
Wanneer je meer vet eet zul je ook wel meer vet moeten verbranden om lichaamsvet te verliezen;)

Okay, dat maakt het wel weer wat duidelijker. Ik moet wel zeggen, je leert je lichaam zoveel beter kennen door je eetpatronen aan te passen, erover te lezen en natuurlijk de veranderingen van je lichaam in de spiegel te zien.

Nog een kleine vraag, wat is nou de beste maaltijd voor en [/b]na je training?

Meestal is het bij mij dus zo dat ik voor het trainen avondeten eet en zoals ik al zei is dat meestal iets van rijst of pasta met groene groenten eet. Zoals nu net bv, bord met rijst op en wat broccoli. Maar rijst=complexe koolhydraten=slecht idee om te eten voor het trainen toch?

En na het trainen dacht ik, 30 gram whey/ongeveer 50 gram dextrose/300ml water. Maar heb ik die snelle koolhydraten dan wel nodig na het trainen omdat ik aan het cutten ben? Is het niet beter om je lichaam nog effe op dat vet te laten branden? Of is het dan alleen spier wat je verbrandt?

En kan je cardio'en ook te vaak doen? Ik doe het nu gewoon echt iedere ochten omdat ik nog geen werk heb (waarschijnlijk volgende week wel) en sla geen ochtend over (altijd op lege maag).

Als laaste dan, misschien een beetje een naieve vraag maar ik stel hem toch maar, hoe lang zal je erover doen om, laten we zeggen 5% van je BF at te halen met een goed cutschema zoals ik het nu volg? Ik ben denk ik in de afgelopen 10 dagen al zo'n 1,5 kilo afgevallen maar me BF is nog steeds hetzelfde.

Hmmm, weer wat nieuws.

Ben net naar zo'n bodyshop achtig iets geweest in de stad waar ze echt tal van bb supplementen/producten verkopen. Ik had dus gehoord dat ze daar ook BF% metingen doen voor niks dus ik dacht "waarom niet". Deze keer moest ik op blote voeten op een soort van weegschaal gaan staan en natuurlijk me leeftijd/lengte geven. De grap is dus dat ik volgens dit apparaat een BF% heb van 11,7% !!!!

Dat is dus een verschil van bijna 7% met dat apparaatje van de etos dat ik dus terug ga brengen.

Nog wat andere dingen die op het papiertje stonden:

BMI:23.1
BMR:1965 kcal
Impedance:427

Enig idee wat dit inhoudt?

En ook mag ik nu aannemen dat mijn eetschema niet helemaal meer klopt en aagepast zal moeten worden?

Terug
Naar boven