Fitness Seller

Goed Fullbody schema? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

DannyM

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
2 jun 2012
Berichten
259
Waardering
3
Lengte
1m76
Massa
76kg
Vetpercentage
13%
Beste BB'ers,
Ik ga rond mei 2013 cutten, en daarbij wil ik dit Fullbody schema gaan gebruiken. Ziet het schema er goed uit, of zou ik beter oefeningen kunnen veranderen of aanpassen?

Fullbody schema 2013
Maandag:
Rug: Deadlift- Bent over Row
Benen: Leg Press
Borst: Dumbbell Fleyes
Schouders: Military Press
Buik: Abdominal
Obliques:Dumbbell side bends
Triceps: Weighted Bench Dips
Biceps: Barbell Curl
Kuiten: Standing Calve Raises
Woensdag:
Rug: Lat Pulldown- Seated Cable Rows
Benen: Squat
Borst: Peck deck
Schouders: reverse cable pullovers- Shrugs
Buik: Weighted bench crunches
Obliques: Rotary torso
Triceps: Skullcrushers
Biceps: Concentration Curl
Kuiten: Seated calve raises

Vrijdag:
Rug: One Arm Dumbbell Rows- Seated Back Extension
Benen: Seated leg Curl- Seated Leg Extension
Borst: Bench Press
Schouders: Lateral Raises
Buik: Abdominal
Obliques: Dumbbell Side Bends
Triceps: Close grip Bench Press
Biceps: Hammer Curl
Kuiten: Standing calve raises

Ik doe alles 3 series met 8 (warming up)- 6-6

Danny
 
Wat een gruwelijke lijst oefeningen op de maandag. Niet eens aandachtig gelezen, dat is gewoon te veel van het goede. Ga uit van de compounds, met hier en daar wat isolatie.
 
Wat een gruwelijke lijst oefeningen op de maandag. Niet eens aandachtig gelezen, dat is gewoon te veel van het goede. Ga uit van de compounds, met hier en daar wat isolatie.

Er staat ergens woensdag tussen haha.

OT: Wat ik zou doen is inderdaad het focussen op de compounds en niet zoveel gaan switchen qua oefeningen om die compound aan te pakken.
Chest = BP, Benen= Squat, Rug = DL, Schouders = MP met hier en daar een isolatieoefening, kijk even hoe dit voor je werkt.
 
Oke thnks voor reacties,
Ik heb mijn schema nu veranderd in heet volgende:

Maandag:
-Deadlift
-Squat
-Benchpress
-Bent over Row
-Military Press
-Bicep curls
-skullcrushers

Woensdag:

-Deadlift
-Squat
-Benchpress
-Bent over Row
-Military Press
-Bicep curls
-skullcrushers
-weighted bench crunches
-Dumbbell side bends

Vrijdag:

-Deadlift
-Squat
-Benchpress
-Bent over Row
-Military Press
-Bicep curls
-skullcrushers
Ik doe alles 3 series met 8 (warming up)- 6-6

Maar ik heb toch nog een paar vraagjes:
- Ik heb vaker gehoord dat ik de buik gelijk mee train bij Deadlifts en Squats, als dit wel het geval is zou ik de buik er dus niet apart bij hoeven te trainen?

- Met de compunds die ik doe, pak ik dan wel de achterkant van mijn schouders erbij?

- En train ik de kuiten nu wel, of zal ik hier nog een isolatie voor bij moeten pakken?

mvg
 
Laatst bewerkt:
- Ik heb vaker gehoord dat ik de buik gelijk mee train bij Deadlifts en Squats, als dit wel het geval is zou ik de buik er dus niet apart bij hoeven te trainen?

- Met de compunds die ik doe, pak ik dan wel de achterkant van mijn schouders erbij?

- En train ik de kuiten nu wel, of zal ik hier nog een isolatie voor bij moeten pakken?

Je zult je buik nauwelijks trainen met Squats en Deadlifts, de Rectus Abdominis en Obliques dienen bij deze oefeningen slechts als stabilizers. Wil je je buik goed ontwikkelen doe er dan gewoon buikspieroefeningen bij, decline crunches, hanging leg raises, enz.

Achterkant schouders pak je niet met de military press. Doe voor de achterkant schouders gewoon rear delt raises.

Voor je kuiten moet je calve raises doen: standing one legged calve raises zijn uitstekend.

Wat ik het meeste mis is werk aan je lats. Doe sowieso pull ups erbij.
 
voor lats doe ik ben over rows, maar die was ik vergeten er tussen te zetten.
 
Je zult je buik nauwelijks trainen met Squats en Deadlifts, de Rectus Abdominis en Obliques dienen bij deze oefeningen slechts als stabilizers. Wil je je buik goed ontwikkelen doe er dan gewoon buikspieroefeningen bij, decline crunches, hanging leg raises, enz.

Achterkant schouders pak je niet met de military press. Doe voor de achterkant schouders gewoon rear delt raises.

Voor je kuiten moet je calve raises doen: standing one legged calve raises zijn uitstekend.

Wat ik het meeste mis is werk aan je lats. Doe sowieso pull ups erbij.

Bullshit pak je gewoon mee.

OT: ik zou me niet druk maken om je kuiten bij een FB
 
Sorry, onjuist en staat niet eens ter discussie:

http://www.t-nation.com/free_online...the_muscles_best_shoulders_and_trap_exercises

EMG score posterior deltoids op military press, vergelijk eens met rear delt raises.

Doe voor de posteroir deltoids dus gewoon rear delt raises, anders zul je ze onvoldoende ontwikkelen.

Kuiten is verder een kwestie van voorkeur, ik doe ze wel. Als je ze wilt ontwikkelen, doe dan gewoon calve raises.
 
Back
Naar boven