Fitness Seller

Goed half rack (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Siemenn

Cool Novice
Lid geworden
29 apr 2014
Berichten
96
Waardering
36
Lengte
1m85
Massa
80kg
Beste allen,

Ik ben sinds de start van het corona tijdperk denkende aan een homegym. Na vijf jaar fitness scholen wilde ik al aan een homegym beginnen. Helaas heeft het corona virus dat proces nu versneld en de prijzen verhoogd. Na wikken en wegen, waaronder eerder topic hier, heb ik besloten om een half rack te zoeken i.p.v. een power rack. Met name vanwege beperkte ruimte op zolder en daardoor beperkte beweeglijkheid, schuin dak waardoor beperkte mogelijkheden om 2.20 barbells zijdelings het power rack in te krijgen.

Ik ben op zoek naar gewoon een degelijke half rack met bij voorkeur:
- goede stabiliteit voor 90kg lichaamsgewicht met pull-ups, ongeveer 100kg squats, 100kg press. Het doel is fit en sterk blijven en worden, maar heb geen professioneel of bodybuild ambities.
- pull up bar
- lange spotter arms
- pré's: dips, lat en row systeem, landmine, gewichtspinnen mogelijkheden. Hoeven niet meteen erbij, maar wil wel de mogelijkheden ter uitbreiding.
Het budget betreft zo'n 500-700 euro.

Ik zie meerdere opties voorbij komen. Onder andere:
- Helisports: Pivot Fitness HR3250 Heavy Duty Half Rack (200E voor lat systeem). Maar hoor twijfelende verhalen over stabiliteit van Helisports.
- Fitness seller: ATX Half Rack HRX-620 (350E voor lat systeem wel érg prijzig), HRX 660 is mooi maar bijpassend bankje is 350E (ook best prijzig). Helaas zijn de barbarian en megatec niet meer leverbaar.
- powercage.nl kan helaas geen nieuwe orders meer aannemen.
- Een half rack met losse lat pulley is helaas erg krap, maar wil ik wel opmeten indien dat een beter advies is.

Hebben jullie goede ervaringen met bepaald half racks? Of adviezen? Ik ben nog niet zo bekend met de homegym wereld.

Helaas zijn de showrooms nog dicht.
 
Laatst bewerkt:
Al je genoemde mogelijkheden zijn prima geschikt, ook het rack van Helisports is niks mis mee.
Wat mij betreft en ervaringen de voordelen Fitness seller en Powercage: betrouwbaar en goed.
Ook kun je nog kijken bij Simpleproducts, ook goede ervaringen mee en gratis thuisbezorgd met grotere bestellingen.
 
Al je genoemde mogelijkheden zijn prima geschikt, ook het rack van Helisports is niks mis mee.
Wat mij betreft en ervaringen de voordelen Fitness seller en Powercage: betrouwbaar en goed.
Ook kun je nog kijken bij Simpleproducts, ook goede ervaringen mee en gratis thuisbezorgd met grotere bestellingen.

Dankjewel! Niet eerder van gehoord. Hun SQ530 oogt wel zeer fraai!
 
Ik train ook op zolder en herken je vraagstuk..full rack op de meeste zolders is idd niet ideaal :). Ik heb zelf alles los, los halfrack/squat stand van Powermark (helisports) waarmee je ook kan dippen, verder losse wall pulley (barbarian 1e model), losse barbarian chin up bar. Past allemaal net goed en ruimte oogt daardoor ook nog ruimtelijk, ben zelf iig blij dat ik daar voor heb gekozen. Foto's staan hier:

https://forum.bodybuilding.nl/topics/toon-je-home-gym.71678/post-10455388 , wellicht heb je dr wat aan.

Dat spul van helisports is best wel oke, enige wat ik niet fijn vind zijn die pop-pinnen. Ik heb al 2x deze moeten vervangen dus als je dat overweegt zou ik liever voor een ATX half rack, Rogue SML-1 of variant er van gaan. Dan overige dingen los doen en dip stand of (inklapbare) dip oplossing tegen de muur ergens.
 
Ik train ook op zolder en herken je vraagstuk..full rack op de meeste zolders is idd niet ideaal :). Ik heb zelf alles los, los halfrack/squat stand van Powermark (helisports) waarmee je ook kan dippen, verder losse wall pulley (barbarian 1e model), losse barbarian chin up bar. Past allemaal net goed en ruimte oogt daardoor ook nog ruimtelijk, ben zelf iig blij dat ik daar voor heb gekozen. Foto's staan hier:

https://forum.bodybuilding.nl/topics/toon-je-home-gym.71678/post-10455388 , wellicht heb je dr wat aan.

Dat spul van helisports is best wel oke, enige wat ik niet fijn vind zijn die pop-pinnen. Ik heb al 2x deze moeten vervangen dus als je dat overweegt zou ik liever voor een ATX half rack, Rogue SML-1 of variant er van gaan. Dan overige dingen los doen en dip stand of (inklapbare) dip oplossing tegen de muur ergens.

Een mooie set-up! Echt fraai! Een losse squat rack en pull-up bar is wel een stuk prijziger dan half rack of zelfs power rack. Voelt een beetje tegenstrijdig. Een ATX half rack met dips is wel een goede optie. En voor later een losse lat pulley erbij. Momenteel is er helaas weinig bekend over de huidige ATX half rack 620 en er zijn blijkbaar nieuwe op komst.
 
Wat zijn de ervaringen hier met Sportbay en vooral RawFitness racks? Onderstaande twee zijn mooie racks lijkt me:

 
Back
Naar boven