MuscleMeat

Goed leeftijd om te boksen

Bezoekers in dit topic

TaylanM

Novice
Lid geworden
5 dec 2012
Berichten
8
Waardering
6
Lengte
1m64
Massa
63kg
Hallo,

Ik ben Taylan en ik ben 16 jaar (introductie, omdat ik nieuw ben op de forum :p), sinds kort vind ik boksen een zéér interessant vechtsport en wil er graag aan beginnen. Wat de mensen om mij heen mij sinds mijn jeugd adviseren, helaas zag ik er toen niet zo veel in. Mijn vader zegt dat ik hier wel gebouwd voor ben en denkt dat ik hier wel talent voor heb. Alleen mijn vraag is: Is het te laat voor mij als 16 jarige om te beginnen? Natuurlijk snap ik dat ik wel gewoon kan meetrainen, maar is het te laat om wedstrijden te spelen en is het wel haalbaar door te trainen, trainen en trainen? Ik heb zelf totaal geen ervaring als het gaat om vechten, Ik doe wel 3 jaar Wing Chun (kung fu style) waar we aan het eind van de training altijd sparren, maar dat kun je nog geen echte ervaring noemen natuurlijk...

Alvast bedankt voor jullie aandacht! :D
 
in mijn club mocht je maar bij de "volwassenen" op 16 jaar beginnen dus ik zou me geen zorgen maken.

Luister goed naar je trainer ivm wedstrijden, hij moet je beoordelen of je er klaar voor bent.

Wing Chun heeft wel iets van overdracht naar boxen maar de techniek/stance in boxen is helemaal anders.
 
Jongens als Valentijn Overeem bv zijn rond die leeftijd begonnen. Jongen uit het team van mijn zoon ook, die is nu 20 en A-vechter(kickboksen). Joop Kasteel(MMA) begon op zijn 28e en schopte het tot wereldkampioen. Dus ja hoor kan nog. Denk wel dat als je op latere leeftijd begint en iets wilt bereiken talent onontbeerlijk is maar ach...dat is het altijd.
 
M'n neefje is 17 jaar en traint al 2 jaar. Niks mis mee volgens mij