XXL Nutrition

Goed of niet ? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

nls

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
17 jan 2006
Berichten
20
Waardering
0
Ik heb eens een nieuw schema nodig .. en wil proberen het beetje minder zwaar te maken omdat het samen met men job mentaal nogal zwaarword .. het gaat alleen over de spiergroepen per dag , dankje alvast

maandag : borst en buik
dinsdag : biceps en rug
woensdag: schouders en buik
donderdag: borst en triceps
vrijdag : Avond school dus geen tijd

Ik zal even eens een foto van me hier zetten , dan snappen jullie wel warom 2 keer borst en 2 keer buik

foto's
[Link niet meer beschikbaar]
[Link niet meer beschikbaar]
 
en wanneer ga je de benen doen?
 
Dat schema moet wel kunnen denk ik, al lijkt me borst en triceps op 1 dag niet zo'n supercombi omdat je de triceps dan al afgebeuld hebt bij het banken.
Je triceps lijken trouwens voor te lopen op de rest?
 
Ik heb al jaren sport gedaan waar de benen erg belast worden , dus wnr de verhouding tussen benen en bovenlichaam niet meer klopt komen de benen erbij
 
Dat schema moet wel kunnen denk ik, al lijkt me borst en triceps op 1 dag niet zo'n supercombi omdat je de triceps dan al afgebeuld hebt bij het banken.
Je triceps lijken trouwens voor te lopen op de rest?

Idd , de triceps en rug lopen veel voor .. lastig , maarja
Bedankt alvast
 
nouja, het zal dan wel met de benen.

maandag : borst en buik
dinsdag : biceps en rug
woensdag: schouders en buik
donderdag: borst en triceps
ik zou niet zozeer nadruk gaan leggen op spiergroepen, maar om te beginnen vooral veel massa winnen en als je dan een beetje groot bent kun je gaan bijschaven, dus 2x borst etc. lijkt me ietwat overbodig.

ik zou het zo doen:
borst biceps
schouders buik (benen)
rug triceps

en dat gewoon een paar weekjes volgen.

(sommigen vinden borst triceps lekker, maar persoonlijk weet ik dat wanneer ik borst doe mijn triceps oefeningen hier gewoon onder lijden, zelfde geld voor rug biceps)
 
Ik heb al jaren sport gedaan waar de benen erg belast worden , dus wnr de verhouding tussen benen en bovenlichaam niet meer klopt komen de benen erbij

Ja en? Ga verdomme squatten en niet zeiken, ook al heb voetbal gedaan, tennis gespeelt, of kantklossen in de Karpaten. Dat gezeur over die benen altijd... Gewoon je benen trainen en niet zeiken.
 
Ik heb al jaren sport gedaan waar de benen erg belast worden , dus wnr de verhouding tussen benen en bovenlichaam niet meer klopt komen de benen erbij

je benen zijn de helft van je lichaam en de grootste spiergroep en dus je fundament. zonder stevig fundament geen optimale bovenbouw.
k zou tog adviseren om benen te doen, doe dan alleen de basisoefeningen zoals squat, extension, curl.

vb.

maandag: borst - biceps
dinsdag: rug - triceps
woensdag: benen - schouders
donderdag: borst (korte zware setjes)
vrijdag: rust
zaterdag: rust
zondag: rust

en pak je buik naar behoefte erbij na je training.
 
Ja en? Ga verdomme squatten en niet zeiken, ook al heb voetbal gedaan, tennis gespeelt, of kantklossen in de Karpaten. Dat gezeur over die benen altijd... Gewoon je benen trainen en niet zeiken.

aan jouw post heb ik veel gehad ;)
 
Ben het met de voorgangers eens: geen flauwekul.. benen trainen.
Het is nog hartstikke leuk ook !
 
oke dat week ik , maar help me eerst even voort met dit schema voor het bovenlichaam , afzonderlijk bekeken van de benen
 
vb.

maandag: borst - biceps
dinsdag: rug - triceps
woensdag: benen - schouders
donderdag: borst (korte zware setjes)
vrijdag: rust
zaterdag: rust
zondag: rust

en pak je buik naar behoefte erbij na je training.

*note* borst 1 dag na de schouders kan mssn te zwaar zijn. dat zou je dan eventueel kunnen veranderen natuurlijk maar wie weet, als je donderdag alleen maar borst doet...mssn vindt je t wel super gaan

we helpen je tog? ;)
 
Wat voor type schema wil je ? Full body, split schema ?
Split schema bijvoorbeeld:

Ma: Borst & Triceps
Di: Bovenrug & Biceps
Wo: Benen & Buik
Do: Schouders & Onderrug
Vr t/m Zo vrij

Met wel iig de juiste compound oefeningen: Bench Press, Squat, Deadlift, Chinnen.
Dus niet alleen die stomme isolatie. Die kun je toevoegen naar wens om de spiergroep extra aan te pakken.
 
donderdag: borst (korte zware setjes)

kan je der wat meer uitleg overgeven , want dat lijkt me idd wel supergoed
 
als je borst 2x wil doen zou ik bijv. niet bank- en schuindrukken doen maar bijv.:

maandag: schuindrukken (barbell of dumbbells) 4 sets / 8-12 reps
decline press met dumbbells idem
pec deck idem

donderdag: eerst borst/schouders goed opwarmen (voorkomt blessure en bevordert prestatie)

bankdrukken set 1 - 8 reps
set 2 - 6 reps (verzwaar gewicht met 5-10kg)
set 3 - 4 reps (verzwaar gewicht met 5-10kg)
set 4 - 2 a 3 reps (verzwaar gewicht met 15-20kg)

flyes 4x8
cable cross (hoog-laag en midden) 4x8

* het verzwaren van het gewicht bij bankdrukken moet je maar ff mee stoeien. ik weet je stats niet ;)
 
Laatst bewerkt:
donderdag: borst (korte zware setjes)

kan je der wat meer uitleg overgeven , want dat lijkt me idd wel supergoed

Weinig herhalingen tussen de 5 en de 8 in, en dat je met veel en pijn en moeite de laatste rep kan doen, schuin en vlak dumbbell drukken en schuin en vlak fly's doen is een goed begin.
 
Idd gewoon benen trainen, is ook zeer goed voor je bovenlijf. Maar je hebt dit in de verkeerde sectie gepost volgens mij. ;)
 
MA: UB
DI: LB (incl deadlifts)
WO: rust
DO: UB
 
Back
Naar boven