XXL Nutrition

Goed ontbijt?

Bezoekers in dit topic

Zo nauw komt het allemaal niet. Buiten de cut is mealtiming helemaal niet zo heel belangrijk. Kijk naar mensen die een IF-schema volgen en 's ochtends trainen. Ik train na het werk regelmatig met enkel 1 schep whey en een stukje fruit en eet dan pas 2 uur na mijn training. Ik zeg niet dat dat ideaal is, maar als je over geheel de dag aan je macro's komt (en niet al je eiwitten tegelijk neemt, maar verspreid) is het prima.
Fasted krachttraining doen is een slecht idee.

Verder eens met bovenstaande. Beetje eiwitspreiding is wel aan te raden maar zo nauw komt het inderdaad niet.
 
Het timen van het eten niet zo serieus nemen, sommige staan al in de kleedkamer klaar met hun shake. Je moet er natuurlijk niet teveel tijd tussen laten zitten maar mocht dat zo zijn pak je gewoon bcaa's.
 
Fasted krachttraining doen is een slecht idee.

Verder eens met bovenstaande. Beetje eiwitspreiding is wel aan te raden maar zo nauw komt het inderdaad niet.
Geheel fasted ben ik ook echt geen fan van. Nu (in het weekend) train ik 's ochtends en dan neem ik echt wel eerst een goed bord havermout met fruit en whey. Fasted cardio kan nog wel (maar dan neem ik vaak nog iets van eiwitten). Ik snap ook niet dat mensen IF volhouden en fijn vinden als ze 's ochtends trainen en hun eetwindow pas na twaalven start.
 
Geheel fasted ben ik ook echt geen fan van. Nu (in het weekend) train ik 's ochtends en dan neem ik echt wel eerst een goed bord havermout met fruit en whey. Fasted cardio kan nog wel (maar dan neem ik vaak nog iets van eiwitten). Ik snap ook niet dat mensen IF volhouden en fijn vinden als ze 's ochtends trainen en hun eetwindow pas na twaalven start.
Fasted cardio is inderdaad een ander verhaal, maar bij fasted krachttraining ben je gewoon een dief van je eigen portemonnee wat betreft gains haha.
Persoonlijk gebruik ik IF in de cut en is dat wel chill, maar altijd train ik in mn eating window.
 
Daarom stelt 'ie ook al die vragen, om ervan te leren. Maar TS is redelijk hardleers dat moet ik je wel toegeven.
Er zijn natuurlijk hele boeken over voeding en BB geschreven en het is een behoorlijke wetenschap, maar de basis is echt geen rocket science. Veel mensen worden gek gemaakt door alles wat overal geroepen wordt. Gewoon goed en gezond eten, ca. 2-2,5 gram eiwit / kg lichaamsgewicht verspreid over de dag en zorgen voor voldoende goede vetten; de rest opvullen met carbs. Als je met een beetje common sense eet en sport, is de basis er al.
 
maar bij fasted krachttraining ben je gewoon een dief van je eigen portemonnee wat betreft gains haha.

Telt dit ook wanneer je BCAA's neemt voor de training? Vind het persoonlijk wel fijn om fasted te trainen (enkel bcaa's en pre-workout, niet geheel fasted dus), met name in weekenden wanneer de gym vroeg sluit.
Benieuwd naar je kijk hierop aangezien er toch veel discussie bestaat omtrent fasted (kracht)trainen en het nut van bcaa's op dat gebied.
 
Telt dit ook wanneer je BCAA's neemt voor de training? Vind het persoonlijk wel fijn om fasted te trainen (enkel bcaa's en pre-workout, niet geheel fasted dus), met name in weekenden wanneer de gym vroeg sluit.
Benieuwd naar je kijk hierop aangezien er toch veel discussie bestaat omtrent fasted (kracht)trainen en het nut van bcaa's op dat gebied.
Nee, trainen op BCAA's is even slecht als fasted trainen. Waarom? Omdat:
- krachttraining zorgt voor een 'anabolic window', daarom wil je rondom je training de meeste eiwitten consumeren.
-BCAA's in de vorm van vrije aminozuren stimuleren de muscle protein synthesis niet
-maar zorgen wel voor een insulinepiek. Je hebt er dus helemaal geen kut aan, behalve dat het in je cut zelfs de oxidatie van vetten verhindert door de insulinepiek.
 
Ja hoor goed ontbijt, menigeen is massief geworden ermee.
Mijn ontbijt is al een lange tijd een flinke dosis ijzer op nuchtere maag.
En daarna 6 eieren, maar nu niet meer omdat fipronil bitter smaakt.
 
Back
Naar boven