MuscleMeat

Goed op weg, wel wat hulp/tips nodig

Bezoekers in dit topic

Leilani

Novice
Lid geworden
9 okt 2014
Berichten
26
Waardering
0
Lengte
1m71
Massa
56kg
Vetpercentage
21%
Goededag dames,

Ik ben nu eigenlijk al een paar weken mijns inziens goed bezig.
3 keer per week in de sportschool voor cardio, armen en benen.
3 dagen thuis sporten mijn buik+bilspieren.

Volgens de begeleiding op de sportschool is mijn schema ook gewoon goed ingesteld, ziet er als volgt uit:
- 15 minuten wandelen (snel tempo)
- 3 sets, 15 x 45 kg. Leg Press
- 3 sets, 15 x 35 kg. Abductor
- 3 sets, 15 x 25 kg. Adductor
- 3 sets, 15 x 1ste plaat van de Kinesis, omgekeerde fly
- 3 sets, 15 x 2de plaat van de Kinesis, middelste handvaten naar voren duwen (even naam van oefening kwijt)
- 3 sets, 15 x 15 kg. Chest Press op het onderste handvat (ivm schouders)
- 3 sets, 15 x 30 kg. Rowing machine
- 3 sets, 15 x 2 kg. Weight lifting (ivm schouders om de beurt, niet tegelijk)
- 15 minuten roeien

Thuis doe ik een half uur verschillende buikoefeningen, van tevoren 10 minuten springtouwen.

Gisteren meting gehad in de sportschool (helaas met weegschaal, ze hebben geen plooimeter), en mijn vetpercentage blijft hetzelfde als 6 weken geleden, 26.7%. Nu vind ik dit wel vrij demotiverend eigenlijk. Uiteraard merk ik zelf in kracht wel vooruitgang, maar ook in mijn gewicht stijg ik niet bepaald. Ben ik nu gewoon ongeduldig? Ik heb eerder het idee dat ik te weinig eet. (zit op 2150 kcal)
Maar dit heb ik aangekaart bij de begeleiding van gisteren, en die zei dat als ik "gewoon een sixpack wil", dat ik dan zelfs minder?? moet gaan eten... Ik eet normaal:

- 's Morgens, 3 boterhammen + roomboter + kipfilet
- Rond 10 uur, 2 appels.
- Middageten, 2 boterhammen + roomboter + kipfilet of rookvlees ( 2 x in de week rookvlees )
150 ml. kwark + rozijnen erdoor
- Rond 15 uur, een pakje Sultana / als het qua tijd lukt wat meer
- Avondeten, kip + rijst + groentes meestal, of pasta met vis en groentes.
- Rond 21 uur, 150 ml. kwark + rozijnen erdoor
- Drink minimaal 2 liter water op een dag, drink niks anders dan water

Hij adviseert: (omdat ik dus teveel eet volgens hem)

- 's Morgens havermoutpap
- Rond 10 uur, 2 appels.
- Middageten, salade + kwark
- Rond 15 uur, Sultana.
- Avondeten
- Rond 21 uur kwark

Mijn eerste opinie: Als ik in de middag salade eet, val ik voor 15 uur al flauw ivm mijn werk, haha. Ik werk in de verpleging in het ziekenhuis. Ik denk dat meneer de begeleiding het niet helemaal begrijpt hoe dit werkt... Maar misschien heb ik dit fout? Het lijkt mij wel een wijs plan om de ochtend boterhammen te vervangen door havermoutpap, dus dat ga ik wel doen. ( eet wel erg veel brood )
Maar ik zou toch juist meer moeten gaan eten? Of denk ik nu raar?
 
Wat is precies je doel? Je wil aan de ene kant hoor ik je vetpercentage verlagen en aan de andere kant spiermassa kweken? Ik zou sowieso eerst eens je onderhoud berekenen. Wanneer je je vetpercentage wil verlagen moet je een voedingsschema opstellen ong. 500kcal onder onderhoud. Op moment dat je vetpercentage laag genoeg is, worden de buikspieren vanzelf zichtbaar. Wil je spiermassa kweke ga je een paar 100 kcal boven onderhoud zitten. Hierdoor kom je ook altijd wat in vet aan. Op dit moment zullen ook je buikspieren niet zichtbaar worden.
 
Back
Naar boven