XXL Nutrition

Goed schema of cardio erbij??? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

magnus

Huge Freak
10 jaar lid
Lid geworden
26 apr 2007
Berichten
9.376
Waardering
143
Beste sportfanaten,

Lijkt volgend schema jullie wat?

7u30 30gr whey met water

8u 5 volkoren boterhammen, 4 met kaas (5% vet) en 1 met pindakaas

10u30 Lean Gainer shake

13u 40gr zilvervliesrijst
zak gestoomde groenten
omelet (5 eieren, slechts 1 dooier)
vegetarische burger

16u Whey shake
stuk fruit

18u trainen

19u30 Lean Gainer shake
Whey shake

22u kwark (500gr) + stuk fruit + handje noten

Geeft in totaal ongeveer 2186kalc.

Ben 31j, weeg 76kg, meet 185cm, bf rond de 13%

Doel: zou graag rond de 80kg wegen met bf van 10%

Volgens mijn sportarts zit ik met wat hardnekkig onderhuids vet opgezadeld. :mad:Dat zou ik er nog af willen krijgen. Volstaat dit voedingsschema of dien ik nog cardio bij te doen? Zoals je ziet wil ik nog aantal kg's vvm erbij en dat doel wil ik niet hypotheceren!! Oja, ben vegetariër, vandaar geen kip, tonijn enz.

Alvast bedankt voor jullie opmerkingen en kritisch commentaar.:D
 
Niet allemaal tegelijk hé ;)
 
je moet minimaal naar 3000Kcal gaan.

je maaltijd van 13:00u naar 12:00u zetten en om 14:30u nog wat eten

die wheyshake van 16:00u heeft weinig nut. om 17:00u maaltijd eten.

na trainen neem je wheyshake met water en 50g dextrose.

even daarna maaltijd met evt. leangainershake.


Vetverbranden gaat alleen met meer cardio ;)
 
Ben 31j, weeg 76kg, meet 185cm, bf rond de 13%

Doel: zou graag rond de 80kg wegen met bf van 10%

Volgens mijn sportarts zit ik met wat hardnekkig onderhuids vet opgezadeld. :mad:Dat zou ik er nog af willen krijgen. Volstaat dit voedingsschema of dien ik nog cardio bij te doen? Zoals je ziet wil ik nog aantal kg's vvm erbij en dat doel wil ik niet hypotheceren!! Oja, ben vegetariër, vandaar geen kip, tonijn enz.

Als je precies evenveel eet als je verbruikt, en je traint hard, dan ga je heel langzaam vet verliezen en spier winnen. Trek er dan maar rustig een half jaar voor uit. De meesten doen eerst een tijd spier bouwen met overmaat voeding, dan krijgen ze onherroepelijk ook spek erbij, en daarna een tijd te weinig voeding waarbij ze ook spier verliezen. Gemiddeld houden ze dan hopelijk meer spier over bij een lager vetpercentage.

Zelf kies ik voor de geleidelijke methode, maar dat komt omdat ververliezen mijn eerste doel is, uithoudingsvermogen mijn tweede, en kracht/spier bouwen pas op de derde plaats. Momenteel verlies ik nu al bijna twee jaar 1 Kg per maand, met een gestaag afnemend vetpercentage. In het begin won ik daarbij ook kracht en spiermassa, maar nu blijft de kracht en de spiermassa gelijk, alleen het duurvermogen neemt nog steeds geleidelijk toe doordat ik de nadruk leg op fietsen en hardlopen.

PS ik ben ook vegetarier. Geen enkel probleem.
 
Bedoel je dat ik met dit schema niet ga aankomen, aangezien je zegt dat ik de kalc moet opdrijven tot 3000. Ik ben er namelijk als de dood voor om vet aan te zetten. Ik heb een zittend beroep en verbruik daar dus niet veel..

Ik weet dat de periode 16u en 19u30 lang is maar ik neem nog supplement voor mijn training en een ander tijdens dat het beste werkt op nuchtere maag (wordt gezegd).

Die wheyshake (Isopure whey) om 16u is omdat ik gelezen heb dat in elke maaltijd KH, E en V aanwezig dienen te zijn, en omdat dit gemakkelijk is op mijn werk.

De rest van je opmerkingen neem ik graag mee. Bedankt.
 
Vorig bericht was voor Porterhouse..;)
 
Als je precies evenveel eet als je verbruikt, en je traint hard, dan ga je heel langzaam vet verliezen en spier winnen. Trek er dan maar rustig een half jaar voor uit. De meesten doen eerst een tijd spier bouwen met overmaat voeding, dan krijgen ze onherroepelijk ook spek erbij, en daarna een tijd te weinig voeding waarbij ze ook spier verliezen. Gemiddeld houden ze dan hopelijk meer spier over bij een lager vetpercentage.

Zelf kies ik voor de geleidelijke methode, maar dat komt omdat ververliezen mijn eerste doel is, uithoudingsvermogen mijn tweede, en kracht/spier bouwen pas op de derde plaats. Momenteel verlies ik nu al bijna twee jaar 1 Kg per maand, met een gestaag afnemend vetpercentage. In het begin won ik daarbij ook kracht en spiermassa, maar nu blijft de kracht en de spiermassa gelijk, alleen het duurvermogen neemt nog steeds geleidelijk toe doordat ik de nadruk leg op fietsen en hardlopen.

PS ik ben ook vegetarier. Geen enkel probleem.


Ja, ben nu ongeveer 8m serieus bezig met trainen en op mijn voeding letten. Ben van 67 naar 76 gegaan. Wil het ook zoals jij zegt geleidelijk aanpakken. Merk wel dat ik al een stuk gespierder geworden ben. Vet is er volgens mij niet echt bijgekomen. Misschien best nog een half jaartje doorgaan en dan wat cardio beginnen inlassen. Ik wil er best voor werken. Op korte termijn kan je geen wonderen verwachten hé.;)
 
Bedoel je dat ik met dit schema niet ga aankomen, aangezien je zegt dat ik de kalc moet opdrijven tot 3000. Ik ben er namelijk als de dood voor om vet aan te zetten. Ik heb een zittend beroep en verbruik daar dus niet veel..

Ik weet dat de periode 16u en 19u30 lang is maar ik neem nog supplement voor mijn training en een ander tijdens dat het beste werkt op nuchtere maag (wordt gezegd).

Die wheyshake (Isopure whey) om 16u is omdat ik gelezen heb dat in elke maaltijd KH, E en V aanwezig dienen te zijn, en omdat dit gemakkelijk is op mijn werk.

De rest van je opmerkingen neem ik graag mee. Bedankt.

Wist natuurlijk niets van je beweging overdag , maar je kunt dit redelijk op 2500Kcal zetten en elke dag min. 45 min cardio doen.

liefts zolang mogelijk op crosstrainer.
weet niet wat je conditie is maar fietsen en stevig wandelen op loopband 6km/u enmet stijgingsperc. van 10% is ook goed.

S'Morgens en S'Avonds stevige wandeling buiten is ook niet verkeert.

als je van 160 gram eiwit uitgaat 300g koolhydr. en 70 g vet.;)
 
Wist natuurlijk niets van je beweging overdag , maar je kunt dit redelijk op 2500Kcal zetten en elke dag min. 45 min cardio doen.

liefts zolang mogelijk op crosstrainer.
weet niet wat je conditie is maar fietsen en stevig wandelen op loopband 6km/u enmet stijgingsperc. van 10% is ook goed.

S'Morgens en S'Avonds stevige wandeling buiten is ook niet verkeert.

als je van 160 gram eiwit uitgaat 300g koolhydr. en 70 g vet.;)

Al zeg ik het zelf, mijn conditie is vrij goed. Cardio voor of na KT? Neem nu steeds een shake verrijkt met whey direct na KT. Hoe pak ik dit aan als ik na KT nog cardio doe?
 
Al zeg ik het zelf, mijn conditie is vrij goed. Cardio voor of na KT? Neem nu steeds een shake verrijkt met whey direct na KT. Hoe pak ik dit aan als ik na KT nog cardio doe?

Dat moet je gewoon niet doen.
 
Al zeg ik het zelf, mijn conditie is vrij goed. Cardio voor of na KT? Neem nu steeds een shake verrijkt met whey direct na KT. Hoe pak ik dit aan als ik na KT nog cardio doe?

Neem je even flesje Aa-drink voor je gaat cardioën;)
 
Back
Naar boven