AndroidHealthClinic

Goed schema? (strekkers/buigers) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

JackoWacko

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
28 nov 2006
Berichten
16
Waardering
0
Ik heb dit schema gekregen van de coach in mijn fitnesscentrum. Het is een schema waarbij de strekkers en de buigers afzonderlijk gefocused worden. Ik vroeg me af of het een goed schema is om massa te trainen (vooral armen en borst), omdat ik niet weet of er genoeg rust is voor borst en schouders. Lengte = 1,79m, gewicht = 71kg. Ik train sinds een maand thuis met vrije gewichten (was een goedkoper alternatief).

DAG 1: (strekkers: borst, triceps, quadriceps, calves)

Bench Press 3x8
Incline dumbbell Press 3x8
French Press (aka Lying Triceps Extension) 3x8
Squat 3x8
Calf Extension 3x8

DAG 2: (buigers: biceps, rug en schouders)

Biceps Alternating Curl 3x8
Dumbbell Row 3x8
Dumbbell Front Raise 3x8
Barbell Upright Raise 3x8
(Arnold Press 3x8 of Seated Military Press 3x8)

Deze 2 dagen worden afgewisseld en de oefeningen nooit gemengd. Tussen de 2 dagen telkens 1, soms 2 dagen rust.
 
Zou persoonlijk voor vier setjes gaan als je al een klein poosje traint. En maar 2 dagen p/w?
 
voor massa niet meer dan 4X per week trainen. Verder vind ik 5 oefeningen vrij weinig zou er 6 doen. Ook zou ik voor 4 setjes gaan net zoals merc zegt.
 
Ik train nu 13 maanden. Zie al behoorlijk wat resultaat. Alvast bedankt voor de reacties. Wat is juist de reden voor 4 setjes ipv 3 dan?

Edit: wat de frequentie van training betreft: die 2 dagen worden per week elk 2x herhaald hé. Dus DAG1, rust, DAG2, rust, DAG1, ... Zo kom ik toch aan een viertal dagen training per week. Als ik meer train, krijgen de spieren te weinig rust denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Met het vierde setje berijk je net wat meer spierschade dan met 3.;)

Stel je nog even voor in het voorstel topic zou ik zeggen... (zoals het hoort)
 
Met het vierde setje berijk je net wat meer spierschade dan met 3.;)

Stel je nog even voor in het voorstel topic zou ik zeggen... (zoals het hoort)

dat ligt er maar net aan hoe je de voorgaande sets aangepakt hebt he?
als je nou spiervermoeidheid had gezegd ok, maar spierschade is op zijn minst niet in alle gevallen waar.
 
Ok voor de strekkers doe ik er de fly bij (is ook schouders natuurlijk, die bij buigers ook serieus belast worden). Weet iemand nog een oefening voor de buigers (dus oef voor rug, biceps, ...) met losse gewichten? Deadlifts? Zijn zo klote slecht voor de rug...
 
Back
Naar boven