XXL Nutrition

Goed trainingsschema?

Bezoekers in dit topic

SJB96

Novice
Lid geworden
11 mei 2015
Berichten
8
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
81kg
Vetpercentage
11%
Hallo, ik zat te denken aan dit trainingsschema:
MA: borst/rug
DI: benen
WO:rust
DO:borst'rug
VR: benen
ZA: armen+ schouders

Borst/rug: bench press + 2x isolatie oefening en rug pendlay row + 2xisolatie oefening.
Benen:squats en 3 nog te bepalen oefeningen
Armen/schouders: voor biceps 3 oefeningen (curls) triceps 3 oefeningen(oa rope extensions) en schouder overhead press en nog 2 isolatie oefeningen.

Mijn vraag aan jullie is of jullie dit een goed schema vinden? En zouden jullie deadlifts doen op ma en do(rug) of di en vr(benen).

borst en rug wilde ik 2x per week trainen omdat dit grote spiergroepen zijn en armen + schouders 1x omdat je al met veel oefeningen de armen en schouders aanspreekt.

Is dit beter dan een ub lb split? (ik dacht misschien van wel aangezien je net wat meer rug, borst en armen traint en ook voldoende rust hebt)

Alvast bedankt
 
Niet echt een schema natuurlijk, want er hangt nog veel af van welke oefeningen je kiest. Bij rug mis ik bijvoorbeeld pull-ups? Bij benen is nu niet duidelijk of je voldoende hamstrings en kuiten gaat meepakken etc.
 
Niet echt een schema natuurlijk, want er hangt nog veel af van welke oefeningen je kiest. Bij rug mis ik bijvoorbeeld pull-ups? Bij benen is nu niet duidelijk of je voldoende hamstrings en kuiten gaat meepakken etc.



Ik snap wat je bedoeld maar met de oefeningen kom ik er wel uit ik twijfel alleen of dit een goede indeling is als ik 5x naar de sportschool ga. Zijn er spiergroepen die ik te veel of juist te weinig train? en ik weet niet of de deadlift handiger is bij rug of bij benen?

---------- Toegevoegd om 17:33 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:32 ----------

Ik snap wat je bedoeld maar met de oefeningen kom ik er wel uit ik twijfel alleen of dit een goede indeling is als ik 5x naar de sportschool ga. Zijn er spiergroepen die ik te veel of juist te weinig train? en ik weet niet of de deadlift handiger is bij rug of bij benen?




Edit:
en of het slim is om 3 oefeningen voor rug en borst te doen of bijvoorbeeld 5 of 6 oefeningen?
 
3 oefeningen is prima, en deadlift zou ik bij benen doen
 
Back
Naar boven