AndroidHealthClinic

Goed Trainingsschema

Bezoekers in dit topic

Ivar

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
1 jul 2005
Berichten
3
Waardering
0
Er circuleren zoveel verschillende trainingsschemas (vooral op het internet) dat ik een klein beetje de weg kwijt ben...

Op het moment ziet mijn schema er zo uit:

Ma: Borst, biceps, schouders
Di: Rug, triceps, benen/billen
Wo: rust
Do: Borst, biceps, schouders
Vr: Rug, triceps, benen/billen

Maar ik las ook ergens dat je je rug beter neit kan trainen de dag na je biceps...klopt dat?
Ik train het liefst wel alles 2x per week, en heb in het weekend vaak geen tijd.
Is het schema wat ik nu heb een beetje redelijk? Zo niet, wat kan ik eraan verbeteren...
 
Dit slaat nergens op, zoek even op andere schema's in de betreffende sectie. Vooral je rug/ benen combo vind ik 100.000.000.000.X niets.
 
eduardjanssen zei:
Dit slaat nergens op, zoek even op andere schema's in de betreffende sectie. Vooral je rug/ benen combo vind ik 100.000.000.000.X niets.

kan ik het niet mee eens zijn mijn beste eduardjansen.
het lijkt enigszins op mijn schema.

ma. borst, schouders en armen
di benen en rug
wo rust
do borst, triceps, rug
vrij benen, schouders en armen

ik vind het een heerlijk schema, k moet wel zorgen voor voldoende rust en voeding om het herstel (dat bij dit schema echt wel op max moet staan) snel genoeg te laten lopen.
de verschillende oefeningen zijn over alle dagen verdeeld (dus als je bijv op maandag vlak gaat banken doe je op donderdag incline bank etc)
 
In mijn ogen bestaat het niet dat als je in een splitschema je benen en rug tegelijk doet, je zal een van de twee veel minder doen dan wanneer je er aparte dagen voor hebt.

Ik kan niet meer voluit squaten wanneer ik zwaar heb gedeadlift voor rug en zware rows heb gehad.
 
Back
Naar boven