MuscleMeat

Goed voedingsschema? En wel of geen cardio?

Bezoekers in dit topic

Yael

Novice
Lid geworden
31 jan 2018
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m65
Massa
59kg
Vetpercentage
26%
Hey hallo!

Sinds kort heb ik een Personal trainer en ben ik met voeding en training bezig. ik train nu 5 dagen in de week alleen kracht 1 uur lang. Mijn doel is om mijn vetpercentage te verlagen en daarna wat spieropbouw te kweken. Soort van' bikini body'

Mijn vraag is ; moet ik hierbij geen cardio doen? ( me pt zegt van niet maar meningen verschillen merk ik)

Mijn volgende vraag is; is mijn voedingsschema goed om vet te verliezen? Hier heb ik niet heel erg twijfels over maar de 400 groente die ik moet eten vind ik erg veel. Wie o wie kan me helpen? Ik twijfel aan me pt omdat me vriend zelf al een aantal jaar bezig is met voeding en training. En hij twijfelt nogal aan deze aanpak..

Groetjes, Yael

Vrouw
165
24 jr
Normaal postuur
59 kg
Mag 1500 ckal per dag.

IMG_5607.jpg


IMG_5608.jpg
 
Als je voeding in orde is hoef je in principe geen cardio te doen
 
  • Like
Waarderingen: Yael
Cardio is niet verplicht. Je kan cutten door alleen je kcal onder onderhoud te zetten... of dit te combineren met cardio.
Veel mensen voegen op het laatst pas de cardio bij zodat ze niet nog minder hoeven te gaan eten.

Ik vind wel dat je erg weinig eet voor jouw stats en 5 x per week trainen.
Knipsel.JPG

ALs ik jouw stats gebruik en 3-5 x per week sporten dan zou je onderhoud rond de 2150-2200 liggen. Dan is 1500 wel heel erg weinig.
Dat is iig mijn mening. Ik zou eerder wat hoger insteken zodat je later altijd nog wat meer kan verlagen. Ds rond de 1750-1800 kcal.

Wat is het probleem met de 400 gram groenten? veelal worden er veel groentes ingezet omdat dat meer vult in een cut.
 
  • Like
Waarderingen: Yael
Hey bedankt voor je bericht!

Oke het is me nu duidelijk dat je dus niet persee cardio hoeft te doen. Je geeft aan dat ik waarschijnlijk te weinig calorieën binnen krijg. Is het dan zo dat het kan zijn dat je dus ook afvalt qua spieren? De 400 gram groente is opzich niks mis mee maar is teveel om dit alleen bij de avond maaltijd te voegen. De verdeling van de hoeveelheden tussen middag en avond vind ik erg groot daardoor.
Hierdoor krijg ik dit lange na niet op. Dit is trouwens mijn schema voor heel de maand dus verder ook geen andere variatie qua voeding. Kan dit kwaad? Of zijn dit alle voedingstoffen die ik nodig heb?
 
Het kan geen kwaad om elke dag hetzelfde te eten...een eentonig voedingsschema is echter wel moeilijker vol te houden
 
Cardio is niet verplicht. Je kan cutten door alleen je kcal onder onderhoud te zetten... of dit te combineren met cardio.
Veel mensen voegen op het laatst pas de cardio bij zodat ze niet nog minder hoeven te gaan eten.

Ik vind wel dat je erg weinig eet voor jouw stats en 5 x per week trainen. Bekijk bijlage 421472
ALs ik jouw stats gebruik en 3-5 x per week sporten dan zou je onderhoud rond de 2150-2200 liggen. Dan is 1500 wel heel erg weinig.
Dat is iig mijn mening. Ik zou eerder wat hoger insteken zodat je later altijd nog wat meer kan verlagen. Ds rond de 1750-1800 kcal.

Wat is het probleem met de 400 gram groenten? veelal worden er veel groentes ingezet omdat dat meer vult in een cut.


Hey bedankt voor je bericht!

Oke het is me nu duidelijk dat je dus niet persee cardio hoeft te doen. Je geeft aan dat ik waarschijnlijk te weinig calorieën binnen krijg. Is het dan zo dat het kan zijn dat je dus ook afvalt qua spieren? De 400 gram groente is opzich niks mis mee maar is teveel om dit alleen bij de avond maaltijd te voegen. De verdeling van de hoeveelheden tussen middag en avond vind ik erg groot daardoor.
Hierdoor krijg ik dit lange na niet op. Dit is trouwens mijn schema voor heel de maand dus verder ook geen andere variatie qua voeding. Kan dit kwaad? Of zijn dit alle voedingstoffen die ik nodig heb?
 
De groente kan je alles in varieren in je schema. Zijn zoveel soorten en hij heeft nogal ruim gerekend met 40 kcal per 100 gr groente.
Je kan dus ook best brocolli, spercibonen, courgette etc bakken en uien en paprika en noem maar op.
Aardappelen kan je op alle mogelijke manieren kruiden. Kip ook en marineren.

Als je de 400 gr groente bi jhet avondeten teveel vind kan je daar ook 200 gram van maken. De andere 200 gram kan je ook overdag wegsnoepen in kerstomaatjes/ komkommer/radijs/wortel etc.
Het gaat uiteindelijk om het totaal aantal kcal en je macro's.

En me variatie.. het gros van de mensen eet alleen maar brood overdag... is dat ook te weinig variatie? ;)
valt dus best mee he!
 
  • Like
Waarderingen: Yael
Cardio is inderdaad geen must, al vind ik het persoonlijk wel leuk dat ik op dat vlak ook een beetje in vorm blijf en een paar km kan lopen zonder dood te gaan :)
 
  • Like
Waarderingen: Yael
Sowieso geen magnesium citraat nemen. Magnesiumbisglycinaat is een veel zuiverdere vorm van magnesium, dat door je lichaam beter wordt opgenomen..
 
Back
Naar boven