XXL Nutrition

Goed Voedingsschema?

Bezoekers in dit topic

AndreNL

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
5 mrt 2003
Berichten
140
Waardering
0
Ik had deze vraag ook al op een ander forum geplaatst maar ben ook benieuwd wat jullie er van vinden en of jullie hier mij ook mee kunnen helpen :)

Mijn doel is om toch echt spiemassa op te bouwen en me vet percentage omlaag. Ik ben op dit moment 1m80 92kg en heb een vetpercentage van rond de 12/13 % Ik heb een beetje globaal opgeschreven hoe mijn eetschema er nu uitziet

07.30 uur -----------------------------
diep eet bord met brinta en melk helemaal vol
1 mok groene thee

10.00 uur ------------------------------
6 plakken brood 4 met appelstroop en 2 met kipfilét
0,5 liter water

12.00 uur ------------------------------
6 plakken brood 4 met appelstroop, 2 met kipfilét
1 banaan
0,5 liter water en een glas melk

14.30 uur -------------------------------
0,5 liter magere franse kwark
0,5 liter water

15.30 uur-------------------------------
Vaak pasta zoals macaronie/spaghettie/rijst en veel groente en vlees vaak biefstuk of kipfilét en groente
0.5 liter water

19.30 uur-------------------------------
Training met 1,5 liter water

22.00 uur ------------------------------
Proteinne shake in het sportcentrum vlak na mijn training. en als ik nog honger heb wil ik wel op dit moment wel eens naar een Pro Bite greipen

22.30 uur ------------------------------
4 broodjes met appelstroop of kipfilét
en nog wat water.

23.00 uur ------------------------------
Slapen.
En om 3 uur wakker worden want dan moet ik plassen


dit is hem toch wel voor mij ongeveer.
Wat kan ik hier aan verbeteren misschien een suplement als Why protein erbij ofzo???

groetjes,

Andre
 
Er is genoeg aan te verbeteren, maar wat wil je nu: vet% verlagen of spiermassa winnen?
 
nou ja mooiste is vet % verlagen zodat de spieren mooier vorm krijgen en dan wel nog groter en breder worden, maar gaa me eerst eigenlijk om het vet% Trainingen blijf ik gewoon met dezelfde intensiteit doen.
 
Originally posted by AndreNL
nou ja mooiste is vet % verlagen zodat de spieren mooier vorm krijgen en dan wel nog groter en breder worden, maar gaa me eerst eigenlijk om het vet% Trainingen blijf ik gewoon met dezelfde intensiteit doen.

Uhm,dat klinkt dubbelzinnig.
Je kan niet en lage BF krijgen en veel groter en breder worden.

Ga eerst bulken en dan cutten zou ik zeggen,of in jouw geval;doe een korte bulk en ga dan cutten tot zomervakantie.Na de vakantie begin je aan een lange bulk om je ''gewenste size'' te krijgen.
 
Dat is inderdaad een goed idee ik ga dat dan ook doen een korte bulk en dan cutten, maar dan is natuurlijk de vraag is hoe ik nu eet goed genoeg om te bulken?
 
Zorg ervoor dat je in elke maaltijd wat vet, koolhydraten en eiwitten binnenkrijgt. Laat die appelstroop staan.

Na je training kies dan voor snelle koolhydraten+ whey eiwitten. Hier dus geen vet.

Wil je het goed doen, reken dan het aantal kcal uit waarbij je op hetzelfde gewicht blijft(behoud). Tel daarboven ong. 20% of 500kcal. en je hebt het aantal kcal waarmee je spier kunt winnen zonder dat daarbij te snel vet komt. Houdt ongeveer 2 gram eiwit per VVM aan en vul de rest aan met koolhydraten en vet. Je kunt bijvoorbeeld kiezen voor 40/30/30 k/e/v.
 
Back
Naar boven