AndroidHealthClinic

Goede app met... (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Katie-83

Novice
Lid geworden
28 jun 2017
Berichten
28
Waardering
2
Lengte
1m73
Ik heb al veeeel app's geprobeerd (note : ik heb android). Waaronder myfitnesspal, s-health, fit, fitatu, en nog een berg met alleen maar workouts.

Ik zoek een goede (gratis) app die secuur je kcal VERBRUIK kan weergeven maar dan ook met oefeningen die minder standaard zijn voor zulke programma's (dus geen zwemmen, joggen, roeien) maar waar bijv ook hip thrusts tussen staan. Dat zou TOP zijn. Of weet iemand hoeveel je verbruikt met hip thrusts? (Nu nog zonder tegengewicht).

Overigens is fitatu wel een overzichtelijke voor voeding. En als je veel standaard dingen hebt en je hebt ze eenmaal in je lijst staan, herkent hij ze snel. En je kunt dingen toevoegen incl barcode. Zodat je bijv je eiwitreep alleen nog hoeft te scannen.

Iemand tips?
 
Ik gebruik sinds enige tijd de app jefit tijdens mijn training. Bevalt erg goed en misschien is dat wat je zoekt.
Voor voeding heb ik enige tijd myfitnesspal gebruikt maar vond de afwijkingen in calorieën erg veel. Vaak gaf de app een te hoog calorie aan waardoor mijn voeding niet op orde was. Ik ben nu een aantal weken met de app van fatsecret bezig en bevalt erg goed.
 
Volgens mij heeft powerbasefitness een app voor voeding en training in 1.
Moet je even hun website zoeken.
 
Jefit, Fatsecret?
 
Overigens betwijfel ik of je wel nauwkeurig je verbruik kunt berekenen? Gezien er veel factoren meespelen
 
Ik gebruik sinds enige tijd de app jefit tijdens mijn training. Bevalt erg goed en misschien is dat wat je zoekt.
Voor voeding heb ik enige tijd myfitnesspal gebruikt maar vond de afwijkingen in calorieën erg veel. Vaak gaf de app een te hoog calorie aan waardoor mijn voeding niet op orde was. Ik ben nu een aantal weken met de app van fatsecret bezig en bevalt erg goed.

Je kunt vaak zelf het product scannen dan komt het toch vrij goed overeen? Daarnaast als hij het niet herkent wat zelden zo is kun je t zelf invoeren. Geen 1 app zal 100%accuraat zijn.
 
Overigens betwijfel ik of je wel nauwkeurig je verbruik kunt berekenen? Gezien er veel factoren meespelen

Het blijft een theoretisch getal.
Praktijk zal inderdaad altijd wel afwijken.

Daarom constant voeding/training/cardio iets wijzigen zodat je je lichaam goed leert kennen.
 
Helemaal mee eens dat geen enkele app perfect is. Maar afwijkingen van ca 500 cal. per dag vind ik wel veel.
Ik zit zelf in een bulk en probeer 0,5kg per week aan te komen. Dit lukt vrij aardig tot dat ik myfitnesspal begon te gebruiken omdat ik hier veel positieve ervaringen over las. Ik scan alles dus geen foutieve invoer. Ik ben toen 2 apps naast elkaar gaan gebruiken myfitnesspal en fatsecret en constateerde dat er iedere dag zo'n 300-500 cal verschil in zit.

maar goed blijft allemaal indicatie en iedereen moet gewoon de app gebruiken die hij/zij fijn vind.
 
Ik gebruik sinds enige tijd de app jefit tijdens mijn training. Bevalt erg goed en misschien is dat wat je zoekt.
Voor voeding heb ik enige tijd myfitnesspal gebruikt maar vond de afwijkingen in calorieën erg veel. Vaak gaf de app een te hoog calorie aan waardoor mijn voeding niet op orde was. Ik ben nu een aantal weken met de app van fatsecret bezig en bevalt erg goed.

Helemaal mee eens dat geen enkele app perfect is. Maar afwijkingen van ca 500 cal. per dag vind ik wel veel.
Ik zit zelf in een bulk en probeer 0,5kg per week aan te komen. Dit lukt vrij aardig tot dat ik myfitnesspal begon te gebruiken omdat ik hier veel positieve ervaringen over las. Ik scan alles dus geen foutieve invoer. Ik ben toen 2 apps naast elkaar gaan gebruiken myfitnesspal en fatsecret en constateerde dat er iedere dag zo'n 300-500 cal verschil in zit.

maar goed blijft allemaal indicatie en iedereen moet gewoon de app gebruiken die hij/zij fijn vind.

Dat herken ik wel bij MFP, maar dan zijn het vaak zo'n grove afwijkingen dat ze meteen opvallen toch ?

Dan is het een kleine moeite om een reëler product aan te klikken.
 
Dat is goed mogelijk. Maar ik scan al de barcodes op de verpakking en dan verwacht je dat het redelijk klopt.
En als de afwijking erg groot is dan valt dat zeker gelijk op. Echter ging het vaak om 10, 20 of 30 calorieën bij een aantal producten wat dan aan het
eind van de dag leidt tot een afwijking van 300-500 die je bij MFP meer lijkt te eten.
 
Gebruik ook MyFitnessPal en het bevalt me goed. Net zoals hierboven al gezegd is, zoveel mogelijk invoeren adhv de scanner. Check het zelf wel altijd ff en als ik twijfel google ik ff naar een site waar de gemiddelde voedingswaarden van een bepaald product ook altijd wel te vinden zijn. Deze kan je dan zelf toevoegen
 
Ik gebruik al enige tijd MFP en vul niet alles klakkeloos in

De Trainingschema's die om de 2 weken worden ge'updated houd ik bij in de app , XXL Base , is van XXL nutrition, kost 3,- en ik vind hem echt fijn
Ik vul daar mijn schema in,
Kan progressie invoeren( ook al doet mijn Coach dat ook, vind dat leuk)
En nóg meer leuke functirs
En helaas heeft Team Droog nog geen app
 
Helemaal mee eens dat geen enkele app perfect is. Maar afwijkingen van ca 500 cal. per dag vind ik wel veel.
Ik zit zelf in een bulk en probeer 0,5kg per week aan te komen. Dit lukt vrij aardig tot dat ik myfitnesspal begon te gebruiken omdat ik hier veel positieve ervaringen over las. Ik scan alles dus geen foutieve invoer. Ik ben toen 2 apps naast elkaar gaan gebruiken myfitnesspal en fatsecret en constateerde dat er iedere dag zo'n 300-500 cal verschil in zit.

maar goed blijft allemaal indicatie en iedereen moet gewoon de app gebruiken die hij/zij fijn vind.

Dan moet je wel iets beter kijken, want als ik de nasi van gisteren scan dan krijg ik pompoen pitten :D Dus dan voer je het toch handmatig in?
 
Dan moet je wel iets beter kijken, want als ik de nasi van gisteren scan dan krijg ik pompoen pitten :D Dus dan voer je het toch handmatig in?


Prima toch als je tevreden bent met MFP gewoon blijven gebruiken. Ik geef alleen maar mijn ervaring weer
 
Back
Naar boven