XXL Nutrition

goede bronnen voor vet? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

nijmegen20

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
17 feb 2004
Berichten
59
Waardering
0
wat zijn goede bronnen voor vet?
Geen noten/pinda's enz. zeggen want die lus ik niet.
 
olijfolie
vis
 
Lijnzaadolie, vette vis, pecannoten, walnoten, cashewnoten....
 
Chips :D ik zat gister aan chips van smits die in zonnebloem olie was gebakken en waar 30gr vet in zat (waarvan slechts 3gr verzadigd).
 
Chips :D ik zat gister aan chips van smits die in zonnebloem olie was gebakken en waar 30gr vet in zat (waarvan slechts 3gr verzadigd).

tegnwoordig alle chips van smiths en lays hebben minder verzadigde vetten:D
maar dat maakt het nog niet gezond hehe haha
vindt het zelf wel fijn voor me zoontje dat het nu iets mineder ongezond is dan eerst..
 
tegnwoordig alle chips van smiths en lays hebben minder verzadigde vetten:D
maar dat maakt het nog niet gezond hehe haha
vindt het zelf wel fijn voor me zoontje dat het nu iets mineder ongezond is dan eerst..

Ja, en daarbij komt dat er ook haast geen suiker meer in zit . (3 gr) ;)
En in die chips zat ook zetmeel. Dus ik weet niet hoe het zit met het GI ?
 
zalm, makreel, forel

qua groentes zit er in bonen wat meer vet dan de overige (kievitbonen, kiikererwten, kidneybonen etc

in filet american zit per 100gr 8,1gr vat (aardig wat) maar durf je niet te zeggen dat dat goede vetten zijn aangezien er vaak ook mayo inzit
 
Laatst bewerkt:
ik zei er nog bij dat ik niks van noten en pinda's enz lust;) maar toch bedankt voor de reactie. Is american filé ook goed?

het is "filet americain" en daar zit idd ook aardig wat vet in, maar ik weet zo niet hoe de verhouding verzadigd/onverzadigd is daarmee...

Ik denk dat vette vis je beste optie is....nog lekker en gezond ook!
 
er bestaan geen goede of slechte vetten. (muv van transvetten en diens opvolgers) Er bestaan alleen slechte eetpatronen.
Lijnzaadolie, olijfolie, roomboter. Iets niet lusten is overigens een kwestie van doorbijten. Smaak is onwijs subjectief, ondertussen eet ik zelfs weer honing.
Maar waarom filet americain? Aan de basis van dat product zal een bepaald vlees staan, neem dan liever het bronbestanddeel.
 
er bestaan geen goede of slechte vetten. (muv van transvetten en diens opvolgers) Er bestaan alleen slechte eetpatronen.
Lijnzaadolie, olijfolie, roomboter. Iets niet lusten is overigens een kwestie van doorbijten. Smaak is onwijs subjectief, ondertussen eet ik zelfs weer honing.
Maar waarom filet americain? Aan de basis van dat product zal een bepaald vlees staan, neem dan liever het bronbestanddeel.

"iets niet lusten", kan het beter anders zeggen: ben er allergies voor, dus voor mij geen noten. En over filet americain: je hebt toch de nodige vetten nodig, waarom dan niet hiervan als het goede vetten zijn
 
aha, een allergie is idd andere koek :D

Tja filet americain.... nooit mijn ding geweest.
 
filet americain

Is slechter dan gewoon rauwe gehakt, lees maar eens wat er-door-heen zit;)

Edit: Slecht bedoel ik filet americain, mager gehakt is natuurlijk prima imo...
 
Ik heb op ERGO gelezen dat de gurus kokosolie aanraden




:D
 
MCT rules supreme ! ;)
 
Back
Naar boven