XXL Nutrition

goede buikspier/onderrug/core training

Bezoekers in dit topic

jantje43

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
1 mrt 2010
Berichten
88
Waardering
2
Lengte
1m80
Massa
78kg
Vetpercentage
12%
weet iemand een paar goede oefening voor ''core'' training,,
en weten jullie in welke verhouding je de onderrugspieren aan de buikspieren moet trainen?
gewoon 1:1 lijkt mij?

Met core training bedoel ik geen zware oefeningen als deadlift enz, maar oefeningen meer ook voor uithoudingsvermogen zoals planks etc.

Voorheen deed ik vaak,
Crunch
Bycicles
Schuine planks
Superman

volgens mij train ik hiermee de rug te weinig of is dat niet zo?
Met welke oefeningen kan je het goed in verhouding trainen?
Moeten de oefeningen voor rug en buikspieren in evenwicht zijn,? dus 3 buikspier en 3 onderrug bijvoorbeeld.? of liggen de verhoudingen anders.

Misschien weet iemand een goed schematje

Alvast bedankt! ;)
 
crushes incl. 25kg op je borst

en gewoon deadliften / squatten.
 
Bang dat je te groot wordt anders? :D
 
en gewoon deadliften / squatten.

+ front squat, goodmornings, mil press, bench press, alle compounds imo.

---------- Post toegevoegd Thu 28 Jul 2011 om 09:45 ----------

Met core training bedoel ik geen zware oefeningen als deadlift enz, maar oefeningen meer ook voor uithoudingsvermogen zoals planks etc.

als je echt voor uithoudingsvermogen wilt gaan: Farmers, yoke, conan wheel, hussafeld stone,...

:cool:
 
waarom nou alweer deze post? 2 dagen terug precies hetzelfde topic van jou.

hieronder mijn reactie op dat topic, ik zal je nog eens helpen...

Hij heeft het over de core, als je het over rug en buikspieren hebt, heb je het meestal over de grote buik spieren(rectus absominus) en de grote rugstrekker(erector spinea). Wat je eigenlijk moet willen is het in verhouding te trainen door de goede oefeningen uit te zoeken waarin ze samen moeten werken zoals een superman, plank, side plank. Maar geen cruch(alleen rectus abdominus) of back extension. De rug en buikspieren moeten niet alleen in balans zijn maar voornamelijk de kleine wervelspiertjes aan de voor en achterkant, en die belast je niet dynamisch maar voornamelijk statisch. Ga je op een bosubal een one hand db press doen, is dat een perfecte oefening voor je wervelspiertjes, een zittende db press is wat dat betreft waardeloos, doe je squat maar eens met aan 1 kant gewicht, ook perfect!

Hoop je hiermee geholpen te hebben. Het is goed dat je je core wilt versterken, scheelt je een hoop blessures, o.a. Elleboog, schouders, nek-rug, hamstring, knie, enkel en ga zo maar even door...
 
ja ;)
 
schuine plank en dan je been heffen. Plank met je armen gestrekt op een medicijn bal en vervolgens om en om je benen heffen en een paar seconde vasthouden.

Duo-wheel everlast. Op je knieën of staand
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven