MuscleMeat

Goede cut maaltijden rijst kip & groente (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Limonadesiroop

Cool Novice
Lid geworden
4 feb 2022
Berichten
43
Waardering
13
Lengte
1m74
Massa
73kg
Vetpercentage
20%
Hallo Forum,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een “goede” maaltijd voor tijdens het cutten. Ik zoek iets wat je binnen 15 min kan klaar maken en wat een beetje te haggelen is (ei en vis lust ik helaas niet). Graag iets met rijst kip en groente of een lekkere wrap. Aangezien ik sochtends en smiddags niet veel calorieën binnen krijg mag het best rond de 800-1000kcal zitten.

Graag hoor ik jullie ideeën of tips betreft avondeten en/of snacks.

Groetjes!
 
1B926F22-BFBE-4169-A3E2-A1CB755282E6.jpeg
 
Dan zou ik gaan voor rijst met kip en groente, of wrap met kip en groente.
Of een beetje normaal mee eten met de pot, maar dan iets minder dan tijdens onderhoud.
 
Dan zou ik gaan voor rijst met kip en groente, of wrap met kip en groente.
Of een beetje normaal mee eten met de pot, maar dan iets minder dan tijdens onderhoud.
Heeft het veel zin om bijv. een groente wrap of volkoren wrap te nemen ipv een “normale” of scheelt het niet zo veel?
 
Neem een wrap insmeren met rode saus (ketchup, curry, Taco, Hot sauce, bbq saus oid. Ui/champignons 's/paprika/tomaat etc erop. Flink wat kip (blokjes, belegplakjes,gerookte kip etc) of ham oid en wat geraspte kaas. Even onder de gril en wrap pizza is klaar.

Denk aan rijstnoedles. Enkel wellen. Kip bakken, gesneden groentemix naar leuze erdoor, ketjap erbij en mie erdoor gooien. Paar cassave kroepoekjes erbij.

Rijst koken (of nog beter, restant van de dag ervoor) bakken met wat groente in olie, kant en klaar satehtje erop met wat gefrituurde ui.

Idem als bovenstaande maar dan kipfilet erdoor en sweet chilisaus eroverheen.

Pita, wrap oid vullen met gebakken kip, rauwe ui,tomaat, sla wat taco saus erop,oprollen en eten.

Aardappel kan ook prima. Veel volume voor weinig kcal.
3 ons voorgekookte aardappelschijfjes/krieltjes (voorgekruid) bakken in wat olie of boter met kip. Sla erbij. Beetje mayo of curry bij de aardappelen.

Bonen... witte of bruine bonen Chili con pollo (met kip) of con carne van maken met groente erdoor. Veel volume voor weinig kcal.
Of simpelweg bruine bonen met gebakken ui en bacon en flinke schep piccalilly erbij. Sla of tomatensla erbij.

Mais salade. Blik mais, tomaat, ui, paprika, komkommer met wat dressing. Gerookte zalm erbij.

Er zijn zoveel simpele cut maaltijden, ook zonder rijst en eenvoudig.

Noodrantsoen maaltijd...
Blik mais of linzen + Blik spercibonen + blikje tonijn in groenten. Door elkaar flikkeren. Kan warm en koud.
Die tonijn in groenten is ook lekker bij rijst en simpel gekookte boontjes.
 
Back
Naar boven