XXL Nutrition

Goede doelstelling

Bezoekers in dit topic

Jackiesammy

Novice
Lid geworden
20 nov 2018
Berichten
11
Waardering
0
Lengte
1m73
Massa
66kg
Ik train nu ongeveer een jaartje en 3 maanden. Heb net iets langer dan een jaar puur aan krachttraining gedaan en sinds kort doe ik ook aan crossfit wat ik nu 3 keer in de week doe. Daarnaast sport ik nog 1 of 2 keer bij biggym. Alleen ik wil een goede stelling hebben... een fit en een zo sterk mogelijk lichaam is meer een droom. Niet echt een doelstelling. Ik zat te denken om over 3 maanden een 90 kilo deadlift te kunnen halen, 75 kilo squat en dat ik mee kan doen aan een 5 km mud masters.

Ik zit nu op een 80 kilo deadlift. 1 rm.
En een 65 kilo squat 1rm.

Is dit een realistische doelstelling? Kan nergens oo internet vinden met hoeveel je kilo je ongeveer kan groeien

En ik ben trouwens een vrouw, 23 jaar en 1.73
 
Lijkt me zeker wel te halen hoor, zolang je er ook systematisch naar toe werkt. Crossfit gaat je wat dat betreft niet helpen om sterker te worden, het zal vast inspannend en leuk zijn maar kracht bouw je er absoluut niet mee op. Voor zo’n mudmasters race zal het wellicht wel een beetje helpen, maar optimaal is het ook niet.
Prioriteiten stellen dus; bedenk wat je moet doen om je doelen te halen en houd dat ook vast.
Succes!
 
Lijkt me zeker wel te halen hoor, zolang je er ook systematisch naar toe werkt. Crossfit gaat je wat dat betreft niet helpen om sterker te worden, het zal vast inspannend en leuk zijn maar kracht bouw je er absoluut niet mee op. Voor zo’n mudmasters race zal het wellicht wel een beetje helpen, maar optimaal is het ook niet.
Prioriteiten stellen dus; bedenk wat je moet doen om je doelen te halen en houd dat ook vast.
Succes!
Thankyou! Crossfit is juist wel bedoeld voor kracht hoor haha. Daar draait het hele crossfit om. Met conditie erbij
 
Thankyou! Crossfit is juist wel bedoeld voor kracht hoor haha. Daar draait het hele crossfit om. Met conditie erbij
Wat hij bedoeld is dat het qua programmeren voor kracht vaak niet erg goed zit bij de meeste crossfit boxen en dat veel instructeurs niet in staat zijn om (zeker in grotere groepen) de juiste techniek aan te leren. Voor je doelstellingen is het niet nodig om crossfit te gaan doen, maar als je de trainingen en de sfeer leuk vindt dan is dat ook een belangrijke reden om het wel te doen.
 
Ben ik niet mee eens. Crosfitt is de beste keus die ik heb gemaakt. Een jaar puur krachttraining gedaan. Was ik fit? Helemaal niet. Ik doe nu een maandje aan crossfit en ben gelijk fitter dan dat jaartje krachttraining in de sportschool waar je helemaal geen techniek aangeleerd krijgt. Plus crossfit bouw je sowieso kracht mee op.

Crossfit is juist goed voor zo'n mud masters. Iniedergeval een stuk beter dan alleen trainen in een sportschool. Het hele crossfit draait juist om.zulke parkours
 
Ben ik niet mee eens. Crosfitt is de beste keus die ik heb gemaakt. Een jaar puur krachttraining gedaan. Was ik fit? Helemaal niet. Ik doe nu een maandje aan crossfit en ben gelijk fitter dan dat jaartje krachttraining in de sportschool waar je helemaal geen techniek aangeleerd krijgt. Plus crossfit bouw je sowieso kracht mee op.

Crossfit is juist goed voor zo'n mud masters. Iniedergeval een stuk beter dan alleen trainen in een sportschool. Het hele crossfit draait juist om.zulke parkours
Dat je niet fit was ligt meer aan jezelf dan dat je in een normale sportschool traint. Dat het voor jou een schop onder je kont is om harder te werken en daar je voordeel uit haalt is een heel ander verhaal. Op 92 KG en met 43 jaar deed ik 70 burpees in 5 minuten in mijn homegym, geen crossfit box voor nodig. Dat je bij een CF box beter begeleidt wordt dan bij de gemiddelde gym zou best kunnen, maar dat ligt ook helemaal aan de gym of de box waar iemand traint. Ik heb van de zomer een maandje bij Train More getraind en daar leerden ze mensen wel goed deadliften.

Je doelen zijn in ieder geval wel realiseerbaar.
 
Komt een nieuw lid op 't forum om advies vragen en gaat jou ff de les lezen Starx6673 :roflol:

Anyways, je krachtdoelen zijn prima haalbaar, al is het per persoon heel verschillend. De een die deadlift 200 kilo op een lichaamsgewicht van 70 kilo en de ander die red 't niet eens met 90 kilo.
Verder ligt het inderdaad aan jezelf dat je niet fit was in de gym en wel met crossfit.

Zo heel sowieso is het overigens niet dat je met crossfit kracht opbouwt.
Je traint meer op uithoudingsvermogen. Dat je de ene keer 40 pull-ups (Met kuthouding) doet en een week later 42 pull-ups is alsnog een vorm van progressive overload, met hypertrofie als gevolg.
Wel een veel minder effectieve manier om kracht/massa aan te zetten, maar wel één manier.

Inderdaad wel geschikt voor Mud Masters enzo.
Verder niet zo betweterig gaan zitten doen, Starx weet wel waar die 't over heeft.
 
Laatst bewerkt:
Komt een nieuw lid op 't forum om advies vragen en gaat jou ff de les lezen Starx6673 :roflol:
Mwah, denk dat het vooral te maken heeft de marketing voor crossfit waar mensen overenthousiast van worden. :p

En natuurlijk wordt je ineens een stuk fitter als je 3x per week aan je conditie gaat werken als je eerst vrijwel niets deed. Ik hoop oprecht dat ze daar wel op techniek blijven letten, ook tijdens WODS met deadlifts, squats of oly lifts, dat scheelt een hoop blessureleed.
 
Mwah, denk dat het vooral te maken heeft de marketing voor crossfit waar mensen overenthousiast van worden. :p

En natuurlijk wordt je ineens een stuk fitter als je 3x per week aan je conditie gaat werken als je eerst vrijwel niets deed. Ik hoop oprecht dat ze daar wel op techniek blijven letten, ook tijdens WODS met deadlifts, squats of oly lifts, dat scheelt een hoop blessureleed.

Crossfit en goede techniek gaat niet echt hand-in-hand. Bijna al die boxen zijn ontstaan uit de hele hype van de afgelopen jaren.
Al die instructeurs hebben vrij weinig kennis van de sport, natuurlijk ook de beruchte half-rep chin/pull-ups die uit 80% momentum van het zwaaien bestaan..
Had verder bij m'n vorige post te snel op posten gedrukt, was nog niet klaar ;)
 
Crossfit en goede techniek gaat niet echt hand-in-hand. Bijna al die boxen zijn ontstaan uit de hele hype van de afgelopen jaren.
Al die instructeurs hebben vrij weinig kennis van de sport, natuurlijk ook de beruchte half-rep chin/pull-ups die uit 80% momentum van het zwaaien bestaan..
Toen ik een paar jaar terug olympisch liften deed, gaf mijn trainer aan dat de techniek die crossfit coaches hun trainees best vaak onder de maat was. Zelfs degenen die bij hen waren opgeleid.

Crossfit heeft ook wel een aantal zaken positief beïnvloedt naar mijn mening, vooral het in het algemeen meer geaccepteerd maken van barbell training (ook voor vrouwen).
 
Toen ik een paar jaar terug olympisch liften deed, gaf mijn trainer aan dat de techniek die crossfit coaches hun trainees best vaak onder de maat was. Zelfs degenen die bij hen waren opgeleid.

Crossfit heeft ook wel een aantal zaken positief beïnvloedt naar mijn mening, vooral het in het algemeen meer geaccepteerd maken van barbell training (ook voor vrouwen).
Oh ik vind crossfit ook niet verschrikkelijk hoor. Het heeft ook zat goede dingen.
De lat om te gaan sporten is sowieso heel wat verlaagd, veel mensen vinden met gewichten smijten in een gym niks, in een groepje WODjes doen dan weer wel.
 
Back
Naar boven