Tja we hebben het over trainen dus niet over voeding, wat volgens mij de beste massabouwer is trouwens..
- 3/4 compound 1/4 isolatie
- Explosievere uitvoering bij compoundoef zoals bench, squat en deadlift.
- Traag en met gevoel trainen bij isolatieoef..
- Lekker veel afwisselen, veel (juiste) schocktecnieken gebruiken
Gevoel
Opgelet als je de rug en lats traint.. Laat je rug trainen en niet je armen.. Concentreer je op de spier die je moet trainen en niet op het gewicht. Je kan namelijk 2 dingen doen in de gym:
*Gewichten heffen
*Bodybuilden
Je moet af en toe es voor power trainen natuurlijk, dus gewichtheffen is ook belangrijk.. Maar je mag niet vergeet dat het bodybuilding blijft en geen powerlifting.. Bodybuilding draait om het gevoel dat je krijgt, geeft aan een bep spier en niet om de kracht..
bv: ik kan een biceps curl uitvoeren met 22kg, 12 maal als het kan... Ik moet veel moeite doen, ik cheat, ik riskeer blessure aan mn voorste schouderkoppen, en ben snel vermoeit...
Ik kan ook een bicepscurl uitvoeren met 10kg en ook 12maal maximaal als het kan.. Ik kan zelfs met een veel lichter gewicht intensiever trainen dan met een zwaarder. Ik krijg een lekker gevoel in mn biceps en ik zie resultaat..
Het juiste gewicht is dus belangrijk als je bodybuilt.. Niet te weinig, zodat je 100 reps kunt doen met een gewicht.. Dat is fout.. Niet te veel zodat je het "gevoel" verliest..
Ik deed bv enkele maanden geleden Shoulder Lateral Raises met 12 en 14kg, 10-8-6 reps ik kreeg ze lekker omhoog, maar groei zag ik echt niet..
Nu voer ik mn Lat Raises uit met 4 tot 6 kg en mn schouders zijn significant gegroeid..