MuscleMeat

Goede manier van trainen

Bezoekers in dit topic

Wiebstar

Novice
10 jaar lid
Waardering
0
Lengte
1m84
Massa
123kg
Beste DB leden,

Als ik KT doe dan doe ik 3 setjes van 15 reps met hetzelfde gewicht. Maar ik heb het idee dat ik het niet goed doe. Ik heb bijna nooit spierpijn of maar heel weinig. De eerste week dat ik trainde (na jaren niks te hebben gedaan) had ik overal spierpijn maar de weken erna vrijwel niets terwijl ik toch het idee heb dat ik alles geef.

Ik ben een beginner en heb op veel apparaten nog maar heel weinig gewicht. Als voorbeeld neem ik (weet de naam er niet van) het apparaat waar je je schouders traint (waarbij je je armen recht omhoog gaan). Ik heb daar misschien maar 15 kilo op, maar als ik dit 3 sets van 15 reps doe dan kunnen mijn armen gewoon niet meer.

Een aantal jaar geleden heb ik ook kt gedaan en toen had ik ook altijd dat lekkere brandende gevoel in mijn spieren. Dat heb ik nu helemaal niet. Ik heb alleen een moe gevoel in mijn spieren, dat ze gewoon niet meer kunnen.

Ik heb nu pas 1 keer een brandend gevoel in mijn spieren gehad bij de oefening zelf en dat was gisteren toen ik mijn kuiten aan het trainen was. Doe ik het nu gewoon fout of moet ik op een andere manier gaan trainen?

Ik vond het onderstaande stukje op het internet en vroeg me af of dit een goede manier van trainen is voor beginners.

Hoe Train je tot Falen?

Veelal wordt ons geleerd in de sportschool dat je 3 a 4 sets uitvoert, met 6 tot 15 reps. Je begint met een relatief licht gewicht, en bij elke volgende set pak je net iets zwaarder. Je laatste set is het zwaarste waardoor je ook de minste reps uitvoert. Over het algemeen zul je, als je alleen traint, de laatste set niet te zwaar pakken, omdat je geen partner hebt die je helpt. Train je samen, dan kun je bij de laatste set je helemaal inzetten, en kan je partner bij de laatste 2 of 3 reps assisteren.