MuscleMeat

Goede manier?

Bezoekers in dit topic

ThijsP

Novice
Lid geworden
27 jul 2011
Berichten
16
Waardering
2
Lengte
1m73
Massa
74kg
Avond.

Wat ik wil proberen is een beetje, het moet niet eens veel zijn, vet verliezen. Momenteel ga ik elke twee dagen lopen (dus ofwel 3, ofwel 4x per week). Dan loop ik 5 km in een klein half uurtje, gemiddeld aan 10 km / uur.

Nu weet ik ook dat ik vooral op m'n voeding moet letten dus zal even vermelden hoe een "doorsnee-dag" eruitziet.

Ontbijt
Twee gebakken eitjes OF één grote kop cornflakes OF twee à drie boterhammen met beleg, beker melk en soms nog een yoghurtje erbij.

Tussendoor
Meestal niks tot lunch omdat ik nogal lang slaap, als het toch gebeurt meestal een appel of yoghurtje.

Lunch
Drie à vier boterhammen met beleg OF belegd broodje (met mayo en groenten) met twee glazen water.

Diner
Wat de pot schaft. Meestal aardappelen, vlees (200 gram) en groenten. Soms ook wel is pasta of frietjes natuurlijk.

Tussendoor
Doe m'n best om zoveel mogelijk van alle zoetigheden af te blijven. Tussendoor (ik probeer om de twee à drie uur iets te eten) eet ik dan een mueslireep (soms wel met chocolade) of granenbiscuit. Gebeurt ook wel eens dat ik nog snel een hot-dog maak ofzo. Drink uiteraard ook nog water enzo. Normaal een liter per dag.

Is dit een goede manier om momenteel vet te verliezen, of moet ik meer gaan doen? Graag opbouwende kritiek hierover.
 
Sowieso moet je een voedingsschema maken met de calorieën, eiwitten, koolhydraten en vetten afgestemd op jou voedingsbehoefte. Je voeding lijkt echt nergens op nu.

''Twee gebakken eitjes OF een grote kom cornflakes''

Twee gebakken eitjes leveren een klein beetje eiwitten, en een klein beetje vetten. Cornflakes levert alleen een gigantische lading suiker! Nogal een verschil hé..

Stickies lezen en terug naar de tekentafel. ;)
 
Alright. Thanks, heb net de voorbeeldschema's doorgenomen en zal me daar even op focussen. Moet ik nog meer bewegen?
 
Alright. Thanks, heb net de voorbeeldschema's doorgenomen en zal me daar even op focussen. Moet ik nog meer bewegen?

Nou, dit is een bodybuilding forum. Als je echt wil bodybuilden zul je krachttraining moeten doen, maar als je enkel af wil vallen dan is wat je doet opzich genoeg. Het hangt natuurlijk ook af van je voeding. Hoe meer je beweegt, deste meer je verbrand, en hoe meer je dus kan eten zonder aan te komen. Meer bewegen is meer afvallen, tot op zekere hoogte.

Zorg wel dat je energietekort niet te groot word, en pas je voedingsschema aan naarmate je gewicht veranderd.
 
Laatst bewerkt:
3á4 x in de week 5km lijkt mij voor 'een beetje' vet verliezen redelijk. Alleen lijkt mij dat de 5 km steeds gemakkelijk/sneller gaat. Dit zou ik wel langzaam opbouwen, dus naar meer km.

Qua voeding zou ik van de cornflakes en gebakken eitjes afblijven (eieren koken). Verder in de middag geen mayo op je brood en geen ongezonde tussendoortjes (ongemerkt is dit killing voor het afvallen). Ik ken de verhoudingen van een mueslireep niet echt, maar zou deze vervangen voor iets gezonders, meer vullends.

Dit alles kan net het verschil uitmaken tussen een beetje vet verliezen en echt afvallen, wat ook je motivatie weer hoger houdt.

Als je het echt serieus wil aanpakken dan moet je inderdaad een voedingsschema opstellen en wellicht eens kijken naar de verschillende manieren van vet verliezen/trainen.
 
Thanks guys! Zal vanaf dat het "makkelijk" gaat er een (halve) kilometer bijdoen. Krachttraining ga ik terug doen tijdens de schoolperiodes, dus nog een maandje. Dat kan nu wel even wachten.

Mijn voeding zal ik op letten. Die tussendoortjes killen me echt, maar goed. No pain no gain.

Klopt de bewering trouwens dat je om de 2/3 uur moet eten?
 
Er is op het moment en vooral op dit forum heel veel controversie iver het om de twee of drie uur eten. Ik zou het gewoon doen onder het voorwendsel dat als het niet baat het ook niet schaadt
 
Is inderdaad veel om te doen op dit moment (voor TS is dit niet erg interessant). Je kunt namelijk al veel bereiken door een normaal voedings- en trainingspatroon aan te houden. Zit je op een gegeven moment tegen een plafond, kun je eens met andere manieren gaan experimenteren om te kijken wat voor jou werkt.

Als om de 2/3 uur eten er bij jou voor zorgt om het hongergevoel weg te houden, zou ik het zeker doen! Is het ook makkelijker om de tussendoortjes te laten staan. Maar zorg er wel voor dat je niet teveel gaat eten en dus in totaal niet boven je aantal caloriën gaat zitten.

Of te wel; hou je strikt aan je schema en dan moet het lukken! Succes.
 
Back
Naar boven