• Log in of maak account aan om verder te gaan zonder reclame

Veel plezier! 💪🏋‍♂️

AndroidHealthClinic

goede oefening voor de hamstrings ZONDER gebruik te maken van apparaten

Bezoekers in dit topic

Jefferson squat, SLDL, Good mornings,

Functionele kracht training is vooral belangrijk bij sport. Als je vindt dat je hamstrings achterlopen 'in het dagelijks leven' doe je gewoon bovenstaande hamstring oefeningen.

Bij sport komt er altijd een factor snelheid/explosiviteit bij waardoor functioneel trainen belangrijker wordt.

Functioneel trainen ,Specifiek trainen voor een bepaalde sport snap ik. Maar functionele kracht is beetje een betekeningsloze term vind ik.

Functioneel trainen ,Specifiek trainen voor een bepaalde sport snap ik. Maar functionele kracht is beetje een betekeningsloze term vind ik.
Ik zie niet in waarom. Functionele kracht is gewoon kracht die je in het dagelijkse leven kan toepassen, zoals een zwaar gewicht optillen, een auto vooruit duwen, een stroeve moer loswringen, ...

ik wil mijn hamstrings trainen
Deadlifts etcetera pakken alleen de heupextensie.

Voor volledige ontwikkeling:
*oefening(en) waarin de hams knieflexie verzorgen
*heupextensie oefening(en)
*anteroposterior extensie oefening(en)
*herhalingen met een krachtig dynamische contractie in 't concentrische deel vd beweging

- schema (gevorderden) dat wat hamstring betreft geen knieflexie bevat is geen compleet schema imo.

Ik doe minimaal;
- squat variant
- deadlift variant
- ghr
- leg curl

Ik zie niet in waarom. Functionele kracht is gewoon kracht die je in het dagelijkse leven kan toepassen, zoals een zwaar gewicht optillen, een auto vooruit duwen, een stroeve moer loswringen, ...

Ik doelde meer op mensen die zeggen ik doe die of die oefeningen niet want ik wil functionele kracht. Ik kan die moer ook loskrijgen zonder dat ik train voor functionele kracht.

En de meesten die dit tegen mij zeiden zaten een hele dag achter de pc op het werk en kwamen niet in de buurt van moeren losdraaien. Ja om aan de pc te zitten zou ik ook wel willen trainen voor functionele kracht.

Ik kan die moer ook loskrijgen zonder dat ik train voor functionele kracht.
Als jij sterke onderarmen hebt kan ik me dat goed voorstellen. Sterke onderarmen zijn nu eenmaal functioneel.
Het kan wel goed zijn dat veel mensen dat functioneel trainen veel te nauw zien. Een deadlift is functioneel, ook al ga je in het dagelijkse leven nooit een stang van exact die dikte en hoogte opheffen.

Als jij sterke onderarmen hebt kan ik me dat goed voorstellen. Sterke onderarmen zijn nu eenmaal functioneel.
Het kan wel goed zijn dat veel mensen dat functioneel trainen veel te nauw zien. Een deadlift is functioneel, ook al ga je in het dagelijkse leven nooit een stang van exact die dikte en hoogte opheffen.

Nu is het precies of dat functioneel trainen de heilige graal is. Ik kan in het leven even goed functioneren zonder dat ik functioneel train. (wat in hun ogen functioneel trainen is) Want veel verschil merk ik niet.

front presses overhead presses is allemaal functioneel.

Nu is het precies of dat functioneel trainen de heilige graal is. Ik kan in het leven even goed functioneren zonder dat ik functioneel train. (wat in hun ogen functioneel trainen is) Want veel verschil merk ik niet.

front presses overhead presses is allemaal functioneel.
Het feit is ook dat de gemiddelde mens in een rijk industrieel land nu eenmaal niet zoveel kracht nodig heeft in het dagelijkse leven. Die functionele kracht is vaak maar hypothetisch functioneel.

squat, deadlift, GHR en iets unilateraals als een lunge.

functionele kracht.... daar heb je weer dat woord.

Als je squat en deadlift en apart een leg curl doet om je deadlift/squat te versterken ben je nog steeds functioneel bezig. Het is ook niet alsof je in je dagelijks leven keiharde knieflexie moet maken, wellicht een heup extensie als je vaak naar de trein sprint.

Maar het

Poor man's glute ham raises is nog niet genoemd dacht ik.

Bijzonder functioneel als je functionele doel kramp in je hamstrings is!

Mooi topic zo :roflol:

Functioneel is het op dat moment waarop je in het dagelijks leven niet je grote spieren nodig hebt bij het uitvoeren van alledaagse dingen zonder extra weerstand. Hierbij gebruik je idealiter de kleinere en meer coördinerende spiertjes in je lijf, waar er een veelvoud van zijn.

Op het moment dat deze kleine en coördinerende spiertjes jarenlang geen aandacht krijgen, zul je bij die alledaagse dingen des levens, de grote spieren gaan gebruiken. Dit zorgt voor een hogere blessure gevoeligheid.

Maar dit heeft dan weer niets te maken met het achterlopen van de hamstrings..

Back
Naar boven