Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Volg de onderstaande video om te zien hoe u onze site als webapp op uw startscherm installeert.
Note: Deze functie vereist momenteel toegang tot de site via de ingebouwde Safari-browser.
Log in of maak account aan om verder te gaan zonder reclame
Veel plezier! 💪🏋♂️
Volg het forum via Google Nieuws
Functionele kracht training is vooral belangrijk bij sport. Als je vindt dat je hamstrings achterlopen 'in het dagelijks leven' doe je gewoon bovenstaande hamstring oefeningen.
Bij sport komt er altijd een factor snelheid/explosiviteit bij waardoor functioneel trainen belangrijker wordt.
Ik zie niet in waarom. Functionele kracht is gewoon kracht die je in het dagelijkse leven kan toepassen, zoals een zwaar gewicht optillen, een auto vooruit duwen, een stroeve moer loswringen, ...Functioneel trainen ,Specifiek trainen voor een bepaalde sport snap ik. Maar functionele kracht is beetje een betekeningsloze term vind ik.
Deadlifts etcetera pakken alleen de heupextensie.
Ik zie niet in waarom. Functionele kracht is gewoon kracht die je in het dagelijkse leven kan toepassen, zoals een zwaar gewicht optillen, een auto vooruit duwen, een stroeve moer loswringen, ...
Als jij sterke onderarmen hebt kan ik me dat goed voorstellen. Sterke onderarmen zijn nu eenmaal functioneel.Ik kan die moer ook loskrijgen zonder dat ik train voor functionele kracht.
Als jij sterke onderarmen hebt kan ik me dat goed voorstellen. Sterke onderarmen zijn nu eenmaal functioneel.
Het kan wel goed zijn dat veel mensen dat functioneel trainen veel te nauw zien. Een deadlift is functioneel, ook al ga je in het dagelijkse leven nooit een stang van exact die dikte en hoogte opheffen.
Het feit is ook dat de gemiddelde mens in een rijk industrieel land nu eenmaal niet zoveel kracht nodig heeft in het dagelijkse leven. Die functionele kracht is vaak maar hypothetisch functioneel.Nu is het precies of dat functioneel trainen de heilige graal is. Ik kan in het leven even goed functioneren zonder dat ik functioneel train. (wat in hun ogen functioneel trainen is) Want veel verschil merk ik niet.
front presses overhead presses is allemaal functioneel.
Het is ook niet alsof je in je dagelijks leven keiharde knieflexie moet maken,