MuscleMeat

Goede sportschool almere (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Matiz

Novice
Lid geworden
11 sep 2021
Berichten
3
Waardering
1
Lengte
1m75
Massa
77kg
Vetpercentage
17%
Geachte DBB'ers,

Ik ben onlangs in Almere komen wonen en op zoek naar een goede sportschool.

Nu kwam ik o.a. sportenfitnesscentre tegen. Zijn er leden die daar trainen en wat is jullie ervaring?
 
Die is wel goed ja, en 24/7 open. Er zijn er tal die gewoon alle standaard dingen bieden. Er is ook een goede crossfit box. Wat zoek je zoal en in welk deel van Almere?

Ben er zelf nog niet geweest maar club pelikaan zou ook een hele goede moeten zijn, hebben powerracks met platform en een crossfit cage, en daarnaast ook veel sporten eromheen.

1631370025253.png
 
Laatst bewerkt:
Was er in Almere niet een superhardcore gym waar Bonac ook af en toe traint of trainde? Dacht ooit zoiets gezien te hebben in een USN video. Of verwar ik het met een andere stad/gym?
 
Was er in Almere niet een superhardcore gym waar Bonac ook af en toe traint of trainde? Dacht ooit zoiets gezien te hebben in een USN video. Of verwar ik het met een andere stad/gym?
Ken hem niet maar van wat ik in het topic over hem zie voorbij komen is wel de sport&fitness.

2e helft van dit filmpje
Is hier:

Ben er al een tijd niet geweest maar al het krachttrainen zat toen op de 1e verdieping waardoor het volgens mij niet de bedoeling was zwaar te deadliften. Verder kon altijd alles wel. Hebben sindsdien wel alles vernieuwd dus misschien dat dat is verbeterd.

edit: zie dat ze nu een platformpje hebben, maar is nog steeds de 1e verdieping dus weet niet hoe zwaar dat gebruikt mag worden.
1631447383385.png
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties.

Ik woon in Poort. Ik heb wat beginners trainingsschema's van John Meadows, dus ik ben eigenlijk op zoek naar een sportschool die de apparatuur heeft om die uit te voeren. Denk aan pin press en pin deadlift, meadows rows, hack squat

Bij sommige oefeningen in zijn programma's gebruik je ook weerstandsbanden, dus het zou ook fijn zijn als je met een sporttas de zaal in mag. Dat is iets waar ze bij basic erg moeilijk over doen.
 
Was er in Almere niet een superhardcore gym waar Bonac ook af en toe traint of trainde? Dacht ooit zoiets gezien te hebben in een USN video. Of verwar ik het met een andere stad/gym?
Volgens mij bedoel je Cardio Fitness Beverwijk?
Daar traint Bonac. Ik dacht er ook aan, maar volgens Google ligt Beverwijk in Noord-Holland. :)
 
Vroeger was er een sportschool aan het Walt Disney Plantsoen in Almere. Daar kwam hij wel eens trainen.
 
Bedankt voor jullie reacties.

Ik woon in Poort. Ik heb wat beginners trainingsschema's van John Meadows, dus ik ben eigenlijk op zoek naar een sportschool die de apparatuur heeft om die uit te voeren. Denk aan pin press en pin deadlift, meadows rows, hack squat

Bij sommige oefeningen in zijn programma's gebruik je ook weerstandsbanden, dus het zou ook fijn zijn als je met een sporttas de zaal in mag. Dat is iets waar ze bij basic erg moeilijk over doen.
Sorry, Poort ben ik niet bekend mee, de dichtstbijzijnde die ik ken met power cages voor pins presses en rack pulls enzo zou dan die Club Pelikaan zijn. Hoewel als ik hen was (of welke gym dan ook) ik liever zou willen dat je block deadlifts doet, pin deadlifts kunnen nogal makkelijk de barbell verneuken.
 
Bedankt chrisk,

Ik zal eens kijken voor die sportschool. alhoewel de prijzen op hun website wat aan de hoge kant zijn, ziet het er goed uit. En block deadlifts kende ik nog niet.
 
Bedankt chrisk,

Ik zal eens kijken voor die sportschool. alhoewel de prijzen op hun website wat aan de hoge kant zijn, ziet het er goed uit. En block deadlifts kende ik nog niet.

Als je niet wat extra geld uit wil geven aan een gym met honderdduizenden euro’s aan top apparatuur en een goede sfeer moet je lekker naar een basic fit gaan…
 
CrossFit Almere is een leuke en goede gym. Naast groepstrainingen zijn er ook 'Open Gym' uren waarin je zelfstandig de bovenstaande oefeningen kunt doen:

"Voor iedereen die naast onze lessen graag nog zelf aan de slag wilt zijn er tijdens onze WOD uren altijd open gym uren. Daarvoor hebben wij een aparte ruimte. Je kunt dan vrij trainen om zwakke punten te verbeteren, om te oefenen met nieuwe skills of zelfstandig een workout te doen. Je bent tijdens deze uren op jezelf aangewezen om te verzinnen wat je gaat doen, maar er zijn wel coaches aanwezig die je kunnen voorzien van tips en tricks."
 
Geachte DBB'ers,

Ik ben onlangs in Almere komen wonen en op zoek naar een goede sportschool.

Nu kwam ik o.a. sportenfitnesscentre tegen. Zijn er leden die daar trainen en wat is jullie ervaring?
Alweer 10 jaar geleden dst Mondher is doodgeschoten. Maar volgens mij dankt S&f zijn naam nog altijd aan de tijd daarvoor

Maar ben er al jaren niet meer geweest, dus grote kans dat mijn beeld niet klopt
 
CrossFit Almere is een leuke en goede gym. Naast groepstrainingen zijn er ook 'Open Gym' uren waarin je zelfstandig de bovenstaande oefeningen kunt doen:

"Voor iedereen die naast onze lessen graag nog zelf aan de slag wilt zijn er tijdens onze WOD uren altijd open gym uren. Daarvoor hebben wij een aparte ruimte. Je kunt dan vrij trainen om zwakke punten te verbeteren, om te oefenen met nieuwe skills of zelfstandig een workout te doen. Je bent tijdens deze uren op jezelf aangewezen om te verzinnen wat je gaat doen, maar er zijn wel coaches aanwezig die je kunnen voorzien van tips en tricks."
Bij crossfit in z'n algemeen leren ze je wel uitstekend hoe het niet moet
 
Bij crossfit in z'n algemeen leren ze je wel uitstekend hoe het niet moet
Deze is wel goed. Heb er toen ze begonnen een poosje vrij mogen trainen en de hoofd coaches zijn echt serieus goed bezig met hun vak. Halen allerlei certs voor voeding, programmering, oly lifting, gaan naar lezingen en trainingen, en zetten zich in voor de landelijke kampioenschappen. Leren de leden uitgebreid over alle onderwerpen, nieuwelingen wordt alles uitgelegd en naar hun kunnen geschaald. Ook veel serieuze leden die zich echt inzetten om wat te bereiken in de sport. Goede sfeer en heel positieve instelling.
 
Deze is wel goed. Heb er toen ze begonnen een poosje vrij mogen trainen en de hoofd coaches zijn echt serieus goed bezig met hun vak. Halen allerlei certs voor voeding, programmering, oly lifting, gaan naar lezingen en trainingen, en zetten zich in voor de landelijke kampioenschappen. Ook veel serieuze leden die zich echt inzetten om wat te bereiken in de sport. Goede sfeer en instelling.
Niets ten nadele van crossfit, maar het is imo gewoon een andere sport. Het valt niet onder de krachtsporten.

Je haalt de kracht uit de snelheid van de bewegingsbaan (zoals een wiel: als die eenmaal rolt, rolt het nog even door. Denk aan bounchen met je squat. Denk aan kipping pull up) en de gewrichten. In tegenstelling tot de andere krachtsporten, waarbij het veel meer uit de spier komt.
 
Niets ten nadele van crossfit, maar het is imo gewoon een andere sport. Het valt niet onder de krachtsporten.

Je haalt de kracht uit de snelheid van de bewegingsbaan (zoals een wiel: als die eenmaal rolt, rolt het nog even door. Denk aan bounchen met je squat. Denk aan kipping pull up) en de gewrichten. In tegenstelling tot de andere krachtsporten, waarbij het veel meer uit de spier komt.
Sommige oefeningen kunnen inderdaad voor wedstrijden op efficiëntie aangepast worden.

Maar in training hebben ze gewoon ook kracht sessies zoals we dat gewend zijn. En om te beginnen worden de oefeningen normaal of met beginner varianten geleerd, om naar moeilijker te schalen wanneer men dat kan. Zelfs wat basic mobiliteit oefeningen bij het opwarmen. Informatie over goede houding en uitvoering werd er ook echt wel gedeeld. Nieuwelingen werden goed in de gaten gehouden.

Weet niet of ik er uberhaupt kipping pullups heb gezien, ja om muscle ups te oefenen. Dames deden er ook normale pullups, met bands welliswaar. Heb hier gewoon goede squats, dips, ohp, en oly lifts gezien met degelijke gewichten, ook n.a.v. seminars bij europese elite lifters. Weten wel wat ze doen.
 
Niets ten nadele van crossfit, maar het is imo gewoon een andere sport. Het valt niet onder de krachtsporten.

Je haalt de kracht uit de snelheid van de bewegingsbaan (zoals een wiel: als die eenmaal rolt, rolt het nog even door. Denk aan bounchen met je squat. Denk aan kipping pull up) en de gewrichten. In tegenstelling tot de andere krachtsporten, waarbij het veel meer uit de spier komt.

Is het niet gewoon een krachtuithoudingsvermogen sport op reps en dat maakt het een groot verschil tegenover andere lifting sporten?
 
Is het niet gewoon een krachtuithoudingsvermogen sport op reps en dat maakt het een groot verschil tegenover andere lifting sporten?
Nee, maar soms wel een beetje.
 
Sommige oefeningen kunnen inderdaad voor wedstrijden op efficiëntie aangepast worden.

Maar in training hebben ze gewoon ook kracht sessies zoals we dat gewend zijn. En om te beginnen worden de oefeningen normaal of met beginner varianten geleerd, om naar moeilijker te schalen wanneer men dat kan. Zelfs wat basic mobiliteit oefeningen bij het opwarmen. Informatie over goede houding en uitvoering werd er ook echt wel gedeeld. Nieuwelingen werden goed in de gaten gehouden.

Weet niet of ik er uberhaupt kipping pullups heb gezien, ja om muscle ups te oefenen. Dames deden er ook normale pullups, met bands welliswaar. Heb hier gewoon goede squats, dips, ohp, en oly lifts gezien met degelijke gewichten, ook n.a.v. seminars bij europese elite lifters. Weten wel wat ze doen.

Crossfit is de risk to reward ratio echt drama imo. Tenzij je al die oefeningen al goed kan. Het zijn bijna allemaal blessure gevoelige oefeningen die je vaak onder druk van tijd moet doen met een groep. Door die tijds en groepsdruk ga je fouten in je vorm maken en raak je snel geblesseerd.
 
Crossfit is de risk to reward ratio echt drama imo. Tenzij je al die oefeningen al goed kan. Het zijn bijna allemaal blessure gevoelige oefeningen die je vaak onder druk van tijd moet doen met een groep. Door die tijds en groepsdruk ga je fouten in je vorm maken en raak je snel geblesseerd.
Ik weet niet wat blessuregevoelige oefeningen zijn, het gros van wat ze doen zijn toch alledaagse sport- of gymnastische bewegingen. Ik denk dat een (zelf opgelegde) tijdsdruk en competitie in alle sporten blessures kunnen verhogen. Bij deze crossfit zit dan wel ten allen tijde zeer ervaren begeleiding en zoals ik al zei opsplitsing tussen beginners en schaling van oefeningen naar hun kunnen. Iedereen kan het op z'n eigen tempo doen.

Als je dat tegenover de sportschool zet dan is de begeleiding daar vaak belabberd, moeten mensen van alle niveaus het zelf uitzoeken of dure personal trainers inhuren die van twijfelachtige kwaliteit kunnen zijn, en is er onder sporters veel gebrekkige kennis met een cultuur van uitsloverij. Elke sportschool heeft dan ook voldoende lui met allerlei knie of schouder blessures van de meest elementaire oefeningen zoals squats en bankdrukken.

In de juiste opzet is het goed te doen. Zou zeggen ga eens langs voor een proefles of vrije sessie en blijf even hangen om in de gaten te houden hoe ze het er doen. Denk dat je het wel als geruststellend zult ervaren.
 
Back
Naar boven