Fitness Seller

Goede start wat betreft voeding?

Bezoekers in dit topic

OguzD

Novice
Lid sinds
23 okt 2023
Berichten
14
Waardering
6
Lengte
1m90
Massa
100kg
Vetpercentage
20%
Hi BB leden,

Mijn naam is Oguz, 26 jaar oud en sinds een kleine 8 weken serieus bezig om mijn leefstijl te veranderen. Voor ik begon met trainen 8 weken geleden woog ik 113kg en inmiddels is dat 99/100kg.

ik ben 190cm lang en ben vrij groot gebouwd van boven. Basis is goed gelukkig, maar er moet wat aan gedaan worden. Ik wilde niet bulken, omdat mijn vp rond de 20/21% zit en dat leek mij niet verstandig. Gisteren was ik bezig om een voedingsschema te maken om een start te gaan maken met cutten.

Ik train 5/6 dagen in de week hangt af of ik een dagje ga padellen.
Ik begin met 15min cardio en eindig met 45/60min krachttraining.

Mijn vraag was of ik goed zit met mijn schema?
Zijn er punten wat ik kan veranderen of kan verbeteren?

Hier wat info:
VP is een schatting met een meetlint!

Leeftijd : 26
Lengte (cm) : 190cm
Lichaamsgewicht (kg) : 100kg
Vetpercentage : 21,05%
BMR : 2075
Onderhoudsniveau : 3217

Hiernaast neem ik ook Omega-3, Zink, magnesium en calcium, B12 en D3

Bedankt alvast!
 

Bijlagen

  • IMG_2977.png
    IMG_2977.png
    124,2 KB · Weergaven: 133
Schema is perfect, zo ga je jou doel halen. Wat bull zegt valt je “weekgemiddelde” niet meer af dan kcal langzaam verlagen.

Enigste wat ik zelf zou veranderen is je cardio na je krachttraining doen aangezien de moeite die je steekt in cardio de KT sessie negatief gaat beïnvloeden.

Voor de rest “ga zo door” ✌️
 
Je bent al goed op weg met 13 kilo in 8 weken. als je gewicht stagneert, verlaag je je Kcals inname met 250kcals, en zou cut je verder.
Thanks! Dat ligt alleen een beetje anders..
Toen ik net begon at ik heel erg weinig. Gemiddeld 1500kcal op een dag. Dat is voor mijn bouw heel erg weinig natuurlijk, maar onlangs via het forum achtergekomen dat ik het dus helemaal fout deed.

ik ga dit proberen. Is toch wel in 1 keer 1000kcal extra vergeleken met wat ik de afgelopen 8 weken heb gegeten. Als ik merk dat ik geen gewicht verlies de komende 2 weken dan schroef ik de calorieën wat terug naar 2500.
 
Schema is perfect, zo ga je jou doel halen. Wat bull zegt valt je “weekgemiddelde” niet meer af dan kcal langzaam verlagen.

Enigste wat ik zelf zou veranderen is je cardio na je krachttraining doen aangezien de moeite die je steekt in cardio de KT sessie negatief gaat beïnvloeden.

Voor de rest “ga zo door” ✌️
Wat fijn om te lezen, dit geeft mij een glimlach op mijn gezicht! Ik zal het 2 weken aankijken en anders inderdaad wat verlagen.

Mij werd juist verteld dat cardio na je training juist je spieren negatief zou beïnvloeden. Ik zal het na mijn KT proberen en kijken of ik meer uit mijn KT kan halen. Bedankt voor de tip!!
 
Thanks! Dat ligt alleen een beetje anders..
Toen ik net begon at ik heel erg weinig. Gemiddeld 1500kcal op een dag. Dat is voor mijn bouw heel erg weinig natuurlijk, maar onlangs via het forum achtergekomen dat ik het dus helemaal fout deed.

ik ga dit proberen. Is toch wel in 1 keer 1000kcal extra vergeleken met wat ik de afgelopen 8 weken heb gegeten. Als ik merk dat ik geen gewicht verlies de komende 2 weken dan schroef ik de calorieën wat terug naar 2500.
Dus die 13 kilo ben je afgevallen op 1500Kcals ?
Dan zou ik kijken wat dit je nu oplevert ja, en dan wat ik al zei. Weeg je dagelijks naakt naakt na wc-bezoek. zo kun je dagelijks zien wat het doet. mooiste is dat je wekelijks ~200-300g afvalt
 
Dus die 13 kilo ben je afgevallen op 1500Kcals ?
Dan zou ik kijken wat dit je nu oplevert ja, en dan wat ik al zei. Weeg je dagelijks naakt naakt na wc-bezoek. zo kun je dagelijks zien wat het doet.
Yes, op 1500Kcals. Ik was me er niet van bewust dat het heel erg weinig is voor mijn lichaam.

Ik zal het proberen bedankt!
 
Yes, op 1500Kcals. Ik was me er niet van bewust dat het heel erg weinig is voor mijn lichaam.

Ik zal het proberen bedankt!
Goed bezig als je van AK een compliment krijgt.

Had je geen honger?
 
Back
Naar boven